Nogen herinde med viden om Spin FV-1 kredsen?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Nogen herinde med viden om Spin FV-1 kredsen?

Indlæg af Christoffer I. N. »

Den bliver efterhånden brugt i nærmest halvdelen af alle "billige" digitale multieffekter..
Jeg har set et PCB hvor atmega328p er nævnt. Derudover kan jeg læse mig til, at Tiptop Audio bruger PICKit software fra Microchip til at programmere Z-DSP ting, men om der er en kreds der konverterer det til noget der kan snakke sammen med FV-1 ved jeg jo ikke..
Jeg tænker på om FV-1 er kompatibel/kan erstattes med atmega328p. Jeg kan læse mig til at FV-1 har en max forsyningsspænding på 3.5V, atmega kredsen er 1.8-5.5V. Det går jo fint i tråd med at man ligger på et 3.3V niveau med et kredsløb designet til FV-1. Dog kan jeg ikke finde info omkring indbygget DAC og ADC, som FV-1 databladet beskriver. Jeg er generelt ikke specielt stærk i digital-teknik og har så tæt på ingen programmør-erfaring som en uddannet tekniker nu kan have...

Derudover, er der nogen der ved om FV-1 altid opererer i stereo? Den bruges i modular ting hvor den ofte er stereo, men i guitar pedaler bruges den ofte som mono. Det ville jo i så fald være let at modde en pedal med et ekstra output kredsløb - opamp og vel 2-6 yderligere komponenter..

Bonus spørgsmål: Jeg mindes at have læst at Foltek Alter 1 og 2 bruger FV-1, men kan ikke finde den information.. Nogen der kan be-eller afkræfte?

Har garanteret glemt noget her på de sene timer.. Hvis nogen har noget info de har lyst til at dele så kom frisk!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Angående Tiptop Audio Numberz (deres programmerings-interface til Z-DSP), de har lavet 3 videoer:




Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Microchips logo ér jo på PIC kredsen her, men det siger stadig intet om kompatibilitet osv... Det er jo bare en controller.


Billede

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det er efterhånden ret tydeligt at spotte, når producenter bruger FV-1 kredsen. Kig efter 8 effekt-programmer, det er en god start.. Derudover giver flere af dem mulighed for at styre samplerate. Nogle giver mulighed for at udskifte programmer.
Lister her nogle producenter der bruger kredsen:
Folktek - Alter 1, 2
TipTop Audio - Z-DSP
Drolo - Stamme(n), Molecular Compactor/Disruptor
Pladask Elektrisk - FORM2, Fabrikat
Erica Synths - Blackhole DSP
Flame - FX16-CV

Kender man til flere så tilføj gerne her i tråden.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Simon/Magpie udskifter krystallen med et LTC1799 kredsløb i en pedal der bruger Spin FV-1 kredsen:




Lignende funktion er også at finde i eksempelvis Folktek Alter og Tiptop Z-DSP.

Nyt svar