Problem med Adam A7

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
Erik Christoffersen
Medlem
Indlæg: 233
Sted: Valby, Copenhagen

Problem med Adam A7

Indlæg af Erik Christoffersen »

Min ene monitor - ADAM a7 - har et ret latterligt problem. Power knappen har sat sig fast på off. Den er helt løs og man kan mærke at det er en fjeder der har skubbet sig ud af position. Jeg kan ikke komme ind i selve kontakten og få fjederen på plads, men jeg kan jo i teorien bypasse den, så den er permanent tændt. Nu er spørgsmålet så, er det en meget dum idé eller bare en lidt dum idé? Jeg tænker om der er nogen form for sikring i forbindelse med denne kontakt? Nogen der ved noget?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg går ud fra at du skal åbne op for bagpladen e.l. for at omgå kontakten. I samme omgang burde du kunne se en sikring, hvis den er der.

Hvad med bare at skifte kontakten?

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Hvis du ikke kan få skiftet kontakten, men kun kan få bypasset den så den altid er tændt, så kan du jo eventuelt købe en strømskinne med indbygget afbryder.

Så kan du lade begge sider være tændt hele tiden, og så bare tænde for begge højttalere vha. strømskinnens switch. På den måde kan du måske endda også få placeret strømskinnen + afbryder et sted der er lettere at komme til, og på den måde slå to fluer med et smæk.

Billede
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg har ADAM A7X monitors. Og der sidder lydstyrke og tænd/sluk knappen i en lille plade foran. og er monteret med 4 stjerneskruer. Jeg mener det er det samme ved ADAM A7. Kan du ikke komme til tænd/sluk knappen ved at skrue den lille plade af som lydstyrke og tænd/sluk knappen sidder i ?

Nyt svar