Er Danfield stoppet???

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Codo
Forum Donator
Indlæg: 282
Sted: Aalborg

Er Danfield stoppet???

Indlæg af Codo »

Ved nogen, om Danfield Audio har indstillet produktionen?

Jeg vil ikke løbe med sladder om noget, som jeg ikke ved, men jeg har fundet nogle indikationer på, at der ikke længere produceres Danfield hardware her i landet. Men måske nogen ved bedre?

Det er praktisk at kende mulighederne for reservedele osv., det er derfor at jeg spørger så interesseret :)

Medlemsavatar
zakkwylde
Medlem
Indlæg: 2034
Sted: Amager

Indlæg af zakkwylde »

Der er noget med noget... Snak med Freddie hvis du vil have klar besked. Han arbejder nu i det "nye" Grapehouse som tekniker. Han er til at få fat på den vej rundt.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

De er stopper ja. De stoppede sidste år. Ved ikke om de stadig laver support på ting dog.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mener stadig der er support, men de er lukket for et par år siden ja.

Medlemsavatar
Codo
Forum Donator
Indlæg: 282
Sted: Aalborg

Indlæg af Codo »

Tusinde tak for svarene.

Vi har dog forlængst skilt os af med Danfield PreAmp, fordi den ikke var nogen succes med vores mics.

Men de er rigtig godt at vide, hvis man bliver tilbudt andet Danfield - at så skal man lige undersøge supportmulighederne. Det kan evt. være custom trafo´er og lign.

Medlemsavatar
jacobe
Medlem
Indlæg: 260
Sted: Skåne, Sverige

Indlæg af jacobe »

Åbner lige dette emne igen, da det nu blev min tur til at stå lidt med håret i postkassen - min elskede MX10 stod af i går. Tror det er udgangen, for jeg kan godt tvinge den til at overloade ved at skrue op for gain, der kommer bare ikke noget lyd ud af den (har seføli testet andet kabel!).

Anyway, hvor kan man mon få den fixet??
Jeg ved hvad jeg taler om... jeg har selv læst det på Gearslutz!

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg er ret sikker på Freddie stadig kan og vil reppe gammelt Danfield-udstyr, hvis du spørger ham pænt.

Medlemsavatar
jacobe
Medlem
Indlæg: 260
Sted: Skåne, Sverige

Indlæg af jacobe »

Men, hvordan gør man det? Jeg har ikke lige mandens privat-nr :)
Jeg ved hvad jeg taler om... jeg har selv læst det på Gearslutz!

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

jacobe skrev:Men, hvordan gør man det? Jeg har ikke lige mandens privat-nr :)
https://www.krak.dk/freddy+jacob+albrek ... y/personer

Jeg trak mit sorte Google-søgnings bælte på, og 20 sekunder efter havde jeg stalket mig frem til et resultat.

Søgte på Freddie og Danfield, fandt cvr info med fuld navn og adresse, smed det i krak.. done
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
jacobe
Medlem
Indlæg: 260
Sted: Skåne, Sverige

Indlæg af jacobe »

Hehe, det med privat-nr var nu mest en joke. Nu har jeg det dog, så mange tak for hjælpen, Hald.

Blot en tanke, er det egentlig i orden at ringe til ham privat, når han officielt ikke længere har firmaet? Jeg mener, han har vel lukket Danfield af en årsag, og hvis han stadig - officielt - ydede service på sine produkter ville han vel gøre opmærksom på dette - eller overtænker jeg det bare?
Jeg ved hvad jeg taler om... jeg har selv læst det på Gearslutz!

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

jacobe skrev:... eller overtænker jeg det bare?
Det er en fair og ordentlig måde at tænke på, men den ene gang jeg har mødt Freddie efterlod et indtryk af en person, der nok skal være mand for at sige fra hvis han ikke gider hjælpe ;-)
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

jacobe skrev:Hehe, det med privat-nr var nu mest en joke. Nu har jeg det dog, så mange tak for hjælpen, Hald.

Blot en tanke, er det egentlig i orden at ringe til ham privat, når han officielt ikke længere har firmaet? Jeg mener, han har vel lukket Danfield af en årsag, og hvis han stadig - officielt - ydede service på sine produkter ville han vel gøre opmærksom på dette - eller overtænker jeg det bare?
Find ham på Facebook og skriv.

Medlemsavatar
mica
Medlem
Indlæg: 1046
Sted: København

Indlæg af mica »

Freddy laver stadig gear. Det hedder Tau audio, og han reparerer skam også alverdens gear. Har brugt ham en del gange.

Find ham her:

http://tauaudio.dk/contact.html

/M
SÆLGER MACBOOK PRO 2017!

Medlemsavatar
jacobe
Medlem
Indlæg: 260
Sted: Skåne, Sverige

Indlæg af jacobe »

Mica, der kan man bare se - tak!!!! :thumbup:
Jeg ved hvad jeg taler om... jeg har selv læst det på Gearslutz!

Nyt svar