Guitar modeling-tråden

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Re: Guitar modelling-tråden

Indlæg af Smittefar »

Hæhæ :D
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

En sammenligning af PRS Archon i Waves, Kemper, Helix og the real deal igennem en 3 Sigma Audio IR (og Waves/PRS egen cab). Og en forklaring på, hvorfor Waves/PRS egen cab lyder af pruttefis.


Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Spændende, den skal jeg have set.

Man kan vist i øvrigt godt loade eksterne IR i Waves pluginnet.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev: Man kan vist i øvrigt godt loade eksterne IR i Waves pluginnet.
Yep - men en IR-loader såsom Impulsive er noget mere fix at bruge.

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Det vil jo sikkert åbenbare sig, når jeg begynder at rode med den selv.

Men skal det forstås sådan at man kan erstatte kabinet-simuleringen i Waves/PRS direkte i plug-innet med f.eks Redwirez Mesa Boogie recitifer (som vist kan købes separat for 9$), og så spiller det bare?

Eller skal man igennem en eller anden hemmelig, ninja-IT proces? I så fald, hvilken?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mikkel Kå skrev:Det vil jo sikkert åbenbare sig, når jeg begynder at rode med den selv.

Men skal det forstås sådan at man kan erstatte kabinet-simuleringen i Waves/PRS direkte i plug-innet med f.eks Redwirez Mesa Boogie recitifer (som vist kan købes separat for 9$), og så spiller det bare?

Eller skal man igennem en eller anden hemmelig, ninja-IT proces? I så fald, hvilken?
Ja - du kan sagtens nøjes med at loade din fortrukne IR's i selv PRS-pluginnnet. En seperat IR-loader giver bare ekstra funktionalitet, som du måske ikke behøver.

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Tjek - det må prøves...

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

SustainerPlayer skrev:
Sjovt at et billigt plugin fra netop Waves skulle gå hen og blive en slags Axe III killer ... :-P
Hvad med latency når du spiller? Det har været mit problem når jeg spillede med plugins tidligere... jeg blev nødt til at spille med noget andet og optage det rå signal også for at få en performance jeg var tilfreds med.
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

AnotherDan skrev:
Hvad med latency når du spiller? Det har været mit problem når jeg spillede med plugins tidligere... jeg blev nødt til at spille med noget andet og optage det rå signal også for at få en performance jeg var tilfreds med.
Skærmbillede 2018-05-17 kl. 14.08.50.png
Pluginnet alene rapporterer 1,9 ms

Men ja - det kræver et lydkort, der kan levere. Jeg skiftede til et Presonus Quantum for nylig. Men mit RME Fireface UC (USB2) kunne nu også godt følge med selvom thunderbolt er vildt.
32_Fireface.png
Senest rettet af SustainerPlayer tors 17. maj 2018 14:17, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nu ved jeg ikke om det også gælder for det nye Waves guitar plugin, men Waves gør sig jo generelt i at optimere til livebrug.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Selv med mit USB 2 lydkort (Roland) har jeg ingen problemer med at få latency ned på et absolut brugbart niveau(<10 ms). Min AX8 er vist 1.8 ms, og så langt kan jeg dog ikke komme ned .

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hvis man vil checke sit lydkorts/drivers round trip latency, så er der en ret fed tråd her fra gearslutz:

https://www.gearslutz.com/board/music-c ... -base.html

Øjebliksbillede:

Billede

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Æv æv og 3 gange æv. Waves supermodellerne fås kun i 64 bit.
:(

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

It's a twisted world.

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

yep en twisted 64 bit verden.
Jeg måtte trøste shoppe og købte denne digitech rp 250 for 125 kr på loppemarked. :-D :lol:
et overraskende lækkert produkt fremstillet af j-e-r-n.
Billede


Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes egentlig mest, det var en sludder for en sladder :)

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Fractal vs UAD Amp Emulation - Friedman Dirty Shirley


Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hæhæ - nu er det ikke længere real amp vs modeller - nu er det modeller vs modeller

Det er slut med rigtige forstærkere.

