Klark Teknik EQP-KT, - så er den bestilt

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Klark Teknik EQP-KT, - så er den bestilt

Indlæg af bluefonia »

Har lige bestilt - ja, faktisk købt - en Klark Teknik EQP-KT. "Bestilt" kommer af, at den først er til levering primo/medio december.
Den får jo generelt fine omtaler rundt omkring, så jeg er lidt nysgerrig på, om der er nogen herinde, der har sådan en fætter og hvad de i givet fald synes om den,

Som en lille sidehistorie, kan jeg berette, at den første rumklang, jeg stiftede bekendtskab med - i 1982 - også var en Klark. Det var en DN50 fjederrumklang i 2U rackformat. Jeg have startet et studie med to kammerater og vi skulle jo bruge en rumklang. Pengene rakte absolut ikke til en AKG BX-type og slet ikke en EMT. Jeg kan ikke huske, hvad Klarkén kostede, men den var sgu ikke helt billig. Vi endte sidenhen med at få en Ursa Major Spacestation.
Nå, men det har jo ikke skid at gøre med trådens emne :-D
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg har aldrig prøvet noget Klark teknik, så skriv gerne lidt om hvordan den lyder, når du får den. :)
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Gyraf
Professor i DIY
Indlæg: 658
Sted: Aarhus (Lyd-) Havn

Indlæg af Gyraf »

Du ved godt at Klark ikke har noget at gøre med Klark længere, ikke? Det er bare navnet der er købt af Uli, med henblik på at legitimere dimserne.

Men derfor ka' deres maskine da sagtens være fremragende - husk at melde tilbage hér når du har prøvet den selv..

Jakob E.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

bluefonia skrev:Som en lille sidehistorie, kan jeg berette, at den første rumklang, jeg stiftede bekendtskab med - i 1982 - også var en Klark. Det var en DN50 fjederrumklang i 2U rackformat. Jeg have startet et studie med to kammerater og vi skulle jo bruge en rumklang. Pengene rakte absolut ikke til en AKG BX-type og slet ikke en EMT. Jeg kan ikke huske, hvad Klarkén kostede, men den var sgu ikke helt billig. Vi endte sidenhen med at få en Ursa Major Spacestation.
Nå, men det har jo ikke skid at gøre med trådens emne :-D
Jeg missede en DN-50 for nylig pga en klaphat på DBA der ikke meldte tilbage :(

Jeg er ret nysgerrig omkring lyden fra DN-50 ,.. dens fjedre ser meget mere seiøse ud en standard accutronic-tanks og.lign

Har du nogen erindring omkring lyden fra DN-50 versus almindelige tanks ???
/Dub

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

@gyraf:
Jeps, jeg er helt klar over, at Klark ikke er Klark mere - so to speak, - at de er røget ned i sækken hos den gode Uli sammen med bl.a T.C. og Midas. Og jeg skal nok vende tilbage, når jeg har fået den ind af døren. Jeg har dog ikke lige en original Pultec eller lignende stående, som jeg kan sammenligne den med, - en UAD eller IkMultimedia software kopi må gøre det :-).

@dubtemple:
Som jeg husker DN50, så var jeg/vi ikke oppe i skyerne af begejstring. Det skyldes måske nok, at vi jo hellere ville have haft en AKG med større fjedre eller for den sags skyld en EMT eller Lexicon stående. De havde alle en flottere lyd, men det havde vi som sagt ikke midlerne til dengang, I dag ville mange måske nok være ret vild med DN50'erens lidt lo fi lyd, da idealerne for rumklang er meget mere nuancerede end i 80'erne. Men DN50'eren var en arbejdshest, der var velbygget og altid fungerede.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

@dubtemple:
Som jeg husker DN50, så var jeg/vi ikke oppe i skyerne af begejstring. Det skyldes måske nok, at vi jo hellere ville have haft en AKG med større fjedre eller for den sags skyld en EMT eller Lexicon stående. De havde alle en flottere lyd, men det havde vi som sagt ikke midlerne til dengang, I dag ville mange måske nok være ret vild med DN50'erens lidt lo fi lyd, da idealerne for rumklang er meget mere nuancerede end i 80'erne. Men DN50'eren var en arbejdshest, der var velbygget og altid fungerede.[/quote]

