Hvilket UA Apollo kort skal jeg vælge?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Jesper Møller
Medlem
Indlæg: 324

Hvilket UA Apollo kort skal jeg vælge?

Indlæg af Jesper Møller »

Jeg påtænker at upgradere fra mit TC Konnekt 48 kort til et Apollo 8 , 16 eller et helt tredje.

Problemet er at jeg ikke helt kan blive klog på hvilket kort der passer til mit behov.

Jeg ønsker et kort uden interne preamps, da jeg bruger en mixer og eksterne pres til tracking.

Jeg skal minimum bruge 16 ind og 16 ud, men her kan jeg evt. supplere med et ADAT.

Hvilket ville I vælge ud fra de kriterier jeg stiller op?

På forhånd, tak!

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Et Apollo 16 er helt klart det mest oplagt i forhold til, at du får alt det efterspørger i een unit. Skal du bruge flere i/o kan du daisychaine flere Apollo'er ..

.. men - hvis det er til at køre et større tracking-setup, så er min personlige erfaring at UADs console bare ikke er særlig fed. Der er et begrænset antal sends, du kan ikke route på kryds og tværs, og latency (i monitor-delen uden om din DAW) er heller ikke best-in-class.

Hvis du er åben for andre muligheder ville jeg kigge efter et setup baseret på et af de større RME kort / interfaces - og jeg skriver dette som ejer af et UAD Octo kort og en ganske tung investering i deres ofte glimrende plugins!
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Nyt svar