Hovedtelefon til brug for indspilning med click track

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
nygade48
Medlem
Indlæg: 89
Sted: Korsør

Hovedtelefon til brug for indspilning med click track

Indlæg af nygade48 »

Hej

Jeg skal optage nogle spor med en cembalist hvor vi af hensyn til synkronisering skal anvende click track.
Jeg bruger normalt Sennheiser HD650, men jeg har brug for en hovedtelefon, der virkeligt isolerer så vi
ikke får det signal der er i hovedtelefonen med på optagelsen. Anbefaling til hovedtelefon?

mvh Leif
med venlig hilsen

Leif Hesselberg

http://hesselbergrecording.dk/

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Der findes en trommeslager-udgave af Beyer Dynamic DT770, som dæmper ekstra meget.
https://www.thomann.de/dk/beyerdynamic_ ... hoerer.htm

Spørgsmålet er om de isolerer omverdenen ligeså kraftigt som brugeren bliver isoleret.. Jeg kender dem ikke.

Medlemsavatar
BOBofthePOP
Forum Donator
Indlæg: 404
Sted: Nørrebronx

Indlæg af BOBofthePOP »

Jeg har netop i går indspillet spansk guitar med click, for første gang ved brug af Beyer Dynamic DT770 M, som er dem Christoffer nævner.
Intet click slap igennem til mikrofonen. Og det var ellers højt.

Har tidligere brugt den almindelige Beyer Dynamic DT770 (altså ikke M-modellen) og her slap clicket igennem ved samme mikrofonplacering som i går, med mindre jeg skruede meget ned for clicket.

Så klar anbefaling herfra :)
d(-_-)b
www.facebook.com/weknownothingdk
Producer: We Know Nothing / Klaus Schønning / Michael Barcelona and the World / StenoSaur

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

DT770M er vist nærmest de vildest isoloerende på markedet.

Der er også Extreme Isolation EX29, som vist nærmest er lige så godt https://www.pro-tools-expert.com/video- ... headphones - Jeg har Telefunken EW29, som vist bare er rebrandede EX29. Dem er jeg rigtig glad for.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har et sæt DT770M som jeg bruger når jeg trommer, lydkvaliteten er ikke oppe på DT770 niveau, men dæmpningen er fantastisk!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
BOBofthePOP
Forum Donator
Indlæg: 404
Sted: Nørrebronx

Indlæg af BOBofthePOP »

Enig med Hald.
Der er kæmpe forskel på DT770 og DT770M.
DT770 lyder væsentligt bedre, men M dæmper meget mere.
d(-_-)b
www.facebook.com/weknownothingdk
Producer: We Know Nothing / Klaus Schønning / Michael Barcelona and the World / StenoSaur

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes faktisk lyden i mine EW29 er rigtig god. Den er næsten på højde med mine BD990. Dog må jeg sige, at jeg bruger BDerne noget mere, da de er rarere at have på.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Kan også chime in med en anbefaling af EX/EW 29, hvis det er isolation, der er brug for. Hold dig fra Vil Firth, som også laver en isolationsmodel. Den sidder IMO rigtig dårligt.
Stille og uroligt

Medlemsavatar
nygade48
Medlem
Indlæg: 89
Sted: Korsør

Indlæg af nygade48 »

Tak for input.

Jeg er ikke sikker på om han vil have begge bøffer og høre click track + cembalo på eller bare den ene bøf og så høre cembalo real source med det andet øre
med venlig hilsen

Leif Hesselberg

http://hesselbergrecording.dk/

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Jeg har et par billige superlux jeg bruger når der skal være lyddæmpet

https://www.thomann.de/dk/superlux_hd_665.htm

de er måske ikke verdens bedste hørebøffer men med 30 db dæmpning og ganske udemærket lyd er de altså fine for mig når jeg gerne vil optage med mobil optager eller der står en og laver speak/sang i min stue/hjemmestudie ved siden af mig og jeg gerne vil høre det signal der kommer ind uden at høre dem direkte (har ikke længere nogen vokalboks).

Så er ihvertfald lige et low budget alternativ.

Medlemsavatar
nygade48
Medlem
Indlæg: 89
Sted: Korsør

Indlæg af nygade48 »

Jeg endte med at købe Beyer 770. På ingen måde særligt vellydende sammenlignet med Sennheiser HD 650
men bestemt gode til det formål.
Jeg sad i kontrolrum også med click track så jeg kunne følge lidt med.
Da det skulle editeres kunne jeg dog ikke forstå at clicket fra hans hovedtelefoner kom med på optagelsen
ganske tydeligt.
Jeg har ham mistænkt for ikke at have haft dem på men blot at lade dem hænge på stativet.
Heldigvis kunne click let fjernes efterfølgende de steder hvor det var hørbart. I softwaren Izotope RX6 Advanced.

Mange tak for input

Leif
med venlig hilsen

Leif Hesselberg

http://hesselbergrecording.dk/

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har for nylig optaget akustisk guitar med mine EW29 - Der gik klikket altså også ret tydeligt igennem :(

Jeg løste det også i RX
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Nu har jeg aldrig hørt sådan et instrument i levende live, så kender ikke lydniveauet, men forestiller mig at mikrofonerne skal gaines opad for at få et godt signal af det. Så er man nok ovre i in-ears hvis man vil være sikker på ikke at få det med.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
nygade48
Medlem
Indlæg: 89
Sted: Korsør

Indlæg af nygade48 »

Et cembalo siger ikke alverden. Men jeg er somn sagt sikker på han ikke tog dem på. Men alt er godt nu
med venlig hilsen

Leif Hesselberg

http://hesselbergrecording.dk/

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

... og skrue click'et ned til et minimum.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Bliver dæmpningen endu bedre hvis man bruger ear-plugs inde i de super-isolerende hovedtelefoner ? (altså selve hovedtelefonerne som passive dæmpere)

Og omvendt, hvordan med medhør på hovedtelefoner under tracking, forekommer det at medhøret bløder gennem selve hovedet og forplanter sig ud gennem munden til sang-mikrofonen ?
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

DUBTEMPLE skrev:
Og omvendt, hvordan med medhør på hovedtelefoner under tracking, forekommer det at medhøret bløder gennem selve hovedet og forplanter sig ud gennem munden til sang-mikrofonen ?
Med ATH-M50x og HD280 oplever jeg i hvert fald en smule bleed, når jeg indsynger med min sEX1R båndmikrofon. Men det er så lavt, at det er uvæsentligt. Jeg rydder under alle omstændigheder op omkring vokalen og volumeforskellen mellem vokal og bleed er så stor at det ikke høres på det færdige nummer.

Men ellers er det jo ikke anderledes end det bleed, der kan komme fra nabokanaler på mixerpulten og båndoptageren, som mange jo er så vilde med at tilsætte kunstigt bagefter - hvis de da ikke tracker analogt allerede. :)

Medlemsavatar
LarsRøv
Medlem
Indlæg: 321
Sted: Dopenhagen

Indlæg af LarsRøv »

In ear plugs, vat i munden og så nogle høreværn på!!! ;)
Selv raket videnskab er ikke raket videnskab!
www.assrecords.dk

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

nygade48 skrev:Jeg endte med at købe Beyer 770.
Leif
Tænker du mener 770M

Jeg har 770 pro og 770 M

M lyder ikke godt men de er gode til formålet.

Har ikke prøvet in ear plugs, men dem jeg spiller med, sværger til dem.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar