Sennheiser md441

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Jens Ledet
Forum Donator
Indlæg: 2402
Sted: Århus

Sennheiser md441

Indlæg af Jens Ledet »

Hvad er folks meninger om denne til guitar kabinetter. Både live og studie ? vil man hellere en 421?

Mvh Jens
Mvh Jens
Nu med en otari mtr 90 i studiet :-)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg tror aldrig, jeg har set en 441 på et guitarkabinet, mens 421 jo er et af standardvalgene. (Her på mine gamle dage foretrækker jeg faktisk en 57 over begge, og jeg har endda en 65' MD421N til at ligge)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Indlæg: 1179
Sted: 3730

Indlæg af Old Dub Dude »

441 er alt for smuk til at blive gemt ved et guitarkabinet, gi den til sangeren :o)
Mer bass i hi-hatten
k [color=#FF0000]snabel-a[/color] daffydub [color=#FF0000]punktum[/color] com

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg har heller ikke prøvet den på guitar, men den er da ihvertifald dynamisk, som jo typisk er det som virker bedst på et guitarkabinet. Hvis du får muligheden for at sammenligne, så skriv gerne hvad du fandt ud af!

Dub Dude: Ha ha, sandt.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har en enkelt gang prøvet at synge i min MD421 - Det lød ganske forfærdeligt (=værre end det plejer), så man må da håbe 441eren lyder bedre til sang (var det ikke Elton Johns foretrukne?)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Jeg har kun prøvet den på vokal, og der husker jeg den som havende en lidt mere blød mellemtone end md421. Umiddelbart ville jeg derfor vælge 421 over 441 på guitar cabs, og så ligesom de andre siger give 441 til sangeren. Der lyder den sgu godt :)
Stille og uroligt

Medlemsavatar
Jens Ledet
Forum Donator
Indlæg: 2402
Sted: Århus

Indlæg af Jens Ledet »

Så fik jeg det prøvet, live Det lød rigtig godt faktist!
Og det er jeg lidt overasket over, da jeg egentlig ikke er ret vild med 421 på guitar.
Live er jeg mest til enten en SM58 eller en e906
Jeg havde også en md 419 på en anden guitar, det var jeg egentlig okay med, og så self en 441 på lilletromme, DET gider man godt.

Mvh Jens
Mvh Jens
Nu med en otari mtr 90 i studiet :-)

Nyt svar