Test af Midi clock jitter

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Test af Midi clock jitter

Indlæg af Christoffer I. N. »

Test af forskelligt hardware der clocker en Elektron Machinedrum som viser tempoet og afvigelser. Der er også testet nye versioner af Cubase og Pro Tools, så vidt jeg ved.




Omkring softwaren der testes, kan hans Steinberg interface så ikke spille en rolle iforhold til stabiliteten?
MFB'en har ikke noget display og holder sig omkring 122, så det må være det tempo den er indstillet til. (?!)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg fatter slet ikke hvad det er videoen viser, når der ingen forklaring er på testen/setuppet. Burde man ikke lave en række optagelser og sammenligne dem i stedet for et håndholdt kamera på diverse dimser?

Jeg ved blot, at med eMagics AMT teknologi så kom der rigtig godt styr på timingen med mange simultane instrumenter fordi den har en buffer og re-syncer alt på vej ud. Siden jeg købte Unitor 8 og AMT-8 har det bare kørt (med Logic). Har stadig min AMT-8, men bruger den kun til andre ting i dag.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Nej det er ikke meget bevendt... det viser nemlig ikke rigtigt MIDI jitter, kun hvor dårlig meget hardware er til at modtage og forholde sig til MIDI clock, så den variation handler om flere ting end bare MIDI jitter... f.eks. hvordan Machinedrum håndterer clock signalet.

Jeg har set den der .1-2 forskel på næsten alle hardwaremaskiner der syncroniserer til MIDI clock.

MIDI har aldrig været særlig velegnet til at syncronisere, og jeg bruger det pr. definition aldrig, da hardware maskinerne der syncroniserer stort set altid halter rundt efter clock signalet, eller helt drift'er ud af sync eller har forsinkelse på MIDI Start signalet... det eneste jeg har brugt sync til er når jeg har villet sync'e tempo på en delay eller anden multieffect hvor den lille forskel ikke rigtigt betyder noget... men at sync'e en indbygget sequencer i en hardwaresynth med MIDI clock gør jeg aldrig... det virker ikke tilfredsstillende nok for mig. I stedet driver jeg hellere en indbygget sequencer på den måde, at en indkommen note-on rykker et step videre i sekvensen... det virker ti gange bedre... hvis altså synth'en har den feature.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Nyt svar