Dynaudio Air 15 AES input??

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
trueilla
Medlem
Indlæg: 126

Dynaudio Air 15 AES input??

Indlæg af trueilla »

Jeg har et sæt Dynaudio Air 15 og et RME UCX. Jeg har altid kørt analogt signal gennem højttalerne, men vil gerne køre 100 procent digitalt. Mit lydkort har dog ikke AES, så er det måske muligt at kunne lodde eller købe et spdif til AES kabel, forstår mig ikke helt på alle de digitale standard’er - så ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Ellers skal jeg måske have et helt andet lydkort med AES, for det skal kunne lade sig gøre?

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

AES og SPDIF er det samme. SPDIF er bare ikke balanceret mens AES er. Dvs at man kan trække AES kabler længere før forbindelse går.

Køb en ganske alm phono til XLR adapter og det hele burde spille, men kun hvis du holder kabellængden forholdsvis kort.

Medlemsavatar
trueilla
Medlem
Indlæg: 126

Indlæg af trueilla »

Jeg troede der var en lysleder indbygget ‘phonostikket’ før det var digital spdif? Det drejer sig kun om 3 meter, så det burde vel ikke være noget problem?

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Der findes to slags spdif. Optisk eller coax. Hvis det er optisk er det med lys (dah!) og coax er så alm kabel. Hvis dit output har coax kan du som nævnt bare smide en phono til xlr på og prøve. Enten virker det eller også virker det ikke:) hvis det ikke virker, er der selvfølgelig ingen lyd, men det kan også stå og hakke/klikke.
Hvis det ikke er tilfældet er det jo bare lækkert:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

RME Fireface UCX har SPDIF ind/ud via coax.
http://www.rme-audio.de/en/products/fireface_ucx.php

Nyt svar