Hovedtelefoner fra ADAM

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »


Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Closed back til pro audio monitoring and mixing??

Det virker mærkeligt
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Smittefar skrev:Closed back til pro audio monitoring and mixing??

Det virker mærkeligt
Nej, det er de åbne der er mærkelige :-) har ikke rørt en åben siden mine HD540, og kommer sikkert ikke til det

Der er såvidt jeg ved masser af de seriøse headphones der er lukkede, mener dem Razmo lige købte er lukkede, dem jeg har på listen er lukkede, (Audio Technica M50X), mine Beyer er lukkede, mener alle de store brands har lukkede typer

En alm 770'er er lukket

Hos 4sound er 85 af modellerne lukkede

https://www.4sound.dk/studie/hovedtelef ... ion=lukket
/Dub

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Trykket kan ikke komme ud, hvis de er lukkede :-)

Jeg bruger åbne, kun lukkede hvis der ikke skal være bleed

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Netop - man plejer at sige, at hvis man vil have den mest korrekte lydgengivelse, så er åbne hovedtelefoner at foretrække. Sennheiser HD650 og BD 990 Pro er begge åbne.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg kan jo ikke påstå, at have prøvet rigtig mange forskellige hovedtelefoner. Men blandt dem jeg har prøvet, der har de åbne da absolut lydt bedst.

De gange jeg har haft mulighed for det, da har jeg prøvet andre op imod mine Sennheiser HD540 Gold Ref (som er åbne). Lukkede hovedtelefoner er aldrig kommet i nærheden af dem.

Jeg har to sæt lukkede Sennheiser HD280 Silver og Audio-Technica ATH-M50x, som jeg primært bruger til vokaltracking, da de jo ikke lukker så meget bleed ud.

Af de to par lyder HD280 bedst - de der Audio-Technica købte jeg pga hypen - men de imponerer mig slet ikke.

Nå men anyways - så er de her Adam så også i en helt anden prisgruppe. Gad vide om de er det ekstra værd ...

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Har selvfølgelig ikke hørt alle verdens åbne modeller, men bassen, eller den typiske mangel på samme, i åbne typer, gør mig trist og tung om hjertet :-(

(Herunder HD 540)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Så slap første lille video-review ud, scroll ned her:

https://www.head-fi.org/threads/adam-au ... ad.890146/

Fravær af sub på trods af de er lukkede har kasseret dem her

Kom lige i tanke om at de lukkede headphones Razmo købte hed HD-380 Pro ,.. der skulle være rimelig bas i

Ku være skægt at høre hans feed-back nu

M50x skal som mange andre EQes hvis man ønsker dem 100 pct lineære,.. men det gælder jo også til en vis grad den hypede HD650 der af en eller anden grund betegnes som referance i nogle kredse
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

At hindre bleed til microfon er selvfølgelig fint

Men endu vigtigere for mig ved lukket type, (ud over tydelig og umudret bas, HELE vejen ned), er at lukke støj fra omgivelserne ude, samt få den fokuserede oplevelse det er når man høre mest muligt på musikken og mindst muligt på de uvedkomende lyde der er i alle rum, som oftest selv i et studie
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det bliver nok meget hurtig en snak om personlig smag. Men jeg vil nok vove at påstå, at bassen er decideret hyped i lukkede hovedtelefoner som HD280 og M50x. Jeg har en meget mere "lineær" oplevelse i HD540.

Lige med M50x er mit kritikpunkt nok mere manglende definition i low mids området. Der forsvinder ting, jeg kan høre i det to Sennheiser. Jeg har dog aldrig prøvet at kompensere med EQ i nogle af dem.

Jeg mener at HD-380 er "den nye" udgave af HD-280. Og erindrer at have set nogle frekvensplots, der viser samme karakteristik som HD-280'erne. Selvom specs naturligvis ikke kan stå alene.

Jeg ved ikke lige, hvad jeg skal mene om anmeldelsen af de Adams der. Jeg ved ikke om andre har det som mig, men bare det, at lydkvaliteten på selve videoen er ringe gør, at jeg ikke rigtigt kan tillægge anmelderens personlige mening særligt meget værdi.

Men det er naturligvis svært at anmelde hovedetelefoner. Det kan kun blive en personlig oplevelse af lydgengivelse, lydkvalitet og ikke mindst bærekomfort.

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

Jeg har både Mx50’eren og Hd650’eren. Har aldrig været glad for sidstnævnte og synes ikke, at der har været noget om hypen. Mx50’eren er jeg til gengæld meget glad også til at mikse med.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Prøvede ganske kort M50, HD650, DT770, og SRH440 i dag

Umiddelbart løb DT770 af med sejren

For lidt plads til mine øreflapper i M50 ,.. usikker på lyden

Skal lytte yderligere, med eget musik-materiale medbragt snarest om muligt
/Dub

Nyt svar