Hvad sker der med min stemme?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
Emilthomsen1101
Medlem
Indlæg: 28
Sted: Hvidovre

Hvad sker der med min stemme?

Indlæg af Emilthomsen1101 »

Hej allesammen
Jeg har fået et stemmetræningen program jeg skal øve på 5 dage om ugen, og har været igang i 4 dage nu, men efter Idags træning synes jeg min stemme er blevet lidt hæs/ den skratter lidt når jeg synger/laver øvelser, er det normalt i udviklingen eller er der noget galt

Vh
Emil:)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Giv det lige nogle dage før du begynder at blive urolig. Du kan jo have fået en lille virus eller forkølelse på stemmen her i det skiftende sensommervejr, som du aldrig ville have bemærket hvis ikke du var begyndt at lave sangøvelser. Din stemme skal muligvis også have lidt tid til at vænne sig til at blive brugt på en ny måde, og det kan give lidt ømhed her i starten. Lige som man også bliver øm i andre muskler hvis man begynder at træne dem.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
Emilthomsen1101
Medlem
Indlæg: 28
Sted: Hvidovre

Indlæg af Emilthomsen1101 »

Okay tak:)

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Hvem har givet dig det program?

Default avatar
Emilthomsen1101
Medlem
Indlæg: 28
Sted: Hvidovre

Indlæg af Emilthomsen1101 »

Mette Skovmark (fra Claus Møller voice studio)
:)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Går du til undervisning hos hende jævnligt? Hvis ja, skriv ned, hvad du oplevede og hvornår i programmet og tag det med til hende.
skriver noder

Default avatar
Emilthomsen1101
Medlem
Indlæg: 28
Sted: Hvidovre

Indlæg af Emilthomsen1101 »

Har kun været der 1 gang for at få lavet et program men hvis det bliver ved, tager jeg en time mere så hun lige kan rette mig

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

Pimpinelle-dråber skulle hjælpe!

Og et gammelt hardcore-råd er porter med rå æggeblomme! Det kræver så at man kan få det ned, men så hjælper det osse!

God bedring! :)

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Emilthomsen1101 skrev:Har kun været der 1 gang for at få lavet et program men hvis det bliver ved, tager jeg en time mere så hun lige kan rette mig
God ide.

Default avatar
Emilthomsen1101
Medlem
Indlæg: 28
Sted: Hvidovre

Indlæg af Emilthomsen1101 »

madsmac skrev:Pimpinelle-dråber skulle hjælpe!

Og et gammelt hardcore-råd er porter med rå æggeblomme! Det kræver så at man kan få det ned, men så hjælper det osse!

God bedring! :)
lyder godt ahah, Tak:)

Medlemsavatar
Rolland
Forum Donator
Indlæg: 810
Sted: Solrød Strand

Indlæg af Rolland »

Hej, jeg kan anbefale Facebook-gruppen “Sanger-Netværket (rytmisk)”
Roland Saint - creating grandiose pop music

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Når du træner -- føles det forkert - er det forkert.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det er kun et gæt, men bliver du øm i halsen, så klemmer du nok dine stemmelæber for hårdt, muligvis fordi du er opsat på at blive god til at synge nu og her. Sæt ambitionsniveauet ned og syng kun inden for din nærmeste udfordring. Og ikke mindst, slap af fra hovedet ned til midten af torso, også mentalt, altså minus kontrol.
Men æggeblommer og porter, piskefløde og den slags, er noget pjat. Som uudnævnt teknikerlæge vil jeg dog anbefale fernet branca i velmedicinerede mængder mellem torsdag eftermiddag til søndag morgen.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Default avatar
Joonathan
Medlem
Indlæg: 398

Indlæg af Joonathan »

Når du som misbrugsvejleder anbefaler Fernet Branca, minder det mig om Bjørnebandens markedsføring af deres glarmester virksomhed, som består i at vikle en lap med deres telefonnummer omkring en mursten, de så efterfølgende kaster igennem folks vinduer ;D

Nyt svar