Hjælp til Setup Alto zmx122fx mixer & impact twin 2

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
Spectroscope
Medlem
Indlæg: 20

Hjælp til Setup Alto zmx122fx mixer & impact twin 2

Indlæg af Spectroscope »

Hey :) Har anskaffet mig en Alto mixer som jeg gerne vil koble til mit lydkort Tc electronics Impact twin 2. Jeg har en Roland VT3 som jeg gerne vil sætte til mixeren så mine vokaler kan høres direkte igennem mine speakers og kan recordes igennem Cubase. Men jeg er lidt i tvivl ifht. hvordan jeg skal koble det hele til. Måske der en nogen som kan hjælpe med forklare mig hvordan det skal kobles til evt. med en tegning og hvilke kabler jeg skal bruge. Mvh Daniel :)

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Jeg ville sige at lydkortet allerede faciliterer det du er ude efter uden Alto'en overhovedet kommer i spil:

Billede

Så du vist komme lidt ud med de yderlige udtænkte snedigheder der gør Alto'en uundværlig???

--sd

Default avatar
Spectroscope
Medlem
Indlæg: 20

Indlæg af Spectroscope »

Jeg har prøvet med Tc impact mixeren men jeg er tvunget til at skifte kanaler derinde hele tiden. Hvis jeg skifter til kanal 3/4 så er der direkte lyd gennem mine monitors men der er ingen lyd fra mit projekt i Cubase så skal jeg skifte til kanal 1/2 men så har jeg ikke direkte lyd fra min Vt3 :/

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Jammen så er det nok de to højest nummeret kanaler (stereo) på din Alto der skal have Henholdsvis 1-2 og 3-4 udgangene fra TC'en, og så lægger du dine monitorer på Alto'ens udgang.

--sd

Default avatar
Spectroscope
Medlem
Indlæg: 20

Indlæg af Spectroscope »

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit svar korrekt men jeg må prøve lege med det

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

De fire udgange ind i fire kanalers jackindgange på mixeren (tænk på at til højre er der 2 stereo indgange), dine monitore i mixerudgangen - flyt rundt på krydsfelt-stifterne så begge signaltyper bliver sendt til de 4 udgange på lydkortet.

Default avatar
Spectroscope
Medlem
Indlæg: 20

Indlæg af Spectroscope »

Det hele spiller nu :) Tusind tak for hjælpen !!!

Nyt svar