Namm 2018 Hardware tråden

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Re: Namm 2018 tråden

Indlæg af Morten B »

Er vild med looket på Prologue. Og så lyder den umiddelbart fremragende.

Mere info her: https://www.sweetwater.com/store/detail/Prologue16

Kommer åbenbart i en 16 voice option, det er da ikke dårligt.

3 oscilatorer, 2 analoge, 1 Wavetable/FM.

Nyt filter design med drive.

Chord mode og multitimbral.

"Create your own effects and wavetables for unlimited creative potential" - Bliver spændende at høre hvad det indebærer.
  • Edit: Der kommer et SDK i løbet af foråret, så det ser ud til der bliver adgang til at programmere helt custom effekter for dem der ævner det.
Lagde også lige mærke til funktionen oppe i højre hjørne hvor der står L.F. Comp lige over et VU meter. Har ikke set et VU meter på en synth før, gad vide hvordan de to ting hænger sammen. Normalt ville jeg gætte på at L.F. står for Low Frequency, men med et VU meter koblet på er vi måske ude i noget compressor halløj?
  • Edit: Ok, det er et nyt booster/compressor kredsløb og kun til rådighed på Prologue-16
Den er listet til $1.999 for 16 stemmers versionen, ganske god pris.

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Enig - Prologue ser fin ud - håber, at de har valgt en ordentlig keybed.
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

fugmann skrev:Kommer der mon en Korg Maxilogue med 49 el 61 rigtige tangenter og 16 stemmer?


Sent from my iPad using Tapatalk
Hvad sagde jeg..... :-)
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

fugmann skrev:Enig - Prologue ser fin ud - håber, at de har valgt en ordentlig keybed.
"The keyboard is a high-quality Japanese-made natural touch keyboard, providing the same superb touch and feel as on KORG’s high-end workstations, and allowing a high degree of expressive power."

Jeg kender ikke til de keyboards der sidder på deres workstations, men det er da i hvert fald et element de har tænkt over :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Billede



http://www.korg.com/us/products/drums/kr55pro/

Ved ikke helt om jeg forstår det her produkt, men jeg er også langt fra målgruppen.

Medlemsavatar
mj
Medlem
Indlæg: 678
Sted: København

Indlæg af mj »

Men den har sider af træ.
Bring out the gimp

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg ser ud til at være i målgruppen men jeg forstår det heller ikke.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Den kan holde rytmen.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Morten B skrev: Den er listet til $1.999 for 16 stemmers versionen, ganske god pris.
https://www.andertons.co.uk/korg-latest-releases

Hhv ca. 15.000 og 11.000 for de to versioner. jeg forstår nok ikke, at man laver to versioner, der er så tæt på hinanden i pris?

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Sonicware ELZ

Billeder:
Billede

Link:
https://www.sonicware.jp/elz-1-1
What?

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

SustainerPlayer skrev:
Morten B skrev: Den er listet til $1.999 for 16 stemmers versionen, ganske god pris.
https://www.andertons.co.uk/korg-latest-releases

Hhv ca. 15.000 og 11.000 for de to versioner. jeg forstår nok ikke, at man laver to versioner, der er så tæt på hinanden i pris?
Der er mere end 3k dkk forskeld. Det synes jeg ikke er en uanseelig sjat.

Men ehh det er alså lidt kikset/gøglet det er VU meter dér. Er heller ikke fan af deres oscilloskop. Men derudover lader de til at lyde ret lækkert, men synes dog de er en smule for simple mht. modulation. Lidt for meget retro/vintage mindset over konceptet synes jeg.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Morten B skrev:Ved ikke helt om jeg forstår det her produkt, men jeg er også langt fra målgruppen.
Jeg tror også du er meget langt fra målgruppen. Jeg ser det som bare en rytmeboks til live musikere, som ikke har/ønsker en trommerslager. Ja det som videoen sådan set illustrer meget godt, men designet er forvirrende for de har tydeligvis lånt fra Elektron, så man kunne tro at det ren faktisk var et fedt produkt. :D

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

teevee skrev:Sonicware ELZ

Billeder:
Billede

Link:
https://www.sonicware.jp/elz-1-1
Ser cool ud men jeg fatter hat af deres hjemmeside, og egentligt også produktet. Teenage engineering op-1 konkurrent? Lidt forvirring om hvem de henvender sig til synes jeg:
Screen Shot 2018-01-18 at 18.49.13.png
Screen Shot 2018-01-18 at 18.49.13.png (2.92 MiB) Vist 794 gange
:shock:

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

SustainerPlayer skrev:
Morten B skrev: Den er listet til $1.999 for 16 stemmers versionen, ganske god pris.
https://www.andertons.co.uk/korg-latest-releases

Hhv ca. 15.000 og 11.000 for de to versioner. jeg forstår nok ikke, at man laver to versioner, der er så tæt på hinanden i pris?
Kig på DSI's REV2 8-voice og 16 voice priser, så ved du hvorfor ;)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

AvS skrev:
Morten B skrev:Ved ikke helt om jeg forstår det her produkt, men jeg er også langt fra målgruppen.
Jeg tror også du er meget langt fra målgruppen. Jeg ser det som bare en rytmeboks til live musikere, som ikke har/ønsker en trommerslager. Ja det som videoen sådan set illustrer meget godt, men designet er forvirrende for de har tydeligvis lånt fra Elektron, så man kunne tro at det ren faktisk var et fedt produkt. :D

Jeg føler mig pænt fornærmet på singer-songwriter-segmentets vegne, som jeg selv er en del af, over at dette produkt kommer til verden.

Inden for den genre virker det bare helt off.
Også inden for Irsk pub genren vil det falde til jorden.
Som sangskriver redskab måske, men der er masser af andre muligheder, som jeg og andre aldrig ville tage med ud.
Eneste sted jeg har set trommemaskine var til min mor og hendes kærestes fælles 70 års fødselsdagsfest. Det er til sådan noget den hører hjemme.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Men hvorfor? Synes du den lyder dårligt? Selvom jeg ikke selv kan bruge den til noget, så synes jeg det er nogle ret vellydende samples den har.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Netop, det er anvendelsen jeg stejler på. Jeg kunne osse tage Kyle med (Logic X's drummer), men det vil bare ikke få folk op ad stolene der hvor jeg plejer at spille. Autenticitet er i højsæde i singer songwriter miljøet og nogen steder må du ikke tage backing med, hvis du var kommet så langt til at overveje det.
Produktet vil nærmere nok skabe en distance. Men fint, hvis man er et oneman - eller to der spiller dansemusik. I videoen udtrykker de jo netop at det er cool i singersongwriter/cafémiljøet. Det er smartere at tage en ung populær fyr fra Niels Brock med på percussion. Så er der osse lidt at se på for hestepigerne.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg glæder mig til at lytte prolouge op mod Deepmind. For der har Behringer virkelig ramt noget. Venter med at købe en af dem, til jeg har lyttet begge. Spændene :D
Deaktiveret

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Danish Pete fra Andertons har en gennemgang af Arrow med en gut fra UA:


Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Graceville skrev:
AvS skrev:
Morten B skrev:Ved ikke helt om jeg forstår det her produkt, men jeg er også langt fra målgruppen.
Jeg tror også du er meget langt fra målgruppen. Jeg ser det som bare en rytmeboks til live musikere, som ikke har/ønsker en trommerslager. Ja det som videoen sådan set illustrer meget godt, men designet er forvirrende for de har tydeligvis lånt fra Elektron, så man kunne tro at det ren faktisk var et fedt produkt. :D

Jeg føler mig pænt fornærmet på singer-songwriter-segmentets vegne, som jeg selv er en del af, over at dette produkt kommer til verden.

Inden for den genre virker det bare helt off.
Også inden for Irsk pub genren vil det falde til jorden.
Som sangskriver redskab måske, men der er masser af andre muligheder, som jeg og andre aldrig ville tage med ud.
Eneste sted jeg har set trommemaskine var til min mor og hendes kærestes fælles 70 års fødselsdagsfest. Det er til sådan noget den hører hjemme.
Det er fordi, du besidder en udefinerbar integritet, som du tænker, er universal. Det er den blot ikke. Du ville ikke tænke to gange over at suppe-steg-is manden har en lorte rytmeboks. Den virker efter hensigten og det ville lyde mærkeligt uden en puls. Så kan det godt være, at den lyder af lort og energiforladt, men efter kort tid er du ligeglad. Jeg har selv spillet et enkelt gig engang med backtrack på en eller anden Roland/Boss device. Ja, det var vildt mystisk at spille party musik med midi backtrack, men efter kort tid fokuserede man ikke længere på det. At det så er noget, jeg ikke gør igen er så en anden sag.

Min personlige smag er, at jeg ikke kan fordrage lyden af en popsmart cahon spillet af en hipster fordi, det gør det “autentisk” og cool. Ærligt....jeg synes, det lyder amatøragtigt og som om, man forsøger at være “rigtig musiker med autencitet og integritet og vil dyrke den ægte musik og dyrke “miljøet” ”. Men der er en puls og til sidst, fokuserer man ikke på, at det er et latterligt, i mine øjne, setup. Men jeg er klar over, at min mening er subjektiv.

Jeg kan sagtens se den maskine fungere. To mennesker med en akustisk guitar hver er da noget af det mest kedelige og brugte i verden. Loopmaskiner? Hvorfor? Det er jo osse kunstigt. Det er kun én mand. “Jamen, det er jo kunstnerisk og autentisk”. Siger hvem? Autencitets- og integritetspanelet? Vi er ét skridt fra, dét der skete med den såkaldte kulturkanon, hvor et udvalgt panel af såkaldte kultureksperter, er blevet hele Danmarks smagsdommere. Så hvorfor er en loopmaskine mere accepteret? Fordi nogle mennesker i miljøet, har defineret det sådan. Intet slår i min verden et fuldt band. Heller ikke smarte påfund uanset type. Men jeg synes, at det skal være acceptabelt at vælge en anden løsning på trods af frygt for musikpolitiet.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det er vel kun et spørgsmål om, at man er en sej nok musiker, til at gøre det boksen gør til en fed ting.

Og så er singer-songwriter miljøet vel også en del større og mere divergeret end, hvad man lige finder i København/Danmark.

Anyways - selv mystiske, i samtiden upopulære bokse og instrumenter får ligepludselig en ny æra/status, når folk med en anden tilgang til tingene bliver kreative.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det sjoveste job (og vist også det for flest mennesker), jeg nogensinde har spillet kørte med 'trommer' fra rytmeboksen i et 5000 kr Roland Keyboard.

Nu blev jeg lige pludselig interesseret i den lille dims.

Apropos looping, så bliver det begreb vist også efterhånden strukket ganske meget - De kalder det her for live looping, men jeg er for eksempel ret sikker på, hun ikke selv styrer sin looper (Det er stadig ret fedt dog)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

SustainerPlayer skrev:Danish Pete fra Andertons har en gennemgang af Arrow med en gut fra UA:

Offtopic: Den Duesenberg Starplayer TV i Surfgreen....virkelig fed fed spade. Har haft fuldstændig magen til, jeg købte for 2k, da 4Sound åbnede i Odense. Ku bare aldrig med den tykke hals. Men kæft det var en lækker spade.

Att: Smittefar. Ja, det lyder sgu ret fedt det der. Tvivler osse på hun styrer det selv :-D

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Nå ja - Line 6 HX effects.
Som ser ud til at blive "Helix"-udgave-afløseren af Line 6 M9:
eJDEUF1.jpg
Den kunne godt finde vej til effektloopet på min Axe. :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

But WHY??

Helix effekterne er altså ikke i nærheden af samme klasse som Axe effekter - De er længere fra end deres amp modelling (i min bog)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar