Billigste forsikring af studie/erhverv?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
MAM
Medlem
Indlæg: 488
Sted: Copenhagen

Billigste forsikring af studie/erhverv?

Indlæg af MAM »

Jeg ved dette har været oppe at vende før, men er ikke sikker på at situationen er den samme stadig.

Så i dag (April 2012) - har nogle et bud, på hvem har den bedste/billigeste forsikring af studieudstyr?

Mvh,
MAM

Medlemsavatar
Tau Gundersen
Medlem
Indlæg: 2075
Sted: Nansensgade

Indlæg af Tau Gundersen »

Det kan komme an på, om du er medlem af DMF! ;-)

Medlemsavatar
MAM
Medlem
Indlæg: 488
Sted: Copenhagen

Indlæg af MAM »

Det er jeg ikke.

Medlemsavatar
Chris Wulff
Medlem
Indlæg: 1788
Sted: København

Indlæg af Chris Wulff »

MAM skrev:Det er jeg ikke.

Hvis du ikke er medlem af DMF så er Max Levig nok det bedste bud på en all risk forsikring

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tau Gundersen skrev:Det kan komme an på, om du er medlem af DMF! ;-)
Jeg har undertiden overvejet DMF bare pga forsikringen :) ,.. (selvom jeg tjener mine penge på andet slags arbejde)

3F har aldrig været mig til nytte, fører en politik jeg ikke bifalder, og der er vel frit a-kasse og fagforenings-valg ?

Er der noget at overveje i forbindelse med sådan et skift ?

(poster evt emnet i en anden tråd senere)
/Dub

Medlemsavatar
Chris Wulff
Medlem
Indlæg: 1788
Sted: København

Indlæg af Chris Wulff »

DUBTEMPLE skrev:
Tau Gundersen skrev:Det kan komme an på, om du er medlem af DMF! ;-)
Jeg har undertiden overvejet DMF bare pga forsikringen :) ,.. (selvom jeg tjener mine penge på andet slags arbejde)

3F har aldrig været mig til nytte, fører en politik jeg ikke bifalder, og der er vel frit a-kasse og fagforenings-valg ?

Er der noget at overveje i forbindelse med sådan et skift ?

(poster evt emnet i en anden tråd senere)

Hvad har al det politik med instrument forskring at gøre?? kan ikke se sammenhængen

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Chris Wulff skrev:
DUBTEMPLE skrev:
Tau Gundersen skrev:Det kan komme an på, om du er medlem af DMF! ;-)
Jeg har undertiden overvejet DMF bare pga forsikringen :) ,.. (selvom jeg tjener mine penge på andet slags arbejde)

3F har aldrig været mig til nytte, fører en politik jeg ikke bifalder, og der er vel frit a-kasse og fagforenings-valg ?

Er der noget at overveje i forbindelse med sådan et skift ?

(poster evt emnet i en anden tråd senere)

Hvad har al det politik med instrument forskring at gøre??
Lige så lidt som dit spørgsmål :) , bare endu en grund, (og nogen ku jo mene at skift bare gr forsikring var lidt drastisk),.

Det må vurderes som en helhed ,..

Deres instrument forsikring ser yderst fornuftig ud ,. og kontingentet vist iøvrigt billigere
/Dub

Medlemsavatar
zakkwylde
Medlem
Indlæg: 2034
Sted: Amager

Indlæg af zakkwylde »

Du kan ikke få Max Levig forsikring mere. Medmindre du er/bliver kunde hos Tryg.

Medlemsavatar
Højhus
Medlem
Indlæg: 896
Sted: Herning

Indlæg af Højhus »

Jeg har film og udstyrs forsikring ved Codan - mener at prisen ligger på 12.000,- pr. million.
www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.

Medlemsavatar
Chris Wulff
Medlem
Indlæg: 1788
Sted: København

Indlæg af Chris Wulff »

zakkwylde skrev:Du kan ikke få Max Levig forsikring mere. Medmindre du er/bliver kunde hos Tryg.


Ja, det er rigtigt :)

Medlemsavatar
Chris Wulff
Medlem
Indlæg: 1788
Sted: København

Indlæg af Chris Wulff »

Højhus skrev:Jeg har film og udstyrs forsikring ved Codan - mener at prisen ligger på 12.000,- pr. million.
Men er det sådan en all risk forsikring der dækker transport osv.

Jeg tjekkede det på et tidspunkt ud, og hvis jeg ville have mit gear, i mit firma, som står hjemme hos mig selv på 3 sal forsikret igennem en almindelig
erhvervs forsikring.

Så krævede det alarm, klasse rød låse, og gitre for alle vinduer...(også på 3 sal ://) hmmmm not


Der er en all risk som den DMF har og max levig jo super, den er umiddelbart ikke dyere end en alm erhvervsforsikring OG de er ligeglade med
om udstyret er i firmaet eller du har det privat, bare det står på din police.

Og så dækker den overalt bare der har været lås på der er brudt op

Medlemsavatar
Højhus
Medlem
Indlæg: 896
Sted: Herning

Indlæg af Højhus »

Det er en all risk forsikring hvor du forsikre et beløb og ikke noget bestemt udstyr, de vil ikke vide serie numre osv.
Selvrisiko på 5.000,- hvis jeg selv bruger udstyret og 10.000,- hvis det er en anden person der har lejet det.
www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.

Medlemsavatar
Bjerre
Forum Donator
Indlæg: 2030
Sted: Randers

Indlæg af Bjerre »

Runa Forsikring( Lærerstandens brandforsikring). Erhvervsforsikring hvor man ikke behøver cvr. nr. 1600,- om året og dækket for 250.000,-. Hvis kunder ødelægger noget dækker den. Hvis jeg ødelægger en kundes dækker den også.
[i]Hearing is believing... Or so I've heard[/i]

[url=http://www.lydsalonen.dk/][color=#FF0000]Lydsalonen[/color][/url]
[url=http://www.facebook.com/lydsalonen/][color=#0000FF]Facebook[/color][/url]

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

What! 1600,-

Det lyder godt nok billigt.

Medlemsavatar
Bjerre
Forum Donator
Indlæg: 2030
Sted: Randers

Indlæg af Bjerre »

Yeps. Når forsikringssælgere ringer, kommer jeg hurtigt af med dem igen, når de hører hvor jeg er kunde... Endnu en fordel ;-)
[i]Hearing is believing... Or so I've heard[/i]

[url=http://www.lydsalonen.dk/][color=#FF0000]Lydsalonen[/color][/url]
[url=http://www.facebook.com/lydsalonen/][color=#0000FF]Facebook[/color][/url]

Medlemsavatar
Højhus
Medlem
Indlæg: 896
Sted: Herning

Indlæg af Højhus »

Bjerre skrev:Runa Forsikring( Lærerstandens brandforsikring). Erhvervsforsikring hvor man ikke behøver cvr. nr. 1600,- om året og dækket for 250.000,-. Hvis kunder ødelægger noget dækker den. Hvis jeg ødelægger en kundes dækker den også.
Men er det en all risk?
www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.

Medlemsavatar
Bjerre
Forum Donator
Indlæg: 2030
Sted: Randers

Indlæg af Bjerre »

Jeg kender ikke begrebet "all risks" udover det åbenlyse i begrebet. Jeg er dækket ved brand, tyveri og hvis jeg selv eller besøgende/gæster/kunder uforvarligt ødelægger noget, mens de opholder sig på ejendommen. Altså uheld, brand og tyveri - hvad mere dækker "all risks"?
[i]Hearing is believing... Or so I've heard[/i]

[url=http://www.lydsalonen.dk/][color=#FF0000]Lydsalonen[/color][/url]
[url=http://www.facebook.com/lydsalonen/][color=#0000FF]Facebook[/color][/url]

Medlemsavatar
Højhus
Medlem
Indlæg: 896
Sted: Herning

Indlæg af Højhus »

Det virker nærmest som om at det du har er en udvidet indbo forsikring, den er nok stadig billig.

Den jeg har hos codan dækker også hvis du kommer og henter noget grej hos mig og tager det med på job eller hjem, hvor det bliver stjålet, ødelagt osv.
Altså dækker alt uanset hvor det er.
www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.

