Roland SE02

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Roland SE02

Indlæg af garcia »

Så kom der ny Roland: https://www.roland.com/global/promos/roland_boutique/
Mere: https://www.roland.com/global/products/se-02/

Hvad siger folket? Jeg synes det lyder spændende
Deaktiveret

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Det er helt sikker spændende! Den er sat til $499 på Sweetwater, hvilket gør det endnu mere spændende! 8-)

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Lyden er i hvert fald ok... og at den har presets tyder på digital kontrol, så det lyder endnu bedre... ville være endnu bedre, om den var polyfonisk, men det kan jo være det kommer...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Jeg må dog tilstå at jeg synes det er hul i hovedet, at smide ROM presets i maskiner, når der er rigeligt med mulighed for at lave det til RAM i dag... det er jo ikke specielt dyrt mere, og om et par år er de over 300 presets outdated, og man sider tilbage med sølle 128 user slots... det er dybt godnat efter min mening.... for at komme med lidt kritik.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Det her er nok stødpuden, der vil gøre Behringer Model D til et flop….
What?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Model D er netop IKKE et flop... den er årsagen til at Roland er tvunget til at sætte prisen så lavt... et af de få tilfælde hvor fri konkurrence i det mindste kommer kunderne til gode ;)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Razmo skrev:Model D er netop IKKE et flop... den er årsagen til at Roland er tvunget til at sætte prisen så lavt... et af de få tilfælde hvor fri konkurrence i det mindste kommer kunderne til gode ;)
Når du ser det fra et end-user view, så giver jeg dig ret, men hvis du ser det fra Behringer's view så tror jeg ikke at de (Uli/ Behringer) er positive over nyheden, da den feature-wise ser mere smart ud:)

Mit spørgsmål:
1. Er den analog eller snakker vi ACB-teknologien?
2. Passer den også med deres ”click-on” keyboard?

Min kritik:
1. mini-knobs
2. Ekstern strøm adapter …
What?

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

teevee skrev: Mit spørgsmål:
1. Er den analog eller snakker vi ACB-teknologien?
2. Passer den også med deres ”click-on” keyboard?
1) Ja, analog.
2) Ja den passer til K-25m
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Jeg synes for en gangs skyld Razmos kritik er lidt fejlskudt... En helt analog "minimoog" med 128 user presets er langt mere end man er vant til.... (Jo jo, Voyageren er jo gavmild). Vær dog fint tilfreds med det. (prøv med noget positivisme, Jess :)) Derudover er jeg pisse træt af de synths, der mister fabriks presets når man gemmer egne, og som så skal loades ind igen og/eller reset'es, hvis man skal sælge sine synth eller på anden måde har brug for at gøre den jomfruelig. F.eks JD-800: øv! JD-990: Yeah!
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Man kan daisy chaine for polyfoni ligesom med little phatty fra moog. Det synes jeg er lidt spændende. Lyttede en masse og jeg synes den kan et eller andet, jeg godt kan lide
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Razmo skrev:Jeg må dog tilstå at jeg synes det er hul i hovedet, at smide ROM presets i maskiner, når der er rigeligt med mulighed for at lave det til RAM i dag... det er jo ikke specielt dyrt mere, og om et par år er de over 300 presets outdated, og man sider tilbage med sølle 128 user slots... det er dybt godnat efter min mening.... for at komme med lidt kritik.
Jeg kommer aldrig til at lave mere end 128 forskellige lyde på en basic monofonisk synth alligevel :)
Deaktiveret

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

garcia skrev:
Jeg kommer aldrig til at lave mere end 128 forskellige lyde på en basic monofonisk synth alligevel :)
Jeg kommer ikke til at lave mere end 4 :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Nicolai skrev:Jeg synes for en gangs skyld Razmos kritik er lidt fejlskudt... En helt analog "minimoog" med 128 user presets er langt mere end man er vant til.... (Jo jo, Voyageren er jo gavmild). Vær dog fint tilfreds med det. (prøv med noget positivisme, Jess :)) Derudover er jeg pisse træt af de synths, der mister fabriks presets når man gemmer egne, og som så skal loades ind igen og/eller reset'es, hvis man skal sælge sine synth eller på anden måde har brug for at gøre den jomfruelig. F.eks JD-800: øv! JD-990: Yeah!
Nope... jeg giver mig ikke Nicolai :D ... jeg synes 128 er for lidt i disse moderne tider, hvor andre kan levere mellem 512 og 1024 presets i user bank... vi ved alle hvor røv kedeligt det er med faste presets når først der er gået nogle år, hvor vi tænker "øv! bare jeg kunne ændre i EEPROM'en!"... har set det countless times med andet gear... med det som flash RAM koster i dag burde det dæleme være muligt... og gætter jeg rigtigt ER de presets garanteret allerede i noget FLASH RAM... det gjorde DSI med Prophet 12, og det var først efter megen brok fra mig og nogle andre, at de gjorde det muligt at overskrive via SysEx :lol: (brok og negativitet KAN betale sig! this is the proof! :wink: )