Takker, ja,... AKG's BX'ere er en helt anden størrelse :) (og ekstremt fede også)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

@dubtemple:
Som jeg husker DN50, så var jeg/vi ikke oppe i skyerne af begejstring. Det skyldes måske nok, at vi jo hellere ville have haft en AKG med større fjedre eller for den sags skyld en EMT eller Lexicon stående. De havde alle en flottere lyd, men det havde vi som sagt ikke midlerne til dengang, I dag ville mange måske nok være ret vild med DN50'erens lidt lo fi lyd, da idealerne for rumklang er meget mere nuancerede end i 80'erne. Men DN50'eren var en arbejdshest, der var velbygget og altid fungerede.
Takker, ja,... AKG's BX'ere er en helt anden størrelse :) (og ekstremt fede også)[/quote]
/Dub

Medlemsavatar
BOBofthePOP
Forum Donator
Indlæg: 404
Sted: Nørrebronx

Indlæg af BOBofthePOP »

Klarks klon-produkter får jo generelt fine anmeldelser og god omtale på diverse fora, hvor debatten ikke går på om de er gode eller ej (for det er de), men mere på hvor tæt på originalen de lyder. Blandt kloner er man delt i lejre, hvor nogen hælder til Warm Audio, mens andre foretrækker Klarks. Og Klark har jo fået et gevaldigt nøk nedad i prisen - hvilket forudsigeligt nok har resulteret i lange leveringstider...

Jeg er selv den meget glade ejer af 2 stk. EQP-KT og en KT-1176. Og der er en KT-2A (LA-2A klon) på vej.

Jeg har ikke selv prøvet at arbejde med originalerne, og kommer nok heller aldrig i nærheden af dem (med priser omkring 15-25.000 pr. enhed). Så jeg kan ikke udtale mig om hvor tæt de er på originalerne. Det har for så vidt heller ikke den store betydning for mig. Jeg kan blot konstatere, at de giver mig allerhelvedes meget mere end plugins. og det løfter mine produktioner gevaldigt.

Så Bluefonie, glæd du dig roligt til din EQ :)
d(-_-)b
www.facebook.com/weknownothingdk
Producer: We Know Nothing / Klaus Schønning / Michael Barcelona and the World / StenoSaur

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Jeg glæder mig også ganske gevaldigt til den ankommer. Da jeg også har overvejet deres KT-2A ville det jo være spændende, hvis du ville vende tilbage til tråden her med din mening om den, når du nu har fået og afprøvet den.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

What?

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Hvis man vil ha´dyppet fødderne godt og grundigt i en blanding af brugbare inputs fra folk, der har erfaring med produkterne og totalt ligegyldige meninger fra andre, der ikke har, - så kan man kaste sig ud i nogle meget lange tråde her: https://www.gearslutz.com/board/so-much ... qp-kt.html
https://www.gearslutz.com/board/low-end ... 176-a.html
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

bluefonia skrev:
Hvis man vil ha´dyppet fødderne godt og grundigt i en blanding af brugbare inputs fra folk, der har erfaring med produkterne - og totalt ligegyldige meninger fra andre, der ikke har, - så kan man kaste sig ud i nogle meget lange tråde her: https://www.gearslutz.com/board/so-much ... qp-kt.html
https://www.gearslutz.com/board/low-end ... 176-a.html
Ved ikke hvad linket skulle gøre godt for ? eneste "ny" substans var et noget useriøs citat om leveringstidspunktet som allerede er rykket frem flere gange AFAIK

Men ja, GS er stedet hvor man støver den bedste info op omkring selve produkterne

