Støv dækken til synths?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
JeEA
Medlem
Indlæg: 508

Støv dækken til synths?

Indlæg af JeEA »

Hej alle
Godt nytår :-D

Hvad bruger i til at undgå støv på jeres synths?

Jeg har jo et par stykker, så fabriksfremstillede dækken er nok lige en del at gabe over økonomisk.

Hilsen Jens

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Jeg har nogle stykker herfra:

https://www.digitaldeckcovers.com/

Fin kvalitet og stort udbud.

og et par stykker fra:

https://www.stardustcovers.com/

Dyre, men lækre. Begrænset udvalg.

Default avatar
tomkom
Medlem
Indlæg: 57
Sted: Bornholm

Indlæg af tomkom »

kender du ikke nogen der kan sy? for så er det bare ind i den nærmest stof & stil og købe noget nappa
mvh. Tom

Default avatar
JeEA
Medlem
Indlæg: 508

Indlæg af JeEA »

Jo det bliver nok noget med at sy.
Tak for input

Mvh Jens

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

JeEA skrev:Jo det bliver nok noget med at sy.
Tak for input

Mvh Jens
Hvis du ikke selv gider at sy dem, så kan man ofte overtale kærsten eller hendes veninde [for en flaske vin] til at gøre det ;) < [Erfaring]
What?

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

teevee skrev:
... så kan man ofte overtale kærsten eller hendes veninde [for en flaske vin] til at gøre det ;) < [Erfaring]
Ja det er jo altid hyggeligt, når man kan overtale kæresten og hendes veninde... :)
Nå, lad os få 440Hz. Personligt synes jeg ikke det fungerer. Da jeg var barn fik min far overtalt min mor til at sy den slags til mit lejetøj: CS-50, SH-2000, Poly-800 og TR-707.Det var pænt lavet, min mor var ganske god med en symaskine, men jeg husker det alligevel generede mig. Som voksen har jeg også prøvet lidt, primært originale covers til f.eks MiniMoog Voyager. Men det fungerer heller ikke...

Jeg bliver glad af at komme ind i studiet hver dag, og se Jupiter-8, Jupiter-4, Oberheim OB-8 og andre antikviteter stå i al sin pragt og vente på jeg kommer og piller ved dem. Det er med til at få mig op om morgenen... Det gør det bare ikke at komme ind og se på soveposer og ligklæder... Det minder mig om da Nikolaj Coster-Waldau kom ned i fryse-kælderen i Nattevagten. Jeg tager jo heller ikke ud til Blåvand strand om sommeren, for at se kvinder i burka...

Get my point?
IMG_7947.JPG
IMG_7947.JPG (242.3 KiB) Vist 621 gange
Nu er det heller ikke så slemt med støv i studiet. Selvfølgelig er der noget, men ikke i samme grad som for 30 år siden på børneværelset med sengetøj og gokke-papir :) Bevares, hvis der skulle putte sig en synth et sted jeg ikke lige har fået motioneret i et år, så kan der godt være lidt start-besvær med tangenterne, men det går som regel over i løbet af 5-7 minutter. Det hører selvfølgelig med til MIN historie, at de få gange det IKKE gør, så finder jeg også en stor fornøjelse ved at skille lortet ad selv, rense dem og få det til at spille max igen. Så det er en win/win for mig.

I'm not under cover!

kh
/Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Nicolai skrev:
teevee skrev:
... så kan man ofte overtale kærsten eller hendes veninde [for en flaske vin] til at gøre det ;) < [Erfaring]
Ja det er jo altid hyggeligt, når man kan overtale kæresten og hendes veninde... :)
Nå, lad os få 440Hz. Personligt synes jeg ikke det fungerer. Da jeg var barn fik min far overtalt min mor til at sy den slags til mit lejetøj: CS-50, SH-2000, Poly-800 og TR-707.Det var pænt lavet, min mor var ganske god med en symaskine, men jeg husker det alligevel generede mig. Som voksen har jeg også prøvet lidt, primært originale covers til f.eks MiniMoog Voyager. Men det fungerer heller ikke...

Jeg bliver glad af at komme ind i studiet hver dag, og se Jupiter-8, Jupiter-4, Oberheim OB-8 og andre antikviteter stå i al sin pragt og vente på jeg kommer og piller ved dem. Det er med til at få mig op om morgenen... Det gør det bare ikke at komme ind og se på soveposer og ligklæder... Det minder mig om da Nikolaj Coster-Waldau kom ned i fryse-kælderen i Nattevagten. Jeg tager jo heller ikke ud til Blåvand strand om sommeren, for at se kvinder i burka...

Get my point?
IMG_7947.JPG
Nu er det heller ikke så slemt med støv i studiet. Selvfølgelig er der noget, men ikke i samme grad som for 30 år siden på børneværelset med sengetøj og gokke-papir :) Bevares, hvis der skulle putte sig en synth et sted jeg ikke lige har fået motioneret i et år, så kan der godt være lidt start-besvær med tangenterne, men det går som regel over i løbet af 5-7 minutter. Det hører selvfølgelig med til MIN historie, at de få gange det IKKE gør, så finder jeg også en stor fornøjelse ved at skille lortet ad selv, rense dem og få det til at spille max igen. Så det er en win/win for mig.

I'm not under cover!

kh
/Nicolai
Skal jeg forstå det sådan, at din Voyager så er afgået ved døden? :lol:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Default avatar
JeEA
Medlem
Indlæg: 508

Indlæg af JeEA »

He he tak for input og specielt din fede historie Nicolai.
Jeg tror nu jeg vælger st lave mit setup om til retsmedicinsk, da jeg gerne vil sikre de ikke går til.
Der går nemlig laaaang tid mellem jeg har tiden til at “lege” med mine synths.

Det bliver noget med at køre pølserne af på min kones overlocker he he :-)

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Razmo skrev: Skal jeg forstå det sådan, at din Voyager så er afgået ved døden? :lol:
Mjaaa, VCO3 stod af for noget tid siden. Iflg Moog SKULLE den repareres af BassLab... Så nu virker VCO3 godt nok igen. Til gengæld er den blevet væsentligt mere ustabil hvad tuning angår. Top belastende.... Omvendt er det sikkert mere Model D agtigt.....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

JeEA skrev:Jeg tror nu jeg vælger st lave mit setup om til retsmedicinsk, da jeg gerne vil sikre de ikke går til.
Den med retsmedicinsk er jeg også med på, da jeg ikke syntes det er fedt at skulle bruge en hel formiddag på at rengøre sliders …m.v. :) [har bedre ting at bruge min tid paa...]
What?

Nyt svar