Specielt hvis man ønsker at bruge maskinen standalone, og ikke vil have den tilsluttet en computer er antallet af presets alt afgørende for hvor stort et bibliotek man kan have... det er muligt det kun er underlige mig der har det sådan, men sådan har jeg det altså :D

Du er sikker på det ikke bare er din "moderfølelse" overfor Roland der gør, at du synes jeg er negativ? :dollargrin:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Razmo skrev:
Du er sikker på det ikke bare er din "moderfølelse" overfor Roland der gør, at du synes jeg er negativ? :dollargrin:
Den har helt sikkert betydning :) Men altså.... Moogs egen "nye" Model D er uden presets, Behringers er uden presets, SE har også selv lavet produkter uden presets (selvom 1x dog er med)...

Så for $ 499,- må jeg indrømme jeg synes du er smålig, gnaven og snævertsynet :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Nicolai skrev:
Razmo skrev:
Du er sikker på det ikke bare er din "moderfølelse" overfor Roland der gør, at du synes jeg er negativ? :dollargrin:
Den har helt sikkert betydning :) Men altså.... Moogs egen "nye" Model D er uden presets, Behringers er uden presets, SE har også selv lavet produkter uden presets (selvom 1x dog er med)...

Så for $ 499,- må jeg indrømme jeg synes du er smålig, gnaven og snævertsynet :)
Jojo... men nu har de lavet den med digital styring, så kunne de lige så godt bare have ladet alle presets være sletbare... der er jo ikke noget problem i at lade en SysEx med factory presets være tilgængelige på deres hjemmeside :) ... så vil jeg have lov at være smålig, gnaven og snævertsynet, jeg gir' mig ikke, jeg er værre end en skotte på det område.... men man må hjertens gerne være uenig med mig :D ... Roland gør jo nok også som det passer dem alligevel, så det er nok lidt ligegyldigt... jeg skal i øvrigt heller ikke have en, så jeg skal nok tie stille nu :lol:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Razmo skrev: Roland gør jo nok også som det passer dem alligevel, så det er nok lidt ligegyldigt
Roland laver Fantom serien, hvor især G modellerne stadig er FANTASTISKE.
Brokrøve: "Sikke noget lort, vi vil ha' en ny jupiter"

Roland laver Jupiter-80.
Brokrøve: "Sikke noget lort, vi vil ha' re-issues af klassikerne"

Roland laver JX-03, JU-06 og JP-08.
Brokrøve: "Sikke noget lort, vi vil have JD-800 med analoge muligheder"

Roland laver JD-Xa.
Brokrøve: "Sikke noget lort", vi vil bare have analoge synths"

Roland laver SE-02
Brokrøve: Vi vil ha' mere end 128 userpresets, men vi gider iøvrigt ikke købe den alligevel...

Det er ikke nemt..... :-P
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Nicolai skrev:
Razmo skrev: Roland gør jo nok også som det passer dem alligevel, så det er nok lidt ligegyldigt
Roland laver Fantom serien, hvor især G modellerne stadig er FANTASTISKE.
Brokrøve: "Sikke noget lort, vi vil ha' en ny jupiter"

Roland laver Jupiter-80.
Brokrøve: "Sikke noget lort, vi vil ha' re-issues af klassikerne"

Roland laver JX-03, JU-06 og JP-08.
Brokrøve: "Sikke noget lort, vi vil have JD-800 med analoge muligheder"

Roland laver JD-Xa.
Brokrøve: "Sikke noget lort", vi vil bare have analoge synths"

Roland laver SE-02
Brokrøve: Vi vil ha' mere end 128 userpresets, men vi gider iøvrigt ikke købe den alligevel...

Det er ikke nemt..... :-P
Jeg har aldrig lovet nogen, at jeg er nem :dollargrin:

Havde det været omvendt med 128 ROM presets, kunne jeg muligvis have været overtalt til at holde min kæft :lol:

Men nu er dette jo også bare en lille del af hele maskinen... mener... min favorit synth var længe en Pulse, som har 20 user presets, så andet i maskinen kan godt få mig til at acceptere alligevel... jeg er glad for den er digitalt styret, så man i det mindste kan gemme presets overhovedet, og forhåbentligt også sende dem via SysEx... og lyden fejler bestemt ikke noget, og prisen er perfekt... men nu har jeg det sådan, at jeg er af den type der mener, at man ikke skal give åbenhjertet kritik af ting, så får de der laver tingene det jo aldrig at vide, og kan tænke over det... de fleste vil jo gerne at kunderne er tilfredse, og vil vide hvad de kan gøre bedre, og det er her jeg lige rusker i buret, og siger DROP ROM PRESETS! det er oldschool, det hører fortiden til hvor RAM var dyrt :D
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Nicolai skrev:Roland laver Jupiter-80.
Brokrøve: "Sikke noget lort, vi vil ha' re-issues af klassikerne"
Mikkelrøv: Hey roland .. dette er IKKE en reissue af klassikerne.
Nicolai skrev:Roland laver JX-03, JU-06 og JP-08.
Brokrøve: "Sikke noget lort, vi vil have JD-800 med analoge muligheder"
Mikkelrøv: Hey roland .. dette er IKKE en reissue af klassikerne.
Nicolai skrev:Roland laver JD-Xa.
Brokrøve: "Sikke noget lort", vi vil bare have analoge synths"
Mikkelrøv: Hey roland .. dette er IKKE en reissue af klassikerne.
Nicolai skrev:Roland laver SE-02
Brokrøve: Vi vil ha' mere end 128 userpresets, men vi gider iøvrigt ikke købe den alligevel.
Mikkelrøv: Tak roland for endelig at lave en reissue af en klassiker :D .. og med patches og det hele .. sweet ^_^ ..

