Høretelefoner til guitartracking

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Indlæg: 624
Sted: Odense

Høretelefoner til guitartracking

Indlæg af Klaja »

Hej Eksperter

Jeg ved, at høretelefonemnet har været oppe at vende utallige gange. Og jeg har også læst et del tråde igennem, men de giver ikke rigtig svar på mit spørgsmål...

Jeg leder efter et par høretelefoner der egner sig til tracking af elektrisk guitar i rock/blues genren (hvis det findes). Jeg har et par Sennheiser 280 HD pro, men de er altså trælse at lytte på. De mangler bund og toppen samt den øvre mellemtone er noget hø...
Både on-ear og over-ear har interesse. De behøver ikke være dæmpende/lukkede, da jeg udelukkende bruge impulse responses og altså ikke anvende mikrofoner i rummet.
Alle andre instrumenter i mine produktioner er VST'er (typisk Superior Drummer 3, MM Scarbee bas og lidt keys en gang i mellen) så det er guitaren der er i fokus.

De skal ikke bruges til mix, da jeg altid mixer og laver guitarlyd på mine Genelec højttalere. Men når guitarlyden er skruet ind kunne være rart at have mulighed for, at tracke guitar midt om natten, hvis lysten skulle melde sig.

Budgettet er mellem 1000,- og 2000,- kr.

Hvad siger I?

Mvh. Martin
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::

Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Indlæg: 624
Sted: Odense

Indlæg af Klaja »

Dette er googles forslag. Hvad tænker I om det?
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2018-12-10 kl. 13.46.11.png
Skærmbillede 2018-12-10 kl. 13.46.11.png (32.88 KiB) Vist 605 gange
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg spillet virkelig meget guitar med mine Beyer-Dynamic DT990 Pro. De er behagelige at have på i lang tid, og jeg synes, de giver et ret troværdigt billede af guitarlyden.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Da jeg skulle købe hørebøffer var der især et mærke som blev anbefalet igen og igen. Det var Audio -Technica M50x.
Jeg valgte dog Sennheiser HD25. Når mit valg stod mellem disse to , var det fordi de blev anbefalet og at det var muligt at prøve dem i butikken. Det var et svært valg. du har ret. Sennheiseren har nok ikke så meget bund og fylde, men jeg kunne lide den meget klare og definerede lyd. Men de er også meget lette og luftige at have på. De er meget behagelige.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg tror den lære vi kan uddrage af tidligere tråde er, at folk har forskellig smag (breaking news ... I know ) også når det angår hovedtelefoner. Dette kan så også skyldes de mangler som hovedtelefonforstærkeren evt. har. Det er ikke alle lydkort, der gør lige meget ud af det - og det giver en meget hørbar forskel - selvom forstærkeren måske godt kan "spille dem op" ...

Jeg vil mene du skal ud og prøve nogle åbne! hovedtelefoner. Lukkede hovedtelefoner er generelt mindre lineære. Af de lukkede du nævnte har jeg selv HD280 og ATH-M50X. Og hvis du ikke synes HD 280 er noget, så er ATH-M50X endnu værre IMO. Men som sagt, så er lukkede også den forkerte vej at gå, hvis man vil have "det hele" med.

Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Indlæg: 624
Sted: Odense

Indlæg af Klaja »

Hej drenge

Tak for jeres input!

I forhold til hovedtelefonudgang, så har jeg to muligheder. Den ene er i mit RME Fireface 800 den anden er i min JBL M-Patch 2 monitorcontroller. Hvad vil I anbefale, at jeg bruger?

Dette er data på hovedtelefonudgangen på JBL'en. Betyder det, at hovedtelefonerne skal være 32 Ohm?
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2018-12-11 kl. 10.36.34.png
Skærmbillede 2018-12-11 kl. 10.36.34.png (27.3 KiB) Vist 551 gange
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nej, du kan bruge de hovedtelefoner du vil. Det er udelukkende et udtryk for hvor meget effekt forstærkeren kan afsætte i 32 ohm hovedtelefoner.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det ligner en meget fornuftig hovedtelefonudgang. :)

Jeg vil tro, den i din RME også er fin. Med mine DT990 Pro hovedtelefoner, der jo er 250 Ohm, gør det en forskel, hvilken udgang jeg bruger. På min lydkort skal jeg maxe hovedtelefonudgangen for at få den volumen jeg (nogen gange) gerne vil have. På min SPL 2Control monitor controller kommer jeg aldrig rigtig over halvejs op. Her har SPL helt klart flere muskler, og de gør noget godt for lyden.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Indlæg: 624
Sted: Odense

Indlæg af Klaja »

Modtaget! Hvilke ohm tal vil I anbefale, at jeg kigger efter?
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Et sted imellem 16 og 400...

Go figure.. :-D
Højere impedans vil kræve højere volume fra forstærkeren for at spille højt.
Men eksempelvis Beyer Dynamic er efter min erfaring ikke konstrueret til at spille "højt".

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Klaja skrev:Dette er data på hovedtelefonudgangen på JBL'en. Betyder det, at hovedtelefonerne skal være 32 Ohm?
32 ohm eller et højere tal. (Så 80 eller 250 er også fint.)

Et lavere antal ohm er sjældent, og kan resultere i at der ryger lidt bund eller dynamik, og at du nok ikke kan spille så højt. Men jeg synes det er meget sjældent at se hovedtelefoner med en lavere modstand end 30 ohm, så jeg tror ikke det bliver et problem. Derfor tror jeg det meste vil fungere med den der JBL ting. Og såvidt jeg husker har RME også et ganske okay headphones output.

Jeg tror ikke du behøver bekymre dig så meget om det elektriske. At finde nogen der har ren rette sound bliver nok udfordringen, og det er vist ret individuelt hvad folk kan lide ved hovedtelefoner, så hvis du har chancen for at lytte på nogen før du køber, så gør endelig det.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Med fare for at spørge dumt, men jeg vil alligevel spørge- Når høretelefonerne ikke skal bruget til mix,.
Er det så et must, at det er studie høretelefoner ?

Medlemsavatar
WarmJet
Medlem
Indlæg: 90
Sted: Århus

Indlæg af WarmJet »

Et par brugte Beyer Dynamics DT100 ville give god mening, du kan finde dem til gode priser rundt omkring. De er ikke voldsomt hifi, men de fremhæver mellemtonen godt uden at være harske, er behagelige at have på i lang tid og kan spille virkelig højt. Har fem par og efter jeg fik fat på dem har jeg stort set aldrig problemer med sangere der vil have deres vokal lagt, fra mit perspektiv, latterligt højt. De er også ret svære at smadre, det er ikke lykkedes hos mig endnu trods nogle ret intense trackingsituationer med fire musikere igang på én gang i et lille rum.
Der er mange der elsker at hade dem, men de var gode nok til Abbey Road og Pink Floyd, så spred bare hadet så der er flere til mig 8-)

Nyt svar