Guitar modeling-tråden

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Re: Guitar modeling-tråden

Indlæg af SustainerPlayer »

Oh mi. Forgotten modeler is not forgotten anymore. :-D

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hæhæ
3p83vo.jpg
3p83vo.jpg (105.01 KiB) Vist 2492 gange
3p81xl.jpg
3p81xl.jpg (67.39 KiB) Vist 2492 gange

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Man må erkende at de har taget launch f*ck-up til helt nye højder

Men det lyder godt

Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Neural DSP Omega Ampworks Granophyre - inklusiv en EQD Plumes drive pedal model.
https://neuraldsp.com/products/omega-am ... ranophyre/





Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Som andet Neural DSP lyder det sgu fin i mine guitar-utrænede ører.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Friedman DS-40 Trailer


Natively Yours! Iconic British Tube Sound from a Boutique Legend

If you are after that iconic guitar sound of the 60’s and 70’s, rest assured that the Dirty Shirley Amp will give you one hell of a tone! Influenced by the design of the Marshall JTM-45, the Friedman DS-40 delivers a rich sound that is reminiscent of the guitar work heard on early Led Zeppelin and ZZ Top records.

Friedman BE-100 Trailer


The Friedman BE-100 amp was created after Dave Friedman had amassed years of experience working with mods on his client’s Marshall plexis. The native plugin brings you an exacting emulation of the rich tone made possible by Friedman’s modifications to the classic Plexi DNA, complete with a silky treble, super-tight bass response, and hefty gain capabilities.

Having shared the stage with many stars such as Alice in Chains, Pink, Bon Jovi, The Cult and Foo Fighters, the BE-100 is no stranger to a variety of music styles: from classic and hard rock to metal, punk, country, and blues. The new native version features over 100 high-end recording chains, a scalable user interface and a Recording Chain On/Off parameter.

https://www.plugin-alliance.com/en/prod ... be100.html

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har begået en video om, hvordan man med fordel kan bruge en multibåndskompressor eller dynamisk EQ i sin modeller sammen med IRs for at simulere en akustisk guitar med en elektrisk guitar

Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Øj fed video!
Jeg opfatter nærmest den mid band comp som et meget blidt/ufarvende filter styret af en envelope follower. Måske kan det give dig eller andre lignende idéer.
Fed måde at ændre lyden på med det mid bånd.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Fedt du fik noget ud af det. Det er jo egentlig rigtig nok, at man kunne gøre meget af det samme med et envelope filter. Det har jeg aldrig rigtig tænkt over.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Her forsøger jeg at lave de samme mods i min AxeFX, som Jose Arredondo lavede i Steve Vais Marshall



Her er videoen om Steves Marshall

Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ligner Axe softwaren er ren tweaker paradis :-D Tak for video, det lyder godt.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ja der kan man i den grad gå dybt. Det gælder også alle deres effekter.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Smittefar skrev: søn 26. apr 2020 11:10 Her forsøger jeg at lave de samme mods i min AxeFX, som Jose Arredondo lavede i Steve Vais Marshall



Her er videoen om Steves Marshall

Du er da blevet ret hurtig og effen på den guitar. f*ck ! :dollargrin:

Hvordan ville du lave en jazz lyd på en Strat ? Jeg bruger hals pickuppen- skruer ned for tonen og lidt ned for treble og øger mellemtonen. Jeg kunne også give lidt rumklang. Men hvilket presets vil du foreslå ? Jeg har AX8
Min Hofner archtop skal desværre til reparatør.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

TAAARKK :D

Jens Larsen (dansker bor i Holland) er kongen af jazz med AX8 - Det her preset virker som præcis, hvad du har brug for https://forum.fractalaudio.com/threads/ ... st-1726387

Jeg har selv brugt det her preset en del til jazz https://forum.fractalaudio.com/threads/ ... ad.116849/ - på side 2 af tråden er der endda en video af mig, der spiller et forsøg på Jazz
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Smittefar skrev: man 27. apr 2020 14:36 TAAARKK :D

Jens Larsen (dansker bor i Holland) er kongen af jazz med AX8 - Det her preset virker som præcis, hvad du har brug for https://forum.fractalaudio.com/threads/ ... st-1726387

Jeg har selv brugt det her preset en del til jazz https://forum.fractalaudio.com/threads/ ... ad.116849/ - på side 2 af tråden er der endda en video af mig, der spiller et forsøg på Jazz
1000 tak. det skal udforskes.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Neural DSP Fortin Cali Suite:
https://neuraldsp.com/products/fortin-cali-suite/





Edit:
en mere:


Medlemsavatar
Kipnimtus
Medlem
Indlæg: 33

Indlæg af Kipnimtus »

Tjek lige Mercuriall JCM 800 som de har lagt ud til gratis download.

Jeg er positivt overrasket, men jeg har så heller aldrig brugt min PC som Amp før :lol:
Senest rettet af Kipnimtus man 1. jun 2020 20:55, rettet i alt 1 gang.
/Kipnimtus

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kipnimtus skrev: tors 7. maj 2020 22:41 Tjek lige Mercuriall JCM 800 som de har lagt ud til gratis download.

Jeg er positivt overrasket, men jeg har så heller aldrig brugt min PC som Amp før :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=33l0Nms2RCw
Jeg er mega glad for deres gratis tubescreamer. Den lyder super fedt og er lige til at tweake til hvad man (jeg) lyster, grundet input slideren i toppen. Dog kunne jeg måske godt bruge en tone bypass e.l., så man kunne få bunden ordentligt med igennem pedalen.

Medlemsavatar
Kipnimtus
Medlem
Indlæg: 33

Indlæg af Kipnimtus »

Det er også deres tubescreamer som sidder foran :-D

Hvad gør en tone bypass?
/Kipnimtus

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kipnimtus skrev: fre 8. maj 2020 18:38 Det er også deres tubescreamer som sidder foran :-D

Hvad gør en tone bypass?
Det var mere et udtryk end egentlig viden herfra. Jeg mener bare, at hvis man kunne undgå det tilt-lignende filter der er i den, og mange distortion pedaler, så kunne man få alle frekvenser med igennem pedalen, og dermed også bass, som Mercuriall's Tubescreamer filtrerer ret kraftigt fra, selv med Tone helt til venstre.
Men jeg bruger den bare som parallel distortion, så får jeg bunden fra andre kanaler.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hele pointen med en Tube Screamer er jo, at den fjerner bunden og giver et lille midhump. Utallige producenter har lavet tube screamers uden den karakteristik. Det bliver bare til virkelig kedelige pedaler 😁
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Pete Thorn med Fractal FM3

Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Kvaksalver
Forum Donator
Indlæg: 141
Sted: 8000C

Indlæg af Kvaksalver »

Jeg har moddet min Helix-native, så det er de rigtige navne på forstærkere og effekter, i stedet for Line 6's forsøg på at hinte, hvad det er, der er modelleret...

https://benvesco.com/store/line-6-edit-real-names-mod/


Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Kan man også modde det sådan, så man ikke skal sidde og hive i scale bars, men kan få knapper, der roterer i stedet? Det ville irritere mig grænseløst.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
jkspost
Medlem
Indlæg: 329
Sted: København

Indlæg af jkspost »

Jeg gætter på, at det villle kræve reverse-enginering af selve koden.
Personligt synes jeg også det er et spøjst design valg men har bare vænnet mig til det - Jeg synes der er andre ting i editoren der er mere irriterende lavet og jeg kan godt have min tvivl om dem bag overhovedet har noget begreb om design og interaktion af GUI. :puke:

Nyt svar