Hvem ejer en MPC LIVE?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
bredal187

Hvem ejer en MPC LIVE?

Indlæg af bredal187 »

Hvem ejer en MPC LIVE og hvad syntes De om den?

Ærlige plusser og minusser?

Overvejer du at skifte til anden platform? (Maschine, Push, ect) Hvis ja / nej, hvorfor?

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Kan se du også nævner Push.

Altså personligt synes jeg jo det er den vildeste controller du kan få, hvis altså du arbejder i Ableton da, den ikke er fungere med andet.

Eller har da ser nogle bruge den som MIDI controller i andre programmer med lidt fiflen.

Men optimalt bliver det aldrig da, den jo er udviklet specifikt til Ableton.


Men arbejder du i Ableton = Push 2

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Fedt. Er dog interesseret i at høre folks mening om MPC Live i forhold til f.eks push eller maschine [emoji4]

Kører selv Maschine Studio + NI 10 Ultimate og der er super fedt, men MPC Live ser spændende ud.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

bredal187 skrev:Fedt. Er dog interesseret i at høre folks mening om MPC Live i forhold til f.eks push eller maschine [emoji4]

Kører selv Maschine Studio + NI 10 Ultimate og der er super fedt, men MPC Live ser spændende ud.
Ahh på den måde !

Der har jeg desværre ikke noget at byde ind med så :)

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Helt cool... Og jeg er enig i at Ableton + Push er en syg combo. Muligvis den mest alsidige produktions kombinationen på markedet.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Ingen andre?

Går og tænker på at bytte Maschine Studio inkl. Komplete Ultimate 10 og er bange for at jeg dummer mig :-D

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Du kan jo bare have begge platforme - så behøver du ikke være bange for at dumme dig. Problemet løst:)

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Its all about the money, its all about the dum dum duh dee dum dum
:lol:

Medlemsavatar
oVHSen
Medlem
Indlæg: 213
Sted: Midtfyn

Indlæg af oVHSen »

Jeg købte en MPC Live i vinters, men har faktisk ikke fået den integreret i mit set-up endnu. Den virker noget overvældende med alle dens muligheder, lidt som at skifte til en ny DAW.... Jeg prøver for tiden at lære den at kende i etaper, men jeg bliver hurtig utålmodig og vender tilbage til det jeg kender (Reaper eller Electribe). Jeg tror dog stadig på den, det er nok nærmere mit attention-span der er lidt kort...
"The boat can leave now, tell the crew"

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Takker for svar, selvom der ikke var så meget kød på :-)

Reaper eller Electribe er 2 rimelig forskellige valg. Software eller hardware. Er det fordi du har ejet det før?

Medlemsavatar
oVHSen
Medlem
Indlæg: 213
Sted: Midtfyn

Indlæg af oVHSen »

bredal187 skrev:Takker for svar, selvom der ikke var så meget kød på :-)

Reaper eller Electribe er 2 rimelig forskellige valg. Software eller hardware. Er det fordi du har ejet det før?
Ja, jeg har en Electribe sampler (den lyserøde), men MPC'en skulle gerne erstatte den. Jeg bruger Reaper til at sequence synths og optage i (Electriben kan kun sequence to monofoniske kanaler). Tidligere har jeg brugt Ableton og havde en kort periode med Reason. Jeg bør måske bemærke, at jeg aldrig har brugt en MPC før så jeg er helt grøn på det punkt.
"The boat can leave now, tell the crew"

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Hvorfor droppede du Ableton? Workflow problemer?

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Jeg har en. Jeg synes det er en rigtig god mellemting mellem en DAW på en computer og et stykke hands-on hardware. Jeg har ikke brugt Akais software, kun stand-alone, og man kan sagtens sidde med et par samples på SD-kort og lave et helt nummer. Jeg har også brugt den lidt som studiecentrum med MIDI udover det hele, men egentlig er min yndlingsfeature at jeg kan tage den med over i sofaen.

Samplerdelen er for mit synspunkt som E-mu-bruger ret begrænset. Især synes jeg det er helt tosset at man ikke kan lægge flere samples på et pad og give dem forskellige filterindstillinger... men sådan skal en MPC åbenbart være. Man kan godt få samme effekt ved at lægge dem på forskellige pads, og så sætte en til at trigge en anden, men det er lidt mere klumpet end jeg gerne ville have det skulle være. Omvendt er der meget andet der er let som en leg. Alt i alt synes jeg det er en fed maskine.

Hvis jeg skal pege på et rigtigt minus er det effekterne. Jeg synes slet ikke de er på niveau, så jeg har suppleret med en Zoom MS70CDR og en ehx Platform-compressor for at holde det kompakt. Efter sigende (Akai-rep på Gearslutz) kommer der nye effekter i en opdatering på et tidspunkt, men der er ikke en dato på eller flere detaljer.
Nobody noes.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jeg har også set en del videoer hvor de siger det samme om effekterne, desværre....

Medlemsavatar
oVHSen
Medlem
Indlæg: 213
Sted: Midtfyn

Indlæg af oVHSen »

bredal187 skrev:Hvorfor droppede du Ableton? Workflow problemer?
Jeg kunne faktisk meget godt lide Ableton, men da jeg havde en cracket version og den anden halvdel af mit "band" bruger Reaper virkede det fornuftigt at skifte...
"The boat can leave now, tell the crew"

Nyt svar