Antelope Discrete 8 Basic

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
jacobheelund
Medlem
Indlæg: 31

Antelope Discrete 8 Basic

Indlæg af jacobheelund »

Er der nogen der har erfaringer med Antelope bare som mærke.
Og hvordan syns Antelope Discrete 8 Basic at være?

jacob

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

YES, den har jeg:)

Og tillad mig at sige at jeg er blown away over hvor tilfreds jeg er med den. Jeg ved at Antelope har fået skyld for at have for travlt til at gå i dybden med deres support og deres drivere, men jeg har fået supersupport og ikke haft problemer mht. driver.

Jeg synes den lyder som en milliard, og deres real time fx er MEEEEEEGA FEDT:) Nu har jeg aldrig ejet et apollo lydkort, men jeg har brugt deres effekter og jeg vil klart postulere at Apollo ikke er bedre end Antelope på DSPfronten. Jeg synes virkelig Antelopes effekter er fede.

En anden ting er at interfacet er virkeligt lækkert designet. Det er smukt, deres knobs er stepped, der er 2 udgange til hørrebøffer som kan styres selvstændigt.

Jeg ved godt det lyder ultrafanboi- agtigt, men jeg jeg elsker det lydkort.. Jeg er så tildfreds:)

Medlemsavatar
Nikolajs
Medlem
Indlæg: 920
Sted: Helsingør

Indlæg af Nikolajs »

donnievandango skrev:
YES, den har jeg:)
Er du på Mac eller PC?
[color=#FF0000]Es ist nicht kaputt, es klingt nur so.[/color]

- Nikolaj.

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Jeg er på Mac:)

Medlemsavatar
RapIdo
Medlem
Indlæg: 391
Sted: Melomani studiet, Nørrebro

Indlæg af RapIdo »

Hvad er max. Buffer size på Antelope discrete?

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Årh jeg mener det er 64, men jeg tjekker lige når jeg kommer hjem:)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg har en ven som har to Motu 24 I/O kort der er stået af (de er også 15 år gamle). Så nu mangler han 48 inputs og outputs - så han kan ikke så meget lige nu, så derfor sad vi og kiggede på hvad det ville koste hvis det skulle skiftes ud. Det bliver dyrt. Vildt dyrt. Og der er ikke mange alternativer når man skal bruge så mange inputs og outputs, såvidt vi kunne se.

Han ville måske godt kunne køre med færre inputs og outputs, men optimalt set har han brug for omkring 30-40 inputs og outputs i 96 khz på mac.

Mit bedste bud (ud over at købe nye Motu kort) var faktisk Antelope Orion 32 som kan fås til godt og vel 17000 kr. Det kan åbenbart både drives vha. USB eller MADI. Men 32 kanaler over USB lyder risky? Eller kører det virkeligt smooth?

Han kunne også godt finde på at lege med CV/gate, og Motu kan jo sende CV/gate ud af samtlige udgange fordi deres outputs supporter DC (d.v.s. helt ned til og med 0 Hz). Kan Antelope mon det?
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Kære Joachip

Jeg må ærligt erkende at jeg kun har praktisk erfaring med discrete serien, men den ved jeg supporter AC:)

Derudover er det klart min opfattelse at det kører upåklageligt. Jeg havde lidt problemer en overgang, men det var min egen skyld. Efter en opdatering var mine presets nulstillet, hvilket lige tog mig lidt tid at gennemskue:)

Jeg har dog set mange der bruger Orion i livesammenhæng inde i en facebookgruppe, så jeg tror da det er ret smooth sailing.

Det skal dog meddeles at Antelope får stryg på GS i disse dage, da deres AFX2DAW koster penge i form af en opgradering til deres store pakke. Dog har denne kritik ikke noget med produktet at gøre, tværtimod ser jeg det som at produktet er så godt at man viiiiiirkelig gerne ville have det gratis. Man kan dog stadig smide effekterne på inputsignalet inden det rammer din DAW:)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Alright. Tak for input!
Og ja, DSP-effekterne er meget lav prioritet, og ikke noget min ven umiddelbart føler behov for.

Men godt at det supporter AC! :dollargrin:
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar