SE Elekt. Titan værdi

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
lindedk
Forum Donator
Indlæg: 83
Sted: Helsingør

SE Elekt. Titan værdi

Indlæg af lindedk »

(Jeg er i tvivl om det er her jeg skal spørge)
Jeg står med en Titan og ville gerne vide hvad den var værd.
Den er super fed og jeg nåede at købe den max en måned før den var væk på markedet.
Det er ikke fordi jeg nødvendigvis skal sælge den, men jeg er blevet lidt nysgerrig.

Default avatar
Joonathan
Medlem
Indlæg: 398

Indlæg af Joonathan »

Den blev solgt for i omegnen af 2300kr, og min fornemmelse er, at der er ret mange af dem derude. Så alt over 1500kr virker både urimeligt og usandsynligt, i min bog. Og ja, jeg ved godt hvad den kostede, dengang ruder konge var knægt :shock:

Medlemsavatar
lindedk
Forum Donator
Indlæg: 83
Sted: Helsingør

Indlæg af lindedk »

Joonathan skrev:Den blev solgt for i omegnen af 2300kr, og min fornemmelse er, at der er ret mange af dem derude. Så alt over 1500kr virker både urimeligt og usandsynligt, i min bog. Og ja, jeg ved godt hvad den kostede, dengang ruder konge var knægt :shock:
Har den været så langt nede? hm...
Okay ja. Jeg så den på en side hvor de stadigvæk sælger til firmaer for omkring 12´000 mener jeg.

Jeg skal nok alligevel ikke af med den, da den er pi*** fed! :D

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Ak ja, 12000 kr. var også hvad jeg først så den til. Så faldt den pludselig i pris, og jeg købte en mandagsmodel til 4700 kr. som mangler diskant, og så faldt den sgu yderligere. :cry:

Men selv min underlige mandagsmodel (som lyder meget mørk/varm pga. manglende diskant) er faktisk en rigtigt fed mikrofon, når man bruger den til de rigtige ting. Jeg gad nok vide hvordan et intakt eksemplar ville lyde. Jeg ville ihvertifald aldrig sælge min egen for 1500 kr. - Så hellere beholde den!
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg købte den da den lå til 17.000 kr. vejl., hvis det kan trøste nogen. Så røg den ned til 15.000 kr. meget hurtigt efter (hvilket var min pris), og derefter 12.000 kr. Og så kom der ny version til dumpnings pris (forskellen kan ses på emblemet), men de lyder så vidt jeg kan høre ens.

Medlemsavatar
lindedk
Forum Donator
Indlæg: 83
Sted: Helsingør

Indlæg af lindedk »

Holger skrev:Jeg købte den da den lå til 17.000 kr. vejl., hvis det kan trøste nogen. Så røg den ned til 15.000 kr. meget hurtigt efter (hvilket var min pris), og derefter 12.000 kr. Og så kom der ny version til dumpnings pris (forskellen kan ses på emblemet), men de lyder så vidt jeg kan høre ens.
Hvordan kan man se forskellen?
Jeg synes den er super skarp og selv hvis jeg kører uden compressor og preamps, er den væsentlig bedre end andre mikrofoner man finder på markedet i den billige ende.

Som sagt er det heller ikke fordi den skal sælges, jeg undrer mig bare over prisforskellen på netop den mic. :)
Men tak for jeres svar.

Medlemsavatar
lindedk
Forum Donator
Indlæg: 83
Sted: Helsingør

Indlæg af lindedk »

Joachip skrev:Jeg ville ihvertifald aldrig sælge min egen for 1500 kr. - Så hellere beholde den!
Jeg er fuldstændig enig.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg husker forskellen som værende på emblemet. Jeg fik desværre stjålet min sidste år, så kan ikke checke.

Titanen er relativt rumfølsom, så den kræver et velbehandlet rum for at lyde bedst.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Holger skrev:Titanen er relativt rumfølsom, så den kræver et velbehandlet rum for at lyde bedst.
Det kan jeg bekræfte! Men det er jo netop "problemet" med gode kodensatormikrofoner: De suger bare alt til sig - også den lille blæser ude i køkkenet eller bilerne udenfor de lukkede thermoruder. Det gør mine Røde NT-1 slet ikke i samme grad. Sådan nogle små detaljer får de slet ikke med.

Det store prisfald på Titan'en har altid undret mig.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar