Kick bliver gemt væk i omkvæd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Re: Kick bliver gemt væk i omkvæd

Indlæg af Holger »

Læs Lassos svar igen.

Begynd med at mixe omkvædet, dvs. rækkefølgen du gør tingene i kan spille voldsomt ind.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Nogle gange i starten kan det være rart at starte forfra med mixet, men prøv evt at lave en kopi af dit projekt og start på en frisk, men start med nogle andre ting end du gjorde denne gang. Som allerede sagt kan du ved at starte med omkvædet og få det til at lyde godt, derefter kan du sammenligne med det du gjorde tidligere, og så har du måske en ide om hvad der skal drejes på eller gøres forskelligt i vers og omkvæd.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

nick0 skrev:især synth'ne og pads'ne, som primært er lowcuttet med 48dB/Oct til omkring 112hz, for at give plads til bass og kick.
Nu er jeg kommet ind i den her tråd meget sent, men det kunne måske være lige det her som ødelægger tingene for dig? De meget stejle filtre kaster jo om sig med massive faseskift, jeg ville måske nok forsøge mig med højere frekvenser og fladere slopes ... måske endda skifte lowcuttet ud med et nedad til shelving dyk.

Så kan man i stedet for komprimering af stortromme lægge Bitcrusher på den, nogle gange lyder det af hø ... men prøv at hør Dirty Loops hvordan de gør det!

--sd

Nyt svar