Behringer analog/digital ?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
stigc56
Medlem
Indlæg: 100
Sted: Copenhagen

Behringer analog/digital ?

Indlæg af stigc56 »

Hej
Jeg har en ældre Behringer Ultrgain Pro 8 digital, som jeg bruger til at konvertere nogle gamle synth moduler ( Korg TR Rack, Roland JV 1080, Yamaha Motif Rack + Nord Stage Piano) til ADAT, der kører ind i min Universal.
Den - Behringer - støjer som bare ..... og nu kunne jeg godt tænke mig at få noget der virker.
Så et godt råd: Skal jeg forsøge med en ny Behringer Ultragain ADA 8200 eller f.eks den her fra Focusrite: https://www.thomann.de/dk/focusrite_clarett_octopre.htm
Er der nogen der har nogle gode erfaringer de vil dele?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Skal du bruge preamp delen?

Hvis ikke, så led efter en brugt RME ADI-8. De ældre modeller går for omkring 2-3.000 kr, og er virkelig gode. Skal det være bedre kan du finde en brugt Lynx Aurora, men den koster nok noget mere brugt.

Jeg kender ikke Focusrite modellen, desværre.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Men det er da klart fristende at prøve Ultragain 8200 af, til de 1200 kr med mulighed for gratis returnering:
https://www.gear4music.dk/da/Indspilnin ... gital/14I1

Ved intet om hvor god eller dårlig den er.

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Jeg har for nylig fået fat i en brugt ada8200 til nogenlunde samme formål. Jeg er fint tilfreds. Min oplevelse er at der skal gaines ret meget før preampsne begynder at farve hørbart. Eneste minus i min bog er at gain knobs ikke er vildt præcise, så hvis du har et stereosignal vil du nok skulle bruge tid på at kalibrere. Ved ikke om det er anderledes end på andre interfaces, udover dem hvor du kan styre det fra computeren.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Trådstarter virker meget fraværende :roll:

Men lad os lige tilføje:

ADA8000 virker jo normalt fint, modsat hvad der antydes her, medmindre der er tale om en defekt selvfølgelig, de er kendt for at have et svagt punkt med strømforsyningen, men det er en helt anden snak

Normalt er problemet brumsløjfer og dårlig kabling, specielt i opstillinger som den nævnte, så værd at checke op på dette først

Brug search funktionen, det har været oppe flere gange
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

DUBTEMPLE skrev:ADA8000 virker jo normalt fint, modsat hvad der antydes her, medmindre der er tale om en defekt selvfølgelig, de er kendt for at have et svagt punkt med strømforsyningen, men det er en helt anden snak
Hvis man kan leve med sleep mode på nyere convertere, ja.

DUBTEMPLE skrev:Brug search funktionen, det har været oppe flere gange
Ang. sleep mode burde informationen være linket til i flere tråde, mindes jeg at have gjort et forsøg på.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ja, sleep-mode fejlen er sindsyg, det skal man virkelig være opmærksom på med mindre man kun tracker og aldrig bruger udgangene,...

Det lykkedes mig at skaffe 7-8 stykker uden problemet :-)

Strømforsyning-problemet er i korthed noget med overspænding på en spændings-regulator, den bliver så træt med tiden, når enheden har været tændt et stort antal timer, og så,... PUFF

(fejl-dimensionering i udviklings-fasen)

Mine convertere vil få nye strømforsyninger alle sammen

Uli Behringer har udtalt at der er rettet op med en helt ny switch-mode forsyning i ADA8200

Personligt er jeg ikke så stor fan af switch-mode, så vil hellere have den gamle type, og så rette op på dem

Men alt det her har intet med alm brum og støj at gøre :-)
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det skal måske lige bemærkes, at sleep mode problemet kun gælder for ADA8000 og af nyere dato. AD8200 bruger andre convertere som ikke har sleep mode.

Med den billige pris på ADA8200, kan det nærmest ikke betale sig at finde ADA8000.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nej, det kan ikke betale sig at bøvle med det, med mindre man kan fikse det selv, og ved 100 pct hvor der skal kikkes, samt har diagrammer, osv,...

Der har været en relativ stor besparelse for mig fordi jeg hele tiden har vidst jeg ville have en del, den billigste har kostet 200 kr, og den dyreste 700 kr incl porto, for lang tid siden, de har kostet omkring 550 kr i snit

Dem med sleep-problemet skal man ikke røre med en ildtang IMHO, dem uden problemet skal koste ca 500, måske enda kun 400 kr, nu hvor ADA8200 er faldet i pris,...

Og den gamle ADA8000 egner sig mest hvis man kan ordne tingene selv

Men fuld af støj og brum, det er den sgu ikke :-)
/Dub

Default avatar
stigc56
Medlem
Indlæg: 100
Sted: Copenhagen

Indlæg af stigc56 »

Hej
Tak for alle svarene. Jeg har kigget lidt på en masse muligheder og Behringer ADA82000 er virkelig billig hos Thomann, så den går jeg efter.
Tak for info!

Nyt svar