Strymon Volante

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Strymon Volante

Indlæg af Christoffer I. N. »

https://www.strymon.net/products/volante/
https://www.thomann.de/dk/strymon_volante.htm

-Multi-head magnetic media delay machine providing four playback heads with individual feedback, panning, and level controls
-Processor-intense algorithms deliver meticulously nuanced recreations of vintage magnetic echo systems (drum echo, tape echo, studio reel-to-reel echo)
-Dedicated control over echo machine tone and media: Low Cut, Mechanics, Wear
-Input Record Level for clean reproduction to warm, fat saturation
-Independent Spring Reverb
-Sound on Sound looping mode with reverse, pause, splice, and infinite repeat functions




Billede
Billede











Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

I vanlig Strymon stil lyder det jo lækkert.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

En ny video:


Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Den ser lækker ud! Strymon skulle have installeret en ny preamp i Volante, som skulle give den lidt mere karakter end deres andre pedaler.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg er ret vild med konceptet, da jeg tit bruger re-201.

Osse nysgerrig på, hvad der er af muligheder med styring og sync med usb og mdi in/out.

Pauseknappen synes jeg er lidt noget pop. Hvornår ville man bruge den der jeg-bremser-lige-båndet-effekt.
Det samme med reverse. Hvornår ville man bruge den.

Havde der ikke været andre toogle-knapper som var mere relevante?

Jeg ville have den stående i bordhøjde og styre den via andre (midi)pedaler/computer, hvis man kan det, så man kan manipulere med knapperne on the fly.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det ville altså passe ret godt i mit setup.

Det der midi, kan man egentlig styre det via mainstage, eksempelvis, og sådan helt generelt med guitarpedaler med midi-mulighed. Kunne være awesome, hvis man bare med et enkelt tryk kunne bladre ned til den næste lyd.

Her er en knap så biased video. Han er sku en cool fyr, så jeg følger lige hans kanal.

Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Graceville skrev: Det der midi, kan man egentlig styre det via mainstage, eksempelvis, og sådan helt generelt med guitarpedaler med midi-mulighed. Kunne være awesome, hvis man bare med et enkelt tryk kunne bladre ned til den næste lyd.
Det kommer an på midi implementeringen, men i Strymons tilfælde ja. Du kan tilgå de første 128 presets via midi program change.

Hvordan mainstage lige er skruet sammen ved jeg ikke, men ville blive meget overrasket hvis det ikke kan lade sig gøre.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det er coolio :-)

Jeg tænker sådan på flere pedaler samtidigt, så når jeg bladrer nedad på patchlisten, så er alt lige fra tempo og alle mulige setttings på plads med et enkelt tryk på en midi-pedal eller pil ned på computeren.

Det er blot undren og spekulation, men det er absolut en fed pedal.

Tak.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det kan man. Men hvis man vil benytte en midicontrollerpedal til at skifte programmer på Strymon'en. Så kan det jo også bare gøres direkte - uden Mainstage. Hvis Mainstage alligevel ikke skal gøre andet ved pedalen.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg tænkte at mainstage osse kunne designes til noget internt, eks. nogle ændringer på en anden kanal, vokal eller midikeys osv.

Har fundet lidt på Ableton på youtube, hvor det forløbsmæssigt takt for takt kan ændres (Strymon Timeline som eksempel), det burde ossse kunne lade sig gøre i Logic og andre daw's. Det kræver en trommeslager der vil spille efter klik, tror jeg har sådan en faktisk. Plus der står en del på Strymons hjemmeside om midi-mulighederne.

Det sku fikst.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ja.

Personligt ville jeg bare altid "designe" mit setup, så alt det, der ikke behøver kører igennem computeren, ikke gør det. Der er ingen grund til, at et glitch lukker alt ned og at route/merge midi-signaler rundt er heldigvis billigt og nemt.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg tænker fordelen ville være, at det er helt enkelt og fast. Ser mange guitarister dumme sig og forvirre sig selv live fordi det de skulle ikke lige sidder i fødderne, så ville en next patch være mere betryggende for mig ihvertfald. . Men jo, hardware er nok stadig mest sikkert, men det kommer osse an på computeren og ens behov og ideer.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ny video fra Strymon med synths:


Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Den ryger anseelige trin op på min bucket list
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Puha - er det kun mig, der hører grim distortion på stort set alt i den video? :(

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:Puha - er det kun mig, der hører grim distortion på stort set alt i den video? :(
arh det hele?
Det lyder til at prophet'ens output er lidt hot hist og her.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Fair nok. Jeg hørte vel de første 3 minutter og skippede så lidt rundt.

Jeg forventer nok bedre. :peace:

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Var inde i effektpedaler.dk på Nansensgade, København, de har den her i starten af maj, så skal lige have den hands on selv, før jeg tager stilling til noget som helst.

For mit vedkommende så passer den perfekt til mit band som til tider har en gammel cinemagisk lyd men der er jo altid en ambivalens og jeg har RE-201 på UAD'en allerede, som jeg dog skal bruge flere kræfter på at få sat op i mainstage for at kunne bare 1/10 af, hvad den pedal kan + usikkerheden omkring hvorvidt skidtet virker til koncerten.

Ham til højre som har en mistænkelig dansk accent, hvem er han?

Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

SustainerPlayer skrev:Puha - er det kun mig, der hører grim distortion på stort set alt i den video? :(
Nej, synes også det er helt galt! :puke:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Graceville skrev:
Ham til højre som har en mistænkelig dansk accent, hvem er han?
Det er Danish Pete!

Hans egen introduktion fra hans YT-kanal:

"I am Danish Pete!

I am Youtube manager and presenter for Andertons TV, Andertons Music in Guildford .

I used to tour with loads of artists like Tom Jones, Leona Lewis, Olly Murs, Nicole Scherzinger, Girls Aloud, Westlife, Il Divo, Ronan Keating, Paloma Faith, Josh Stone, Lionel Richie, Atomic Kitten, Blue and many more.

I am also on Instagram, Facebook and twitter, @mrpeterhonore if you fancy following me, link are below."

https://www.youtube.com/user/peterhonore/about

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Wienerbrøds-Peter?

Ok, godt set og tak!
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Pis, har lige bestilt den.

Musikskolevikariat, mere røvsygt postsorteringsarbejde i næste uge og penge tilbage i skat gav plus på kontoen. Det kan vi ikke have. På en eller anden måde er jeg ikke i tvivl om, at det bare passer overfedt til det musik jeg laver for tiden til bandet.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Sådan! :banan:

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Graceville skrev:Pis, har lige bestilt den.

Musikskolevikariat, mere røvsygt postsorteringsarbejde i næste uge og penge tilbage i skat gav plus på kontoen. Det kan vi ikke have. På en eller anden måde er jeg ikke i tvivl om, at det bare passer overfedt til det musik jeg laver for tiden til bandet.
Oj, kan vi så få et lille review her i tråden om hvad du synes?

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeps, gerne. Shippingdatoen er tidligst d. 6. maj, så der er lidt tid at glæde sig i.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar