Jeres erfaringer med thomann

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Jeres erfaringer med thomann

Indlæg af gasolin »

Hvordan er jeres erfarringer med Thomann, jeg tænker på returret og hvis det er nogen i vejen med det produkt man køber og skal sende det tilbage til thomann(skal man selv stå for udgiften til transporten som ikke refunderes?)

Hos thomann er prisene ofte 100-300kr billigere (incl fragt, i hvertfald på produkter i 1000+ klassen) måske endda mere i forhold til i danmark og ubetinget dem der har det største udvalg at pa,studie udstyr.
Senest rettet af gasolin søn 26. feb 2012 08:46, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Kun gode erfaringer! Har handlet der gennem flere år.

Når noget skulle sendes retur (har jeg kun prøvet i forbindelse med fejl), har de sørget for at der kom en fragtmand og hentede tingene, og bragte en ny til døren. Det har jeg aldrig skulle betale for.

Brug søgefunktionen herinde. Det spørgsmål er blevet stillet 1000 gange.
Senest rettet af Doc Noiz lør 25. feb 2012 02:40, rettet i alt 1 gang.
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Højhus
Medlem
Indlæg: 896
Sted: Herning

Indlæg af Højhus »

Doc Noiz skrev:Kun gode erfaringer! Har handlet der gennem flere år.
+1

Der er ingen pis med dem, hvis man vil retunere, man skal dog selv betale for retur fragt.
www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »

Doc Noiz skrev:Kun gode erfaringer! Har handlet der gennem flere år.

Når noget skulle sendes retur (har jeg kun prøvet i forbindelse med fejl), har de sørget for at der kom en fragtmand og hentede tingene, og bragte en ny til døren. Det har jeg aldrig skulle betale for.

Brug søgefunktionen herinde. Det spørgsmål er blevet stillet 1000 gange.
Har jeg set den der søge funktion men troede bare det var en alm googel søge funktion, undskylder for ikke at have brugt den :$

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »

Sidder og kigger indlæg igennem med folks erfarringer med thomann inden jeg går i seng eller googler det, kan nogen så oplyse hvad de 3 års garanti dækker? Det vil sige i dk er der 2 års garanti hvor de første 6 måneder er reklamtionsret (korigere mig gerne hvis det er forkert) og hvad med returret hvordan fungere det (hvis produktet ikke lever op til mine forventninger), skal jeg sende det selv eller kommer der en fragtmand og henter produktet som jeg har læst lidt om nogen har oplevet ved et defekt produkt.

Medlemsavatar
renems
Forum Donator
Indlæg: 633
Sted: Århus

Indlæg af renems »

Går noget i stykker indenfor 3 år ved normal brug, som ikke burde gå i stykker, dækker garantien.
http://www.thomann.de/dk/helpdesk_warra ... bdf406760c

Returret:
'Tilbageleveringsretten kan kun udøves ved at tilbagesende varen, medmindre varen ikke kan afsendes som pakke. Varer, der ikke kan forsendes thomann som pakke, afhentes hos Dem af en transportvirksomhed, vi har bestilt.' http://www.thomann.de/dk/tho_agb.html §4
Jeg har ikke selv brugt returretten, men jeg læser det som at du skal på posthuset, med mindre det er et trommesæt el. lign. som ikke kan sendes med PostDK.

Der er i Danmark kun lovkrav om 24 måneders reklamationsret. En forhandler kan så vælge at give garanti i en periode, som stiller dig bedre end hvad loven foreskriver. F.eks. giver 4Sound 2 års garanti. Hvad det dækker over, ved jeg dog ikke.

Jeg har kun ros at give til Thomann. Jeg har bestilt hos dem 20+ gange, og hver gang er det leveret 3 dage efter. Der er hurtig respons på mailen. Og der var no nonsens ved en lille reklamation jeg havde. Det var bare 'undskyld, vi sender en ny med det samme.' uden yderligere at ville se dokumentation el. lign.
Jeg vil rigtig gerne handle i danske butikker, men de tyskere er bare kilometer langt foran når det kommer til kundepleje.
-Mommy, when i grow up, i wanna be a musician.
-Well decide. You can't do both, son.

[url=http://www.soundcloud.com/renems]Soundcloud[/url]

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Jeg køber også størstedelen af mit gear Thomann. Har en enkelt gang måtte returnere noget, men der gik jeg selv på posthuset og sendte det - havde ikke rigtig undersøgt noget mht. fragtmand..

Men klart thumps up herfra!

Medlemsavatar
Properghandi
Medlem
Indlæg: 431
Sted: Kbh

Indlæg af Properghandi »

Jeg har handlet en del hos Thomann, og jeg har kun oplevet super service og hurtig og stabil levering. Kan kun anbefale dem.....
No kick is hard enough


Medlemsavatar
Wega
Medlem
Indlæg: 618
Sted: Midtjylland

Indlæg af Wega »

Slutter mig til til de Andre: Kun gode erfaringer med dem.

Medlemsavatar
Skjold
Medlem
Indlæg: 540

Indlæg af Skjold »

Thomann holder 100%

Har handlet der flere gange end jeg har tal på og der har aldrig været noget gøgl med dem.

Medlemsavatar
Jens Sejersen
Medlem
Indlæg: 1548
Sted: Låsby

Indlæg af Jens Sejersen »

Har blandede erfaringer med dem. Jeg har købt fra dem en del gange, men jeg købte engang en deffekt varer, som de ikke mente fejlede noget. Sagen var inde at over det europæiske forbrugerklagenævn, og jeg fik heldigvis medhold samt varen erstattet. Men denne oplevelse har ændret KRAFTIGT på mit syn på forretningen. Den måde de greb sagen an på, synes jeg ganske enkelt ikke var i orden.
[color=#FF0000]https://soundcloud.com/jens-sejersen[/color]

[color=#BF4000]working hard or hardly working?...[/color]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jens Sejersen skrev:Har blandede erfaringer med dem. Jeg har købt fra dem en del gange, men jeg købte engang en deffekt varer, som de ikke mente fejlede noget. Sagen var inde at over det europæiske forbrugerklagenævn, og jeg fik heldigvis medhold samt varen erstattet. Men denne oplevelse har ændret KRAFTIGT på mit syn på forretningen. Den måde de greb sagen an på, synes jeg ganske enkelt ikke var i orden.
Det var da ellers spøjst. Har haft et par DT 990 Pro hovedtelefoner som raslede i den ene kop når der blev afspillet musik på dem ved almindelige lydniveauer. Skrev en returseddel og de sendte mig et par nye. Jeg mener at de skulle bruge en kopi af mit pas e.l., eller også var det da jeg bestilte en virus ti + et bordrack (som var min første ordre ved dem). De ville bruge passet som dokumentation så de vidste det var rigtige mennesker de sendte til, og ikke falske ordrer.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Køber kun hos Thomann, når jeg ikke køber brugt... de har det meste, den bedste service jeg har været ude for nogen steder, altid flinke, altid hurtige til at sende og tager retur med et smil...

Absolut anbefalet, det er helt sikkert.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Har handlet en del hos Thomann uden bøvl, og altid en god og hurtig kommunikation

I modsætning til DV247, som f.eks. har sendt forkerte varer, slet ikke sendt dem, og som konsekvent oplyser online at varen
er på lager, hvorefter du i bedste fald får en mail om at det er den desværre ikke alligevel, og de forventer så man stadig er
interesseret :roll: Jeg har fået det HELT klare indtryk at det med lagerstaus er bevidst vildledning for at lokke flere til bestilling

Kommunikationen har også været elendig, både i almindelighed, samt når en sag var gået i kludder,...

Herudover har jeg haft en kedelig sag hvor DV247 ikke ville betale et pengbeløb tilbage før jeg truede med "retslige skridt" og
oplysninger om HVEM den ansvarlige præcis var, først da, efter flere uger kom en uforbeholden undskyldning, (går den så går
den),... Til gengæld for alt dette har DV247 nogle vanvittigt gode tilbud fra tid til anden, men jeg anbefaler man undgår dem

Thomann derimod har altid været HELT reele, og hurtige, herunder med enhver information der havde betydning for orderen !

Et andet tysk firma hvor jeg handler meget, (Louis.de), har jeg lignende gode erfarineger med, gennem årene har der tegnet
sig et godt billede af at handel i tyskland, og et mindre godt billede af England, en ret tydelig tendens faktisk, og her er tale
om flere hundrede handler i både web-shops, samt på ebay, og såkaldte ebay-shops,...
Senest rettet af DUBTEMPLE søn 26. feb 2012 10:48, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

For at blive ved tyske webshops, syntes jeg også www.musicstore.de er helt fine.. Dog er det som oftest Thomann jeg går til først..

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg handler i musicstore hvis Thomann ikke har varerne. Eller dansk, hvis der ikke er prisforskel.
Men nu hvor jeg har rost de tyske butikker vil jeg gerne lige understrege at det kan være værd at tjekke om 4sound eller andre danske butikker fører den vare man nu er interesseret i, og hvor stor prisforskellen er. Da jeg købte min TC BMC-2 mener jeg faktisk der var penge at spare ved at købe den hos 4sound, og Cubase var nogenlunde samme pris.

Medlemsavatar
fortytwo
Medlem
Indlæg: 428
Sted: 2300

Indlæg af fortytwo »

Som regel er det ganske fint, at handle hos Thomann, men jeg har et par gange prøvet, at de siger "ja-ja, det har vi på lager", og 3 dage senere for man en mail, hvor der står, at de har forventent levering af varen om 2 måneder, ikke så fedt, når man bestilte hos dem, fordi de var dem der havde varen hjemme..
Knowledge is good
Rock is good
The knowledge of rock is good

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Ingen problemer for mig med Thomann
Ej heller hvad angår 4Sound. Jeg har haft 2 "byttere" fra 4Sound og deres service var top. Deres lager ligger ikke langt fra hvor jeg bor, så jeg kørte derud med den defekte genstand og fik en ny med det samme.
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Jesper Johansen
Medlem
Indlæg: 364
Sted: Køge

Indlæg af Jesper Johansen »

Med de ting jeg selv har købt, har alt fungeret perfekt, men jeg kom lidt uheldigt af sted
med at sige til en kollega at hun kunne handle hos dem og få pengene tilbage inden for 30 dage, får det havde jeg set på
deres hjemmeside, men den gik altså ikke, man får nemlig ikke alle pengene tilbage kun nogen af dem.... det var jeg ikke lige klar over :oops:

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

man får nemlig ikke alle pengene tilbage kun nogen af dem

øh ?...
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Øh, hvis det er købt over nettet så gælder det som postordre-salg og her er der lovmæssigt 14-day money back guarantee...
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Eskobar
Forum Donator
Indlæg: 920
Sted: Hillerød

Indlæg af Eskobar »

jakobole skrev:Øh, hvis det er købt over nettet så gælder det som postordre-salg og her er der lovmæssigt 14-day money back guarantee...
Det gælder vist kun danske netshops, nu er thomann tysk og tror derfor ikke danske regler gælder for dem.. Men thomann tilbyder 30 dages money-back, som ekstra service.

Medlemsavatar
renems
Forum Donator
Indlæg: 633
Sted: Århus

Indlæg af renems »

Ved onlinehandel mellem EU-lande er der lovkrav om min. 7 dages fortrydelsesret fra du modtager varen. http://europa.eu...

I Danmark er det 14 dage. http://taenk.dk...
-Mommy, when i grow up, i wanna be a musician.
-Well decide. You can't do both, son.

[url=http://www.soundcloud.com/renems]Soundcloud[/url]

Medlemsavatar
mester
Medlem
Indlæg: 1081
Sted: København

Indlæg af mester »

Christoffer I. N. skrev:Jeg handler i musicstore hvis Thomann ikke har varerne. Eller dansk, hvis der ikke er prisforskel.
Men nu hvor jeg har rost de tyske butikker vil jeg gerne lige understrege at det kan være værd at tjekke om 4sound eller andre danske butikker fører den vare man nu er interesseret i, og hvor stor prisforskellen er. Da jeg købte min TC BMC-2 mener jeg faktisk der var penge at spare ved at købe den hos 4sound, og Cubase var nogenlunde samme pris.
Jeg har masser af erfaring, stortset udelukkende god, med Thomann (omkring 80 handler, tror jeg, over de sidste 6 år eller mere). Alligevel vil jeg dog opfordre til, at man prøver danske forhandlere først. De kan altså meget ofte matche prisen, og i visse tilfælde slå den! Jeg købte f.eks. 6 kanaler Radial DI for et års tid siden, og endte med at spare en 5-600 kr. (på en ordre i 4-5k størrelsen) ved at bestille gennem Alfa Audio, istedet for Thomann.

Desuden vil jeg, som sædvanlig også opfordre alle til at tænke over hvor deres penge havner, ved at anbringe dem de forskellige steder, og også af den grund give danske forhandlere et ekstra kig.

Selv bruger jeg nu kun Thomann til de ting, som er svære, umulige at opdrive andre steder eller hvor deres gigalager og super bekvemme ordresystem udgør en uoverstigelig forskel(stik, nogle former for ledning, beslag, adapterer, småting). Til alt andet bruger jeg min lokale pusher (Music Key i Søborg, der i øvrigt på det varmeste kan anbefales!).
http://www.blackburst.dk

Er inhabil på følgende områder:
- Forhandler af Danley Sound Labs.
- Affilieret med Yamaha.

Nyt svar