Korg Prologue

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Re: Korg Prologue

Indlæg af Joachip »

Korg er nogle kegler. Lyden i flere af de demoer er fyldt med grimme klikke artefakter, og i Part 1 har de til tilsyneladende mixet lyden fra direct output med rum lyden fra hans mic. :party:
Jeg undrer mig også. Hvorfor er der så mange dårlige synth-demoer derude?

En fyr jeg har chattet med i mere end et årti er begyndt at lave og sælge eurorack moduler. Og hans demoer er altid sådan nogen iPad optagelser. Jeg har sagt til ham (på en lidt pænere måde), at det næsten er værre at poste sådan noget uprofessionelt makværk end at lade være.

Jeg får ihvertifald ikke et godt indtryk et firmas grundighed, hvis de ikke engang har gidet hooke skidtet op til line-in på et lydkort.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Det er fordi det er lidt mere besværligt at lave en video med line in... en mobil telefon er hurtigere, da den laver videoen med både billede og lyd... skal du gøre det andet, skal du på en eller anden måde optage lyden med een maskine, og billedet med en anden hvis ikke billedoptageren har line in... og så skal du til at synkronisere skidtet bag efter i et program...

men ellers er jeg enig... jeg springer altid demovideo'er over der optages fra mobilen... de er ikke en skid værd at dømme noget efter...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Men det er jo helt vanvittigt at korg ikke netop gør det.
Men udover det, er det den billigste polysynth som virkelig lyder godt. Deepmind lyder ikke gammeldags analog i mine øre, men denne her rammer det! (sammen med OBx og den nyeste prophet etc).
Virkelig fed synth.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Løsningen må da være lige på trapperne (jeg er ikke opdateret), siden det her orkester med minimum 1 prominent person vælger en Prologue til en ret bærende rolle:


Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 398
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Så er den her.....

Updates - prologue System Updater v1.30 is now available! Tuning stability fix and improved performance. Free custom oscillator available and third-party content featured!

https://www.korg.com/us/news/2018/121402/

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Tut for de visuelt anlagte ...

Korg prologue OS Update Tutorial/How-to

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 398
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Fantastisk. Virker som om patchen har fikset tuningproblemerne. Er super glad for min Prologue så det er en kæmpe lettelse at det var noget der kunne korrigeres i softwaren.

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Lugter jeres Prologues af brændt elektronik?


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 398
Sted: København

Indlæg af JesperS »

fugmann skrev:Lugter jeres Prologues af brændt elektronik?


Sent from my iPad using Tapatalk
Ikke et spørgsmål man ser hver dag :)

Men ja, den lugter mere af ny elektronik end sædvanligt. Synes dog det næsten er gået væk nu. Så længe den ikke lugter af prut og ris kiks er det ok med mig.

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Jeg har skrevet med en del ejere af Prologues, og alle deres lugter af brændt elektronik, når de har stået tændt i et par timer. Det gjorde min også - så meget at hele mit studie lugtede. Derfor sendte jeg den tilbage. Underligt!


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 398
Sted: København

Indlæg af JesperS »

fugmann skrev:Jeg har skrevet med en del ejere af Prologues, og alle deres lugter af brændt elektronik, når de har stået tændt i et par timer. Det gjorde min også - så meget at hele mit studie lugtede. Derfor sendte jeg den tilbage. Underligt!


Sent from my iPad using Tapatalk
Ja, det kan jeg godt forstå ikke virker særlig betryggende. Jeg har en 8’er - ved ikke om det gør nogen forskel. Det er heller ikke så tit den står tændt mere end et par timer. Håber på at få tid til nogle længere sessions her i ferie så skal prøve at lægge mærke til det.

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

fugmann skrev:Jeg har skrevet med en del ejere af Prologues, og alle deres lugter af brændt elektronik, når de har stået tændt i et par timer. Det gjorde min også - så meget at hele mit studie lugtede. Derfor sendte jeg den tilbage. Underligt!


Sent from my iPad using Tapatalk
Laver Korg ikke stress test på deres enheder? [Eller hedder det, smid den afsted til musikbutikken efter samlebåndsarbejdet er gjort?]
What?

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

teevee skrev:
fugmann skrev:Jeg har skrevet med en del ejere af Prologues, og alle deres lugter af brændt elektronik, når de har stået tændt i et par timer. Det gjorde min også - så meget at hele mit studie lugtede. Derfor sendte jeg den tilbage. Underligt!


Sent from my iPad using Tapatalk
Laver Korg ikke stress test på deres enheder? [Eller hedder det, smid den afsted til musikbutikken efter samlebåndsarbejdet er gjort?]
Tja, det er ikke godt at vide. De burde de gøre.
Har læst om samme fænomen på Minilogue - så det er nok de PSU’ere, de benytter, der laver ballade.


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 398
Sted: København

Indlæg af JesperS »

4Sound har to Prologue 8 demo deals til salg fra i morgen til hhv 6000 og 6500.

Det er meget synth for pengene især nu hvor der er kommet styr på tuningproblemerne.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Så begynder der at komme lidt 3. parts input til Prologue:

http://www.sinevibes.com/korgturbo/

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Den nye Minilogue har ogsaa API og SDK....
http://www.synthtopia.com/content/2019/ ... synthesis/
What?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

De er da blevet en del billigere siden introduktionen - eller husker jeg forkert?

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

SustainerPlayer skrev:
De er da blevet en del billigere siden introduktionen - eller husker jeg forkert?
Synes også jeg kan huske den lå på omkring 16k?

Nyt svar