Hvordan skal jeg indspille

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
jakobLarsen
Medlem
Indlæg: 1

Hvordan skal jeg indspille

Indlæg af jakobLarsen »

Haløjsa

jeg er lidt nysgerrig på hvad folk syntes er bedst.

1 at indspille hvor der er sat autotune på så du kan høre det i høretelefoner imens du indspiller.


2 at indspille uden autotune og så sætte det på efter


Jeg syntes selv det er at indspille med autotune fordi så kan jeg bedre indpasse mig tonerne så jeg ikke pitcher ved siden af... Ret mig gerne hvis jeg er helt gal på den.

Vh
Jakob

Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

Nogen kan bedst lide moderen andre kan bedre lide datteren... eller hvordan er det nu den er? Det også lige meget, hvis du bedst kan lide at indspille med autotune på og resultatet bliver godt, så det vel fint? Dem jeg har indspillet med, kan bedst lide at indspille uden. Det har dog mest været på grund af forsinkelsen osv., det gør det lidt mere besværligt.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hvis du godt kan lide lyden af autotune ville jeg klart indspille med det på. Hvis du ikke ønsker at kunne høre effekten i det færdige resultat ville jeg ikke bruge det under indspilningen

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hvis du bruger en pedal/hardware effekt til Autotune, så ville jeg optage både med og uden, altså splitte signalet inden autotune, det samme gør jeg ofte ved Guitar og lign.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar