Stativ/monterbar hylde

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Stativ/monterbar hylde

Indlæg af K-Bee »

Jeg leder efter en dims! :lol:

Jeg kunne godt tænke mig en slags hylde man f.eks kunne montere på en monitor-stander eller keyboardstativ som jeg kunne have min Machine på. En laptop stand er ikke holdbar nok til at hamre på pads og jeg er løbet tør for gulvplads til mere.
Jeg har et par supreme stands fra 4sound men deres overdel er for bred til ret meget andet end 49 tangenter og op. Det virker ikke som om andre overdelstyper kan monteres på dem. Mit Proehl stativ (som ellers har en "lille" overdel er i forvejen optaget af en Kronos og en Minilogue).

Jeg ved ikke helt hvad sådan en hylde kaldes så det er lidt svært at søge sig frem på Gear4music, thomann osv. Nogle ideer fra jer vidende folk? :-D

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Tak, Hald :-)

Det giver jo go' mening at NI laver en selv. Det havde jeg slet ikke overvejet.
Må lige regne på om jeg kan få plads til sådan en.
De der Multi clamps kan jeg ikke lige regne ud. De virker meget trommebaserede. Må finde et sted hvor jeg kan se dem i aktion.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Som Drumcity skriver på deres hjemmeside (første link) passer deres mount til en del trommestativer, hvilket giver god mening. Men ja, det er lige med at finde en stabil måde at sætte den fast så langt ude. Monitor stands ville jeg nok ikke placere vægt ude på, og med mindre dit keyboardstativ har en del egenvægt og vægt på sig, ville jeg heller ikke sætte den fast på det, men måske bare benytte et trommestativ. Noget grej er for dyrt at have for tæt på vælte-grænsen.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Som udgangspunkt kan jeg måske godt bruge mit ene stativ. Det er temmelig tungt da der står en kronos 88 på det samt en Minilogue. Det er svært rent ergonomisk at regne ud hvad der er bedst. Man skal jo gerne sidde (eller stå) ordentligt. Trommestativerne er jo vant til en "hamre-belastning" så måske det er vejen.

Nyt svar