Klark Teknik EQP-KT, - så er den bestilt

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Re: Klark Teknik EQP-KT, - så er den bestilt

Indlæg af bluefonia »

Hvis du tjekker andre steder på nettet, bl.a. en lang tråd på gearslutz, er mange - tilsyneladende også garvede studiefolk - ret glade for den. Man skal nok ikke forvente sig en ægte Puletc, men mindre kan jo også gøre det.
Og så kan man jo returnerer dyret, hvis man ikke er tilfreds...

Da jeg havde ventet i næsten et halvt år og med total kludder i sidste ende fra Musicstore, opgav jeg. Jeg vil dog ikke afskrive, at jeg på et andet tidspunkt vil afprøve en. Har længe haft en hardware synth i tankerne, og med de projekter, jeg arbejder på p.t., er den mere vigtig for mig end en EQ.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ja, kender godt de GS-tråde, mine, og vist nok de fleste andre skeptiske indfald var nok mest til hele princippet i at inddrage en sådan anno 2019, versus at indrette sit workflow basseret på kun software

Men har man en ide om at det SKAL være hardware så ville jeg da helt klart vælge Klark-modellen, de små nuancer er nok ret subjective, Klarken kan sikkert også snildt vise sig at være bedre til en given opgave end Pultec
/Dub

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Har læst en del af siderne igennem på Gearsluts, og ja, folk virker generelt positive. Jeg overvejer den kraftigt, men det er lige så meget fordi hardware gør det sjovere for mig at producere, men det giver selvfølgelig ikke mening hvis den lyder dårligere end software.

Tænker at det er forsøget værd, til den pris :)

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Enig, - hvis Klark´en bare er lige så god, som en god software eq, så ville jeg egentlig være tilfreds. Jeg vil også hellere have den der hands on feeling.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Min invending imod det er:

1. Det fylder i racket på min knappe plads
2. Modsætte mig GAS
3. De fleste af os har et arsenal af plugs der kan mindst det samme som Klarken
4. Gr. pkt. 3 vil software-workflowet også være mest aldsidigt at at indarbejde i sin rutine
5. Et stykke analogt hardware ekstra, indsat i signalvejen vil altid bidrage med støj, (summeres op vektorielt)
6. Fedest at ungå mulighed for hardware fejl, units som Klarken slides, og er typisk alle pengene ud af vinduet når den fejler med en komponent der ikke er umiddelbart tilgængelig, f.eks. skifte et par special-potentiometre og og rense resten af apperatet vil typisk overstige nyprisen, eller komne meget tæt derpå, på noget der koster under 2000-2500 kr. At apparatet er billigt betyder sjældent ar reservelene også er det. Hvis de sltså i det hele taget kan skaffes om 4-5 år når man mangler dem. Tekniker-løn er altid høj.
/Dub

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Det er altid godt, at der er plads til forskelligheder:-).
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

bluefonia skrev:Det er altid godt, at der er plads til forskelligheder:-).
Sure :thumbup:
/Dub

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

jeg har ingen erfaringer med "pultec" eq, og har nu fået en eqp-kt... den er sku alligevel vild nok sådan en type eq, jeg har vist prøvet dem som software engang og jeg havde helt glemt hvor meget den "strammer" op .. fin fin til pengene
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Jeg er sgu også glad for min - overvejer lidt at smide en på samtlige af mine mono-synths :-P

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

KristianNielsen skrev:Jeg er sgu også glad for min - overvejer lidt at smide en på samtlige af mine mono-synths :-P
Hahahaha, ja jeg har osse tænkt tanken.. alle.mine kommende demo skitser bliver nok tracket med.den, osse så jeg kan få begejstringen ud af systemet inden jeg indspiller "rigtigt", for jeg har på fornemmelsen at det kommer til at lyde weird hvis alt lyder af den :lol:
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Nyt svar