Mackie Onyx 1620/1640 m. FireWire - pre EQ

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
Don Johe
Medlem
Indlæg: 12

Mackie Onyx 1620/1640 m. FireWire - pre EQ

Indlæg af Don Johe »

Hej

Jeg er lidt ked af min Presonus StudieLive 24.4.2, i hvert fald til studiebrug. Derfor er jeg gået i tænkeboks for at finde en anden løsning til studiet. Jeg kan godt lide tanken om at have en analog vellydende pult med FireWire, så jeg dels sparer penge ved ikke også at skulle købe et lydkort, men også får glæde af begge verdener, altså den digitale og den analoge på en gang. Det fik mig til at kigge på Mackie Onyx 1620 som får ret pæne ord med på vejen i forskellige Reviews på nettet. Men det gik op for mig ved nærlæsning at den ellers fine Perkins EQ er pre, dvs. at du ikke kan bruge EQ'en igennem FireWire kortet. Altså ingen effekt på indspillede spor i mit DAW. Det er jo ret skidt tænkt fra Mackies side - og jeg bliver nødt til at kigge en anden vej. Er der nogen som ved om Mackie Onyx 1640 med FireWire option har samme problem?

Og er der nogen der ved om Allan&Heath har samme løsning, altså FireWire - og hvordan er kvaliteten?

PS: Jeg indspiller professionelt men har et meget lille budget! Jeg ved godt hvad jeg ville have hvis jeg havde råd :-)

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Uden lige at være helt sikker, så mener jeg at du kan skifte mellem pre og post EQ på 1640eren. Allen&Heath lavede en tilsvarende model, mener den hedder Zed16R eller noget i den stil. Derudover kan du jo også prøve, om du kan finde en Midas Venice 16 eller eller 24, som også er lavet med FireWire option. Eneste minus ved alle disse pulte er, at de alle er ude af produktion, og det er muligvis begrænset med support for nyere styresystemer. Soundcraft laver model med multi out via USB, men den er desværre også pre EQ uden mulighed for at skifte til post.
Stille og uroligt

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Der er f.eks. den her til salg her på Lydmaskinen:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=21&t=75930
Stille og uroligt

Default avatar
Don Johe
Medlem
Indlæg: 12

Indlæg af Don Johe »

Hej

Tak for dine svar! Jeg er ret sikker på at det bliver en Mackie Onyx1640i eller en Midas Venice F24. Mådke mest sidstnævnte hvis jeg kan få plads i studiet og dem ellers kan køre under Sierra på Mac. ZED16R lyder lækker, men den er desværre nok for dyr.

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Kommer lige i tanke om, at Zed16R muligvis er en smule mere fremtidssikret, da den også har ADAT I/O, så den vil også kunne hookes op med at andet lydkort.
Stille og uroligt

Default avatar
Don Johe
Medlem
Indlæg: 12

Indlæg af Don Johe »

Jeg har faktisk fundet en ZED16R i UK som er stort set ny og koster kun 6.000 DKK - selvfølgelig uden forsendelse. Det er lidt af et fund syntes jeg. Den er jeg meget tæt på at handle. Det er selvfølgelig en chance at tage at købe noget man ikke har prøvet. Men han virker ærlig og er en ældre “pæn” mand.

Nyt svar