SOMA Laboratory

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Re: SOMA Laboratory

Indlæg af Christoffer I. N. »

Pulsar-23 trommemaskinen har fået farve og bliver vist frem til Superbooth:


Medlemsavatar
Stopdenlarm
Forum Donator
Indlæg: 57
Sted: Aarhus

Indlæg af Stopdenlarm »

Pulsar-23 kommer også i sort - og måske hvid - lyder det til.

Vlad viste den frem for Sonicstate til Superbooth:


Default avatar
Soarer
Medlem
Indlæg: 86
Sted: København

Indlæg af Soarer »

mush skrev:Jeg forstår slet ikke hvorfor Soma fået sådan god omtale. De absolut billigste komponenter og primitive CMOS/lunetta kredsløb... Lidt same forhold jeg har til Dreadbox og DSP synthesizers(Jan Östman). Det spares på alt der kan spares på. Og man bruger de nemmeste/billigste løsninger i alle led. Sure, soundet bliver rough, men uden precision. Med det udbud det er på markedet i dag af budget synths (se01, behringers, arturia, etc) så kan jeg slet ikke forstå hvorfor de nævnte brands kan overleve...
Hvor har du den idé fra? Jeg har netop fået opfatelsen af at SOMA bruger rigtig gode komponenter og ikke sparer nogen steder. Det har Vlad i hvertfald selv sagt i nogen af sine videoer med Pulsar-23. I den Sonicstate video hvor Nick laver review af Lyra 8 roser han SOMA for hvor utrolig godt og præcist den er bygget! Desuden er deres instrumenters lyd ofte rost af mange.

Er selv ret interesseret i Pulsar-23.


Medlemsavatar
mush
Medlem
Indlæg: 225
Sted: Frederiksberg

Indlæg af mush »

Soarer skrev: Hvor har du den idé fra? Jeg har netop fået opfatelsen af at SOMA bruger rigtig gode komponenter og ikke sparer nogen steder. Det har Vlad i hvertfald selv sagt i nogen af sine videoer med Pulsar-23. I den Sonicstate video hvor Nick laver review af Lyra 8 roser han SOMA for hvor utrolig godt og præcist den er bygget! Desuden er deres instrumenters lyd ofte rost af mange.

Er selv ret interesseret i Pulsar-23.

Det kan godt være at den er bygget i en tyk kasse... Men hvis du tjekker op den BOM som existerer for Lyra som også findes i DIY version, så kan du se hvad for komponentvalg som står bag min kommentar. Det er i stort set kun brugt de billigaste standardkomponenter du kan finde. Masser af CMOS, nogle TL074 opamps, verdens måske kedeligeste delay IC pt2399. Det er i min optik en "lunetta-synth". Sure, det kan godt være at du godt kan lide dem, men i en verden af elektronik design så er de instabil og primitiv.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:ETHER
https://somasynths.com/ether/

Lyder til at være noget lignende LOM Elektrosluch/Priezor, dog meget bredere frekvensområde.

En god demo fra Hainbach:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ny prototype, ENNER, der minder mig om Landscape Stereo Field.


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

loopop har fået fat i en LYRA-8:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ether V2 video fra ham selv:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Pulsar-23 video fra ham selv. Er man interesseret i den har Richard Devine også postet lidt fra den på hans ig/fb.


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Pulsar-23 demo fra Richard Devine:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Der kommer snart en anmeldelse af Pulsar-23 fra Sonicstate:


Default avatar
ChicSheik
Medlem
Indlæg: 10
Sted: Fredensborg

Indlæg af ChicSheik »

Jeg smider lige et link til det her DIY projekt her, hvis nogle har savlet over Lyra-8, men mangler skejser - eller bare vil have en (endnu mere) outreret støj-dronemaskine: https://neutral-labs.com/elmyra/

Overvejer selv at bygge én, mest fordi jeg ikke kan retfærdiggøre at betale så meget for en one-trick pony som Lyra-8 (men hvilken én!)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

ORNAMENT-8 sequencer:




Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Sonicstate har været på besøg:


Nyt svar