Hans lydklip er ikke level matchet.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

SustainerPlayer skrev:Så er der nyt til dem, der gerne vil have "amp-in-the-room" (AITR) følelsen:



https://line6.com/powercab/

Ser og lyder meget kompetent. Og vægten er også helt fin - i 15-16 kg klassen.
Så fik jeg prøvet/testet/hørt et Line 6 Powercab plus sammen med en Fractal Audio Ax8. Der blev referencelyttet på Equator D8 og Yamaha DXR10.

Den korte udgave: Køb det ikke - det er virkelig ringe. :shock:

Den lange udgave: Nøj - det var skuffende. :(

"FRFR" - lyder både dåset og dynet på en gang - og dræber den dynamik, man ellers bliver forkælet med - specielt igennem Equator D8, men også i høj grad gennem Yamaha DXR10.

Slår man cab-simuleringerne til (og selvfølge slår dem fra på Ax8) bliver det faktisk værre. Man føler sig hensat til pre-moddeling forsøg fra Alesis (Quadraverb GT), A.R.T. og andre 90'er "guitarprocessorer". Mystisk kvalt lyd - og første gang jeg har været ude for et "dynamik-suck".

"Jamen nogle reviews og brugere på f.eks TGP er ved at komme i bukserne over det?"

Ja - må bare konstatere, at verden er mangfoldig og lydidealer ligeså. Hvis guitar skal lyde sådan her, så skal jeg kun bruge synthesizere.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det var godt nok imponerende ringe så :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at hente Waves PRS og et Red Wires cab (mesa m v30)

Det var bare et ultrahurtigt test-løb, men umiddelbart passer det fint til mine behov, omend jeg nok skal bruge lidt mere tid på at tweake indspilningskæde såvel som processering.
Så nu overvejer jeg fremtiden for mit Mesa/Engl stack, som jeg alligevel ikke ville kunne blæse ordentligt op for i mine nye faciliteter...


https://www.dropbox.com/s/a6ci8pod0m4ap ... b.mp3?dl=0
(OBS: Af en eller anden grund er der kommet et "klik" til sidst i lydfilen - så pas lige på med at skrue op på 11)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

:jam:

Kommer ikke noget klik her. Lyder bare som om lydfilen stopper før tid.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg var en tur hjemme hos GuitaRasmus*, og lytte til lidt Ax8 igennem Dynacord AXM 12A med reference til Yamaha DXR10.

Det var en helt anden og meget mere positiv oplevelse end Line 6 Powercab +beskrevet tidligere her i tråden.

Den korte udgave er, at den lyder en del mere af guitar. Hvor DXR10'eren - som jo er en god monitor - kommer til at fremstå en anelse klemt og med en lidt for fyldig og udefinerbar bund. En observation var også, at der var en god breddespredning af lyden.

Så umiddelbart et mere propert bud på en live-monitor.

https://www.thomann.de/dk/dynacord_axm_12a.htm

En anmeldelse fra gearbox: https://www.dynacord.com/binary/2014_DC_AXM12A_CX_e.pdf

* = Nu har Rasmus meldt sig ind på forum her, så jeg vil prøve at lokke ham ud af busken, så han selv kan skrive lidt om det.
Og ikke mindst, når han har prøvet det live (det var vist først om nogle uger).


Så ... Rasmus!!! ... kom ud og leg!!! :-P

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Som jeg har forstået det så skal de enheder i de kabineter til amp/kabinet modellerings brug være mere PA/HiFi agtige end traditionelle guitar højtalere.
Syntes nu stadigvæk den digitech rp 250 lyder bedre gennem en rigtigt guitar højtaler.
Jeg har ellers et par gamle Richard Allan 12 tommer som kunne være interessant at få afprøvet. Det er en gammel hifi højtaler med pa egenskaber-
Også ser den djævlens godt ud, både forfra og bagfra.
78c45e165d8177d155a3ece8b79fece6.jpg
78c45e165d8177d155a3ece8b79fece6.jpg (34.34 KiB) Vist 1668 gange

Nyt svar