anbefaling af åbne hovedtelefoner til mix

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Re: anbefaling af åbne hovedtelefoner til mix

Indlæg af Smittefar »

AvS skrev:
Joachip skrev:Jeg synes slet slet slet ikke man kan mixe på beyerdynamic. Jeg har selv haft DT 770-pro og har DT-990 pro nu. Hvis jeg mixer et nummer på dem, og tager dem af, så får jeg for det meste noget af en overraskelse når jeg så smækker det på højttalere første gang. Der er noget med mellemtonen som jeg ikke synes man kan ramme godt nok på dem.
Enig. Jo mere jeg lytter på og bruger mine DT 770-pro jo mere hader jeg dem. Synes virkeligt de lyder "forkert". Især toppen er vanvittig hyped. De er dog utroligt bekvemme.
Closed back (DT-770 pro) er jo heller ikke ligefrem det mest optimale til mix. Jeg kan vældig godt lide mine DT-990ere. Jeg bruger dem meget til mix og også til indspilning, når isolering eller virkelig høj volumen ikke er påkrævet.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg tror godt jeg kunne blive venner med mine DT-990 Pro. Men det ville kræve en del tilvænning iforhold til mine PMC monitors..

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Jeg har lavet mange mix med DT-990 Pro, men dermed ikke sagt de er de bedste hovedtelefoner til mix. For mit vedkommende har det været (bitre) erfaringer, og knowhow til de næste mix, når jeg har lyttet på forskellige højtalere efterfølgende. Et godt reference-mix kan bestemt godt bruges til et submix i hovedtelefoner, men problemet ligger nok mere i de individuelle spor. Jeg har f.eks svært ved vokaler, men ikke bassdrum, bass, synths og percussions.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Senest rettet af Rosenfeldt tirs 21. aug 2018 12:07, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

AvS skrev:Jo mere jeg lytter på og bruger mine DT 770-pro jo mere hader jeg dem. Synes virkeligt de lyder "forkert". Især toppen er vanvittig hyped. De er dog utroligt bekvemme.
Præcis sådan har jeg det med mine DT 990 Pro.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har nok også vænnet mig lidt til lyden af DT 770-pro, jeg er klar over at de ikke er psyko-korrekte, men det jeg har mixet på dem har jeg været overraskende positiv over når jeg kom hjem og lyttede i studiet og på anlægget. Men det er nok lidt med hovedtelefoner som med monitors, at man skal kende sit setup, nogle finder det muligt at mixe på Beats headphones og andre er nærmest ligeglade, det kan jeg måske godt finde udseriøst, men der kommer alligevel nogle gange ganske vellækker lyd fra dem, så de må jo kompensere inde i hovedet.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Soarer skrev:Jeg overvejer selv kraftigt Beyer Dynamic DT 1990 Pro. Hvis nogen har erfaring med disse vil jeg meget gerne høre om dem.
Bruger et par AKG K712 så jeg ved ikke helt om det kan betale sig at skifte...
Mr. Soundman skrev:
MrBacon skrev:Beyer Dynamic DT 990 Pro eller 1990 Pro
Hvordan er de to sammenlignet med hinanden? Jeg har DT 990 PRO, men har aldrig prøvet 1990 PRO.
Kan skrive lidt senere eller over week. Er på tlf nu

Har 990 pro + 1990 pro og akg k271

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

MrBacon skrev:
Soarer skrev:Jeg overvejer selv kraftigt Beyer Dynamic DT 1990 Pro. Hvis nogen har erfaring med disse vil jeg meget gerne høre om dem.
Bruger et par AKG K712 så jeg ved ikke helt om det kan betale sig at skifte...
Mr. Soundman skrev:
MrBacon skrev:Beyer Dynamic DT 990 Pro eller 1990 Pro
Hvordan er de to sammenlignet med hinanden? Jeg har DT 990 PRO, men har aldrig prøvet 1990 PRO.
Kan skrive lidt senere eller over week. Er på tlf nu

Har 990 pro + 1990 pro og akg k271
Godt så. Jeg ville egentlig lytte lidt og sammenligne mine modeller imellem, men det er jeg rigtig dårlig til åbenbart. Jeg er også altid en lille uges tid om at vænne mig til nye bøffer, så det giver nok ikke mening for mig at a/b.

Anyways, jeg var super tilfreds med DT990 - de var en erstatning for mine AKG K271, som jeg syntes manglede en del i bunden. Det var som at arbejde i blinde. Så fik jeg DT990'erne - der fik jeg lidt mere spark i bunden, og jeg følte at de matchede mine ADAM monitors fint. Toppen var lidt hypet - men enten vænnede jeg mig hurtigt til det, eller også skulle de spilles til. Det kom jeg hurtigt over i hvertfald - de har tjent mig godt, og jeg fandt nogle af de ting, jeg savnede. Så hørte jeg DT1990 - og det var lidt en spøjs sag for mig. Som skrevet er jeg ikke så god til hurtigt at vænne mig til nye bøffer, så jeg kunne ikke rigtigt sætte fingeren på hvad, det var, der gjorde dem anderledes. Altså bunden er strammere og mere tydelig - meget lettere at mixe og mastere på ift andre modeller, jeg har prøvet. Lyden er super defineret - man hører alle detaljer. De lyder rigtig godt uden at farve (for meget). Men det var som om, at de gav en ekstra dimension til musikken. Pludselig lød mine DT990 ret "flade" og kedelige i det ift DT1990.

Det er min umiddelbare oplevelse.

Som skrevet lyder DT1990 Pro rigtig godt, de er gode til at afsløre fejl og mangler, de er rare at have på i længere tid (som Beyerdynamics plejer at være - det er DT990 nu også .... jeg har ikke prøvet et sæt Grado, som jeg kunne lide at have på i længere tid - og det er et must for mig), det føles som kram og der følger i øvrigt ekstra ledning + ekstra puder og taske til det hele med.

Jeg kommer ikke til at skifte foreløbigt - det var en dejlig opgradering for mig.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

MrBacon skrev:... Som skrevet lyder DT1990 Pro rigtig godt, de er gode til at afsløre fejl og mangler, de er rare at have på i længere tid (som Beyerdynamics plejer at være - det er DT990 nu også .... jeg har ikke prøvet et sæt Grado, som jeg kunne lide at have på i længere tid - og det er et must for mig), det føles som kram og der følger i øvrigt ekstra ledning + ekstra puder og taske til det hele med.

Jeg kommer ikke til at skifte foreløbigt - det var en dejlig opgradering for mig.
Tak for dit lille review, - dem vil jeg bestemt tjekke ud ! :)

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Rosenfeldt skrev:
MrBacon skrev:... Som skrevet lyder DT1990 Pro rigtig godt, de er gode til at afsløre fejl og mangler, de er rare at have på i længere tid (som Beyerdynamics plejer at være - det er DT990 nu også .... jeg har ikke prøvet et sæt Grado, som jeg kunne lide at have på i længere tid - og det er et must for mig), det føles som kram og der følger i øvrigt ekstra ledning + ekstra puder og taske til det hele med.

Jeg kommer ikke til at skifte foreløbigt - det var en dejlig opgradering for mig.
Tak for dit lille review, - dem vil jeg bestemt tjekke ud ! :)
De er bestemt værd at tjekke ud. Jeg glemte at skrive at toppen er væsentlig mere behagelig på DT1990 ift DT990.De ekstra pads, der følger med skulle have et lille basboost ift de monterede. "Analytisk" ift "Balanced" ifølge deres termer. Har kun brugt den "analytiske".

Nyt svar