Bedste hovedtelefoner til mix/mastering

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Re: Bedste hovedtelefoner til mix/mastering

Indlæg af Hoby »

Jeg prøvede også et par Stax på Aalborg universitet for mange år siden, og jeg husker det også som at de havde visse begrænsninger i bassen. Men det er efterhånden så længe siden at jeg ikke ville lægge hovedet på blokken for det. Ved heller ikke om de har forbedret det siden.

Men hvem drømmer ikke om at ha 580V bias spænding på begge ører :-P (og ja,jeg gad rent faktisk godt eje et sæt)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hoby skrev:Men hvem drømmer ikke om at ha 580V bias spænding på begge ører :-P (og ja,jeg gad rent faktisk godt eje et sæt)
Tanken om al den spænding er en smule ufed faktisk :)

Læste lige om en af de mindre, men dyrer, Stax modeller ,.. igen samme lovprisning af bassen ,.. blot beskrives den som lidt tilbagetrukket

http://www.innerfidelity.com/content/co ... lpP3x4I.97

Hvis de lyde så sindsygt godt, men Stax bare har et ideal hvor bassen holdes lidt tilbage, kunne man så ikke bare bruge en fast kvalitets-EQ på master af DAW og få den på plads på den måde ?
/Dub

Medlemsavatar
AdamSampler
Medlem
Indlæg: 325

Indlæg af AdamSampler »

Stax med subpac til er fantastisk

http://subpac.com

Hvis man ude i at spenderer endnu mere, så kan man tjekke et smyth system ud.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Tak for alle i indlæg! Jeg skovler dem igennem:) og den hjemmeside er da mega fed! (Den med graph Per hovedtlf)
Tak:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Indlæg: 1179
Sted: 3730

Indlæg af Old Dub Dude »

Billede
jeg har et sæt af de mindre berømte Stax.... de kan absolut ikke bruges til musik med "moderne bund"
de er meget lette og luftige i lyden, og lyder fantastisk til blid jazz og akustisk stuff ;o)
Mest af alt sys jeg ozz bare de er kooool at se på, der er nærmest noget hospitalsagtigt over dem
Mer bass i hi-hatten
k [color=#FF0000]snabel-a[/color] daffydub [color=#FF0000]punktum[/color] com

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Der findes vist iøvrigt nogle elektrostatiske alternativer til Stax ,.. Samt nogle beslægtede teknologier

Kunne da godt være man skulle gå lidt i dybden med hvad der findes
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

AdamSampler skrev:Stax med subpac til er fantastisk

http://subpac.com

Hvis man ude i at spenderer endnu mere, så kan man tjekke et smyth system ud.
Spændende !!!

/Dub

Medlemsavatar
VladimirAlykov
Medlem
Indlæg: 202
Sted: Dublin

Indlæg af VladimirAlykov »

Jeg har valgt at gå med Samson SR850 som mine første åbne bøffer til at producere i (udover monitors).
Virkelig godt og klart par til prisen. Som er ca 40 Eur.

Men...i mellemtiden er der et par Grado SR80e på vej som jeg ser frem til.

Angående frekvens respons, lader der til at være nogen kontrovers.
Måske noget kan sætte det på det rene?

Iflg. Producentens hjemmeside, hedder den 12 - 30, men iflg. Andre kilder noget smallere. Ala 60-20 hvis jeg husker ret.

Hvem kan belyse emnet yderligere..?
Logic Express 9.1.7
Mac OS X Lion 10.7.5
2.8 GHz Intel Core i5
12 GB 1333 Mhz DDR3

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg synes tit at specs på hovedtelefoner ligger ret langt fra hvad man hører, når man tager dem på. Meget mere end med højttalere.

Men SR-80 er en glimrende hovedtelefon. Den har måske ikke helt samme præcision i fasen (nærvær) som model 325i og opefter, men til prisen er det rigtigt god lyd, og jeg synes ikke den virker som om der er for meget eller for lidt ved de forskellige frekvenser.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar