Hjælp vedr. høretlf.

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Ruun
Forum Donator
Indlæg: 114
Sted: København Ø.

Hjælp vedr. høretlf.

Indlæg af Ruun »

Hey Gutter!

Jeg står og skal erhverve mig et nyt sæt studiehovedtelefoner, men udvalget er jo enormt. De sidste 10-12 år har jeg brugt et sæt Beyer Dynamic DT 770 - 250 ohms, som jeg har været super glad for. Derfor kunne jeg sagtens fortsætte i det spor, men eftersom Beyer har udvidet deres produktportefølje betragteligt siden, kunne det jo godt være at jeg skulle steppe lidt op. Er derfor lidt interesseret i at høre folks erfaringer? Dels er jeg også nysgerrig efter om deres 80 ohms-modeller, er lige så egnede til studiebrug? Hvad gør forskellen i modstanden ved lyden, udover at 80 ohms-modellen er nemmere at drive for kilden? Og hvordan og hvorledes ift. åbne og lukkede telefoner? 770 modellen er lukket, men 990 modellen er åben. Umiddelbart synes jeg bare at de ligner hinanden til en forveksling, så hvori ligger forskellen og hvilken er at fortrække til studiebrug?

Håber i kan hjælpe :-)
A dream is A dream is A dream….

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har selv DT770 - 250ohms, og de siger at de er mere korrekte i lyden end 80 ohms, men det er vist i småtingsafdelingen, skulle jeg købe dem i dag blev det 80 ohms udgaven. Men i forhold til lydkvalitet skulle de åbne modeller som f.eks. 990 være bedre, dog når de er åbne kommer der både mere lyd ind og ud, dvs at bruger du dem til en koncert for lige at checke et noget så kommer der mere lyd ind på bagsiden af højttaleren, bruger du den til at optage vokal med, så er du ikke interesseret i at mikrofonen kan hører det lyd der kommer ud fra den åbne hovedtelefon. Men hvis du bare sidder derhjemme og mixer med dem, så gå efter en åben model.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Lukkede typer skulle også være bedst hvis der er stor fokus på bassen
/Dub

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Har selv DT-990 pro - valgte dem fremfor DT-770, da jeg syntes, at de lød bedst. Marginalt.

Har haft dem en del år efterhånden - kigger selv på DT-1990 Pro nu og tror, at jeg køber dem snart.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Har begge par og vælger altid 990. Langt bedre lyd og komfort.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

gs-dk skrev:Har begge par og vælger altid 990. Langt bedre lyd og komfort.
End dt 1990 pro eller dt 770?

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

MrBacon skrev:
gs-dk skrev:Har begge par og vælger altid 990. Langt bedre lyd og komfort.
End dt 1990 pro eller dt 770?
Det er DT990 Pro og DT 770 Pro 250 ohm. Og mit førstevalg er altid DT990. Bruger faktisk kun 770 til indspilning, hvor der kan være noget click eller lignende, der kommer ud.

Medlemsavatar
Ruun
Forum Donator
Indlæg: 114
Sted: København Ø.

Indlæg af Ruun »

gs-dk skrev:
MrBacon skrev:
gs-dk skrev:Har begge par og vælger altid 990. Langt bedre lyd og komfort.
End dt 1990 pro eller dt 770?
Det er DT990 Pro og DT 770 Pro 250 ohm. Og mit førstevalg er altid DT990. Bruger faktisk kun 770 til indspilning, hvor der kan være noget click eller lignende, der kommer ud.
Hvor i ligger den store lydforskel imellem de 2, udover at den ene er lukket og den anden er åben? 770’eren koster jo faktisk en brøkdel mere, hvis man tjekker hos Thomann.
A dream is A dream is A dream….

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg oplever lyden som mere "akustisk" og med bedre rumfordeling - luft omkring lyden, som ikke er i de andre. Jeg kan arbejde længere tid med dem - nu bruger jeg ikke hovedtelefoner så meget mere - mixer kun på speakere, men bruger dem til at kontrol lytte på klippearbejde.

Medlemsavatar
Ruun
Forum Donator
Indlæg: 114
Sted: København Ø.

Indlæg af Ruun »

gs-dk skrev:Jeg oplever lyden som mere "akustisk" og med bedre rumfordeling - luft omkring lyden, som ikke er i de andre. Jeg kan arbejde længere tid med dem - nu bruger jeg ikke hovedtelefoner så meget mere - mixer kun på speakere, men bruger dem til at kontrol lytte på klippearbejde.
Ok... Det kunne godt lyde som et par som jeg ville få meget glæde af. Det irriterer mig dog grænseløst, at der ikke er aftageligt kabel på de 2 omtalte modeller, når der stort set er det, på alle deres “søskende”. Anyway... Man kan ikke få det hele ;-)
A dream is A dream is A dream….

Nyt svar