Bas via lydkort/ipad til basforstærker

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
mj
Medlem
Indlæg: 678
Sted: København

Bas via lydkort/ipad til basforstærker

Indlæg af mj »

Jeg spiller i en temmelig eksperimenterende trio, hvor jeg spiller bas og pedal steel guitar samt looper en hel del.
Det er alt sammen samlet i en ipad med et Scarlett 6i6.
Pedal steelen, og alt hvad der foregår af synths og FX på iPad'en ryger ud af output 1-2 til PA, og det er her at jeg gerne vil have skilt bassen fra, så den ryger i basforstærkeren (Fender Rumble 500), istedet for i PA sammen med resten.

Kan jeg sende det output ud af feks output 3 på Scarlett, og ind i instrument indgangen på basforstærkeren? Umiddelbart tænker jeg nej, da det er et line output, men måske jeg tager fejl?
Jeg kunne også forbinde bassen direkte til instrument inputtet på forstærkeren, bruge line out til lydkortet, så jeg kan loope hvad jeg spille, men så skal jeg sende tilbage igen til forstærkeren. How?

Har nogen en god idé?

Tak!
Bring out the gimp

Medlemsavatar
jeobas
Medlem
Indlæg: 21

Indlæg af jeobas »

Du kan overveje at bruge "effect return" som indgang til basforstærkeren. Det burde passe med line level. Det forudsætter selvfølgelig at du har styr på evt EQ på din ipad, fordi du ikke kan bruge tonekontrollerne på din basforstærker?

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Du har udstyret allerede, så jeg ville da bare prøve det af. Lyder det godt, så er det jo ligegyldigt, om det ikke er teoretisk optimalt. Hvis det ikke opfører sig optimalt, så kan du sætte en reamp box ind i mellem lydkort og basforstærker. Den sørger for at matche impedans og level, så det passer til indgangen på din basforstærker. Det kunne f.es. være sådan en her:
https://www.thomann.de/dk/palmer_reampi ... arch_prv_7
Stille og uroligt

Nyt svar