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Den lyder Virkelig VIRKELIG godt. Den har helt sikkert den der analog lyd jeg elsker (og mange analoge synths har ikke den lyd, sjovt nok). Kan ikke sætte fingeren på hvad det er. Og så presets. Hvis jeg havde skejser havde jeg købt den på stedet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

the19thbear skrev:Den lyder Virkelig VIRKELIG godt. Den har helt sikkert den der analog lyd jeg elsker (og mange analoge synths har ikke den lyd, sjovt nok). Kan ikke sætte fingeren på hvad det er. Og så presets. Hvis jeg havde skejser havde jeg købt den på stedet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Den har et ladder filter.... mon ikke det er det du kan høre? ... det er den der typiske smooth, cremede "BOOOOM" lyd i en basslyd, der lyder sådan lidt spiky med godt "snap" i lyden, og med masser af bottom end... det er i mine ører en typisk MOOG ladder lyd den laver... ved godt min beskrivelse ikke rykker ret meget sikkert, men jeg kan også godt høre "det"... og jeg har kun hørt "det" i en MOOG med ladder filter...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Men for at det ikke skal lyde som om jeg er totalt grumpy, så vil jeg da gerne indrømme, at jeg kraftigt overvejer om det kunne være denne her analoge monosynth jeg skal have... har planer om én sådan maskine, som skal have indbygget sequencer, og samtidigt har full hands on control (ikke nogen menuer!) ... det ser ud som om det er hvad denne kan tilbyde, og den lyder godt... jeg havde ellers en Pioneer AS-1 i tankerne, men var irriteret over menu-diving'en... håber da lidt den her er hvad jeg leder efter... så må jeg bare acceptere at jeg kun har 128 user presets :)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Det er ikke kun ladder filteret. Det er skam også dejligt! Men det er ligesom det hele. Jeg er meget til de rigtig gamle synths. Alt op til jupiter 4 ca, og så synes jeg det går ned af bakke (ja, jeg synes faktisk ikke jupiter 8 er super fed!).

Roland SH1000 og 2000, Minimoog (den gamle, har haft voyageren, og synes den lød alt for ren), jupiter 4 og til dels juno60/6. Jeg kan bare høre at den Roland synth har LYDEN som jeg elsker:)

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Det er ikke kun filtret. Moogs diskrete VCO'ere er der også bare så meget saft i. Det samme med Jupiter-4 og altså også Jupiter-8 (den SKAL man kunne li', ellers har man aldrig haft én selv) :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

the19thbear skrev:Det er ikke kun ladder filteret. Det er skam også dejligt! Men det er ligesom det hele. Jeg er meget til de rigtig gamle synths. Alt op til jupiter 4 ca, og så synes jeg det går ned af bakke (ja, jeg synes faktisk ikke jupiter 8 er super fed!).

Roland SH1000 og 2000, Minimoog (den gamle, har haft voyageren, og synes den lød alt for ren), jupiter 4 og til dels juno60/6. Jeg kan bare høre at den Roland synth har LYDEN som jeg elsker:)
Det er faktisk godt hørt. Du har ret. Der er lidt SH2000 over den
Deaktiveret

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Nicolai skrev:
Razmo skrev: Roland gør jo nok også som det passer dem alligevel, så det er nok lidt ligegyldigt
Roland laver Fantom serien, hvor især G modellerne stadig er FANTASTISKE.
Brokrøve: "Sikke noget lort, vi vil ha' en ny jupiter"

Roland laver Jupiter-80.
Brokrøve: "Sikke noget lort, vi vil ha' re-issues af klassikerne"

Roland laver JX-03, JU-06 og JP-08.
Brokrøve: "Sikke noget lort, vi vil have JD-800 med analoge muligheder"

Roland laver JD-Xa.
Brokrøve: "Sikke noget lort", vi vil bare have analoge synths"

Roland laver SE-02
Brokrøve: Vi vil ha' mere end 128 userpresets, men vi gider iøvrigt ikke købe den alligevel...

Det er ikke nemt..... :-P
Jeg har en kommentar herunder, hvorfor stadig de små knobs…? (Det er bla derfor, at jeg ikke har købt en eneste enhed af de her nye serier fra Roland)
What?

Nyt svar