Undrer mig iøvrigt at der ikke er fulgt op omkring lovligheden af de opto-koblere overhovedet
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

bluefonia skrev:... brugbare inputs fra folk, der har erfaring med produkterne og totalt ligegyldige meninger fra andre, der ikke har ...l
Men - er der ikke tale om (3) nye produkter, som endnu ikke har ramt hylderne endnu? Og dem der har erfaring, de har det med tidligere produkter, der ikke (nødvendigvis) er af samme produktion/kaliber?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Alle 3 er i omløb og solgt allerede, efter som de jo kommenteres af brugere på GS, 1176-KT blev vist lancheret i 2016, ved ikke med de andre,..
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

DUBTEMPLE skrev:Alle 3 er i omløb og solgt allerede, efter som de jo kommenteres af brugere på GS, 1176-KT blev vist lancheret i 2016, ved ikke med de andre,..
Hmm - det er bare, at Thomann lister f.eks 1176-KT som værende mulig at få siden sep 18!

https://www.thomann.de/dk/klark_teknik_76_kt.htm

Og det lugter af, at det er et "facelift"/nyt varenummer og dermed ikke samme enhed, der har været solgt før.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SustainerPlayer skrev:
DUBTEMPLE skrev:Alle 3 er i omløb og solgt allerede, efter som de jo kommenteres af brugere på GS, 1176-KT blev vist lancheret i 2016, ved ikke med de andre,..
Hmm - det er bare, at Thomann lister f.eks 1176-KT som værende mulig at få siden sep 18!

https://www.thomann.de/dk/klark_teknik_76_kt.htm

Og det lugter af, at det er et "facelift"/nyt varenummer og dermed ikke samme enhed, der har været solgt før.
Ved ikke hvorfor, kunne det tænkes at Thomann bare først har fået dem i sortimentet nu hvor prisen er helt uimodståelig ? :-)
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mayhaps.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Bemærk: kun "på anfordring" den er vist ikke tiltænkt fast lagerstatus, som hos Musicstore,... mener også at de slet ikke havde den listet først jeg kikkede,...
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Thomann bruger tit "på anfordring" om varer, de ikke har fået lovet nærmere leveringstid på. Også ting, de har solgt i årevis. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Thomann har fjernet mange Musictribe (TC, Behringer osv.) ting over de sidste måneder.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Måske har Uli strammet den igen :-)

(det minder mig om noget der er set før)
/Dub

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

EQ´en og 1176-klonen er været på markedet ret længe, - tror de kom sidst i 2016. Har så været udsolgt over nogle omgange, da begge synes at være meget populære. Jeg kiggede på EQén for et par måneder siden og da kunne både MS og Thomann levere i staten af oktober. Det viste sig så, at den oktober leverance var udsolgt allerede inden den landede på hylden.
Priserne på begge enheder lå oprindeligt på omkring kr.3-3.500 pr. stk. og er så siden røget ned på det halve - vel at mærke uden, at der skulle være ændret på indmaden. Så hvis både EQ og comp holder, havd de lover og en hel del af GS-folkene påstår, så kan jeg godt forstå, hvis begge dele bliver flået ned af hylderne.
LA 2A er af nyere dato, - vist nok fra i år.
EDIT: "LA 2A -klonen" skulle der jo retteligt stå....
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Midas 500-produkterne er også først til levering i starten af næste år. Jeg synes, det lugter af at Midas og Klark ting har fået en gang Behringer produktionsoptimering. Jeg må sige, jeg er spændt på, hvordan de nye produkter klarer sig, når de rigtig kommet i vælten.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

At det er behringer og at den er så billig, kan jo godt gøre én lidt mistænksom, men på den anden side har Behringer jo købt nogen firmaer som har noget interessant know-how. Og jeg synes virkelig deres Deepmind synth lyder fedt, hvilket også taler sit tydelige sprog. Så der er da absolut håb. ;)
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Midas 500-produkterne er også først til levering i starten af næste år
På Thomann´s hjemmeside står der da, at kommer i løbet af 1-2 uger, - så du kan gi` dig selv et par stykker i julegave :-D.
Iøvrigt er det helt nyt for mig, at Midas kommer med den 500 serie, - ser meget spændende ud
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Nyt svar