Erstatte skrift på vintage synth

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Jesper Møller
Medlem
Indlæg: 324

Erstatte skrift på vintage synth

Indlæg af Jesper Møller »

Jeg er i færd med at rense en gammel Yamaha Sy1b. Synthen har været malet over med akrylmaling i forskellige farver. Jeg er nu i gang med at rense frontpladen hvor de forskellige knapper sidder. Her har jeg brugt sprit til at fjerne malingen. Skriften der beskriver de enkelte knappers funktion er desværre begyndt at forsvinde pga. spritten, mens den andre steder er trykt på i en bedre og dermed ikke går af

Har I et forslag til - udover dymolabels - hvordan jeg kan erstatte skriften? Fx om der nogen der laver kits til de enkelte synths? Eller om der en der kan identificere fonten?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg kan ikke finde noget på SY-1B.
Er det sådan en her:

Billede


Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Det var den lyserøde til 500.- på Fjæsen? Den var godt nok medtaget :-D

Medlemsavatar
Jesper Møller
Medlem
Indlæg: 324

Indlæg af Jesper Møller »

Ja, lige præcis. :D
Eller dvs. 600 kroner.
Jeg har mere eller mindre fået den renset. Men skriften på fronten har det ikke så godt. :)

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Fedt. Kan det reddes skal det reddes. Kiggede selv på den, men den havde fået en ordentlig tur :-D

Medlemsavatar
Jesper Møller
Medlem
Indlæg: 324

Indlæg af Jesper Møller »

Enig, jeg er ikke så meget til brug-og-smid-væk kulturen.

Det har været noget af en opgave at få den ren, og det kræver også lidt mere arbejde før den bliver pæn. :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Man kan måske få et skiltefirma til at printe det på folie i korrekte mål, og så pakke fladerne ind i folie.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Gyraf
Professor i DIY
Indlæg: 658
Sted: Aarhus (Lyd-) Havn

Indlæg af Gyraf »

Print ud, laminér, skær til, lim fast?

Jakob E.

Nyt svar