Dynaudio BM5 MK3 vs. KRK VXT6

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Macbane
Medlem
Indlæg: 238

Dynaudio BM5 MK3 vs. KRK VXT6

Indlæg af Macbane »

Hej Venner :)

Jeg har et sæt KRK VXT6 højtalere stående i mit studie, som er et rum på 2,6m x 2,9m. Dvs at det er et lille rum.

Jeg overvejer at købe et sæt Dynaudio BM5 MK3, men jeg er i tvivl om det vil være en væsentlig forbedring. Hvad jeg kan se ved at søge på sammenligning osv så bør BM5 MK3 være en bedre monitor, men er den mon det?

Jeghar været fint tilfreds med de KRK VXT 6 som jeg har, men jeg oplever at jeg i takt med at blive bedre til mix og produktion, at de begrænser mig lidt.

Jeg har corner traps bass traps samt cloud i mit studie, så akustisk regulering er der mere eller mindre styr på. (jeg er faktisk nogle gange i tvivl om jeg har for meget. :shock: )

Er der nogen herinde der har nogle erfaringer/meninger de har lyst til at dele med mig så vil jeg blive rigtig glad. :-D

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

Havde Krk rokit 6 se og skiftede til BM5A.

Himmelvid forskel! Overalt i tonespekteret og både ved høj og lav volumen!

Selvfølgelig er det lidt overkill i et lille rum, men lyden er bare så meget bedre!

Hvis du har råd, så køb!

"Once you go Dyn' everything else is synd" :wink: 8-)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg tror ikke, man helt kan sammenligne Rokitserien med VXT serien
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Macbane
Medlem
Indlæg: 238

Indlæg af Macbane »

@smittefar Det vil jeg heller ikke mene man kan.

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

Jamen, så undskyld da! Jeg var bare så naiv at skrive om det jeg havde oplevet! :wink:

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Den eneste monitor jeg for alvor har fortrudt jeg har solgt (fordi de ikke dukker op brugt) er Bm5a MkIII. Der var noget i mellemtonen der drillede mig på 2eren, der var løst i 3eren. Så hvis du ved hvor der står et sæt brugte, så spring på eller send mig info. Så napper jeg dem sgu selv. Bedre nærfelt til mindre rum er svær at finde til de penge. Genelec 8020 er også totalt yndlings til at justere niveau på vokaler, men de bm5aer er altså toplækre at arbejde længe på. Jeg kan dog ikke sammeligne dem direkte, da jeg ikke har hørt vxt6, kun vxt8. De var lidt nogle bulderbasser synes jeg
Deaktiveret

Medlemsavatar
Macbane
Medlem
Indlæg: 238

Indlæg af Macbane »

Er det dem her som du mener er de "rigtige" Garcia? :)

https://www.thomann.de/dk/prod_AR_40558 ... arch_prv_5

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Ja. Hold kæft er de nede i 3000 stykket!!

Spørgsmålet er om jeg skulle sælge mine genelec 8030 så. Eller måske købe dem som ekstra sæt :shock:
Deaktiveret

Medlemsavatar
Macbane
Medlem
Indlæg: 238

Indlæg af Macbane »

Ja det er vildt nok og derfor de fanger min interesse. :)

Jeg er bare meget i tvivl om de er mærkbart bedre end VXT 6'erne eller om de er på niveau.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Kan du ikke lytte dem i 4sound?
Deaktiveret

Nyt svar