Medlemsavatar
Chris Wulff
Medlem
Indlæg: 1788
Sted: København

Indlæg af Chris Wulff »

Bjerre skrev:Runa Forsikring( Lærerstandens brandforsikring). Erhvervsforsikring hvor man ikke behøver cvr. nr. 1600,- om året og dækket for 250.000,-. Hvis kunder ødelægger noget dækker den. Hvis jeg ødelægger en kundes dækker den også.
Jeg kender ikke policen for den forsikring du nævner

Men en all risk forsikring i forhold til en indbofosikring
dækker

Hvis du selv kommer til at ødelægge dit eget udstyr
Dækker under transport
Dækker de ting du måtte have forsikret f.eks. din vintage gtr til 40.000 hvis den bliver bestjålet fra bil eller andre steder ude af dit hjem, (der dækker indbo forsikring kun op til 10% af samlet forsikringssum på gear o.lign.)

Medlemsavatar
MAM
Medlem
Indlæg: 488
Sted: Copenhagen

Indlæg af MAM »

Har meldt mig ind i DMF - det gir ikke mening at jeg ikke er medlem. ;)

Jeg taler med dem. Tak for info,

Medlemsavatar
Nysted
Medlem
Indlæg: 553
Sted: Aalborg, Nordjylland

Indlæg af Nysted »

Ellers er der også købstædernes forsikirng. De er også til at snakke med. Der kan du gå op til 275.000 på elektronik før man skal gå et sikringsniveau op, hvor man skal have alarm til central osv.

Mht til den runa forsikring, synes jeg godt nok det lyder lidt for vildt. Er du sikker på den også dækker, hvis man har ren erhvervmæsssig brug? Tvivler jeg lidt på.

Medlemsavatar
Bjerre
Forum Donator
Indlæg: 2030
Sted: Randers

Indlæg af Bjerre »

Nysted skrev:Ellers er der også købstædernes forsikirng. De er også til at snakke med. Der kan du gå op til 275.000 på elektronik før man skal gå et sikringsniveau op, hvor man skal have alarm til central osv.

Mht til den runa forsikring, synes jeg godt nok det lyder lidt for vildt. Er du sikker på den også dækker, hvis man har ren erhvervmæsssig brug? Tvivler jeg lidt på.
Det ER en erhvervsforsikring. Jeg har bare fået lov at tegne den som privatperson, der driver hobbyvirksomhed. Det skal siges, at Runa er en del af Lærerstandens Brandforsikring hvor jeg har alle mine andre forsikringer, hvilket sagtens kunne give mig fordel/rabat. Men det er altså ikke nogen hemmelighed derude, at LB er en af landets billigste og absolut konkurrencedygtige forsikringselskaber i DK p.t.

Runa skulle bare vide, at der var en godkendt lås på bygningen og tilrådede mig, at tage billeder af alt inventar. Studiet ligger på samme grund hvor jeg bor - altså en tilstødende bygning. Det kan også have indflydelse. Men jeg skal hvert år indberette hvor mange ansatte der er i "firmaet" m.m. - selvom det kun er hobbyvirksomhed, hvilket er Skats formulering baseret på årsindtægten.
[i]Hearing is believing... Or so I've heard[/i]

[url=http://www.lydsalonen.dk/][color=#FF0000]Lydsalonen[/color][/url]
[url=http://www.facebook.com/lydsalonen/][color=#0000FF]Facebook[/color][/url]

Medlemsavatar
Nysted
Medlem
Indlæg: 553
Sted: Aalborg, Nordjylland

Indlæg af Nysted »

Okay, kunne da være værd at undersøge, hvis man kan få den så billig :)
Skal jo ikke flytte noget af mit udstyr, for der er da lidt at spare..

Lød bare næsten for godt til at være sandt :D

Medlemsavatar
Munken
Forum Donator
Indlæg: 223
Sted: Helsinge

Indlæg af Munken »

Jeg vil bare lige bekræfte hvad Bjerre skriver. Har selv lige tegnet selvsamme forsikring hos Runa/lærestandes og det er en erhvervsforsikring til helt præcist 1416,- årligt, ikke noget med udvidet indbo osv.

Er Lærerstandens ikke stadig kun for læreruddannede mm?


Christian

Nyt svar