Hjælp søges - AS Telemark v2 ingen lyd ud

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Indlæg: 1179
Sted: 3730

Hjælp søges - AS Telemark v2 ingen lyd ud

Indlæg af Old Dub Dude »

Hey peeps

jeg har en Analogue Solutions Telemark v2 som pludselig har besluttet sig for ikke at sige noget.
uanset om jeg trykker på Manual Trig knappen, eller bruger midikeyboard. den modtager midi, og envelopes osv. reagerer på inkommende midi notes, og de reagerer osse på Manual Trig knappen - men ingen lyd.
Jeg har tjekket kabler og input på mixeren, så det er ikke der den er.... hmmmmm - nogen gode ideer, eller i kender i nogen i Kbh. der kan doktorere på en analog synth?? :cry:
Mer bass i hi-hatten
k [color=#FF0000]snabel-a[/color] daffydub [color=#FF0000]punktum[/color] com

Medlemsavatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Indlæg: 1179
Sted: 3730

Indlæg af Old Dub Dude »

Nu har jeg testet i timevis! der er brum på udgangen, og når jeg "skruer" på VCA (volume) kommer suset fra vesterhavet, det gør det osse når jeg skruer på Noise/ext, så måske noget med VCA kredsløb, eller kan de som så mange andre ting have noget med strømforsyningen at gøre??? Hmmmm damn!
Mer bass i hi-hatten
k [color=#FF0000]snabel-a[/color] daffydub [color=#FF0000]punktum[/color] com

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har du haft den åben, og er der noget der ser forkert ud? Hvis der er noget der stikker ud kan du evt. tage nogle (gode) billeder og poste.

Hvis den har en ekstern strømforsyning:
Bliver strømforsyningen varm? Varmere end normalt? - Givet at du har mærket på den før under normal drift.

Medlemsavatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Indlæg: 1179
Sted: 3730

Indlæg af Old Dub Dude »

har haft åbnet - og den er virkelig pæn og ren og intet sidder løst. Den har jo tydeligvis den strøm den skal ha' fra den externe PSU for den reagerer som forventet på midi notes og manual trigger... men sjovt nok er den ligeglad med hvilken vej polariteten vender på extern PSU.... så måske noget internt med strømmen??? hmmm jeg er ski ikke selv klog nok til at regne den ud! har i øvrigt skrevet til AS!
Mer bass i hi-hatten
k [color=#FF0000]snabel-a[/color] daffydub [color=#FF0000]punktum[/color] com

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det med polariteten på strømforsyningen skal du ikke undre dig over. Jeg kan se at det er 15V AC. AC er vekselspænding, og så er polariteten ligegyldig.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har du tjekket om der er lyd før VCA'en? eksempelvis de forskellige osc wave outs? (Jeg antager at de er før VCA)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Side 26 i manualen har også en tjekliste:
https://static1.squarespace.com/static/ ... emarkk.pdf

Medlemsavatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Indlæg: 1179
Sted: 3730

Indlæg af Old Dub Dude »

har allerede fået svar fra Tom Carpenter - det lader til at være en defekt VCA mode switch, for når jeg patcher EG out til VCA CV in så spiller den (Carpenters forslag) og støjen kom gudhjælpemig fra analog inputs på Apogee Duet, den lyder som den skal når jeg plugger den direkte i mixer istedet.
SÅ - hvem ka (mod kompensation) skifte en VCA mode switch??
Mer bass i hi-hatten
k [color=#FF0000]snabel-a[/color] daffydub [color=#FF0000]punktum[/color] com

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kan du bruge en loddekolbe?
Jeg tror det er meget ligetil at ordne.

Det lyder dog mærkeligt for mig, at det skulle være en omskifter der er gået i stykker.

Nyt svar