Moog Sirin - Videre-udvikling af Minitaur

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Synes virkeligt de burde have udvidet control panelet med de nye funktioner fra firmware'en... det er da virkeligt irriterende at skulle alle mulige knap tryk igennem for at styre alle envelope parametre... det er een stor omgang "hold den her knap nede, og drej den her knob..."... de burde have udvidet den til en one knob per parameter maskine, når der alligevel er så få parametre som der rent faktisk er.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Razmo skrev:Synes virkeligt de burde have udvidet control panelet med de nye funktioner fra firmware'en... det er da virkeligt irriterende at skulle alle mulige knap tryk igennem for at styre alle envelope parametre... det er een stor omgang "hold den her knap nede, og drej den her knob..."... de burde have udvidet den til en one knob per parameter maskine, når der alligevel er så få parametre som der rent faktisk er.
Jeg tror de har gjort som de har gjort, for ikke at tabe Minitaur brugere.

Medlemsavatar
Peter
Medlem
Indlæg: 517
Sted: Kbh

Indlæg af Peter »

Razmo skrev:Synes virkeligt de burde have udvidet control panelet med de nye funktioner fra firmware'en... det er da virkeligt irriterende at skulle alle mulige knap tryk igennem for at styre alle envelope parametre... det er een stor omgang "hold den her knap nede, og drej den her knob..."... de burde have udvidet den til en one knob per parameter maskine, når der alligevel er så få parametre som der rent faktisk er.
Har du prøvet Minitaur? Det er virkeligt ikke svært/problematisk/forvirrende at indstille envelopes. Du skal i øvrigt ikke holde en knap nede. Der er en dedikeret release knap du trykker på og så er decay potmeteret blevet til en release potmeter.

Jeg bruger udelukkende minitaur som et studie instrument og der er den super effektiv sammen med computer og daw med mulighed for automation osv. Desuden er det fedt at den ikke fylder mere på et allerede fyldt bord.

Udseendet på Sirin er ret fint, men jeg har hidtil været tilfreds med at bruge Minitaur som en bas synth, som den tænkt som, så er ikke videre interesseret i den

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Peter skrev:
Razmo skrev:Synes virkeligt de burde have udvidet control panelet med de nye funktioner fra firmware'en... det er da virkeligt irriterende at skulle alle mulige knap tryk igennem for at styre alle envelope parametre... det er een stor omgang "hold den her knap nede, og drej den her knob..."... de burde have udvidet den til en one knob per parameter maskine, når der alligevel er så få parametre som der rent faktisk er.
Har du prøvet Minitaur? Det er virkeligt ikke svært/problematisk/forvirrende at indstille envelopes. Du skal i øvrigt ikke holde en knap nede. Der er en dedikeret release knap du trykker på og så er decay potmeteret blevet til en release potmeter.

Jeg bruger udelukkende minitaur som et studie instrument og der er den super effektiv sammen med computer og daw med mulighed for automation osv. Desuden er det fedt at den ikke fylder mere på et allerede fyldt bord.

Udseendet på Sirin er ret fint, men jeg har hidtil været tilfreds med at bruge Minitaur som en bas synth, som den tænkt som, så er ikke videre interesseret i den
Ja, jeg har haft en... mit problem er at så snart en knap har mere end een funktion, så passer knappens position ikke længere når man skifter modes... det er det jeg ikke bryder mig om, og har man lavet en 6 og 5 stage envelope i en ny synth, så synes jeg det mindste man kan gøre er at lave en dedikeret knob til hver parameter... jeg ved godt at preset synths som regel har så mange parametre, at det er noget nær umuligt at lave sådan et interface, men lige med Minitaur/Sirin, så er der så få parametre, at det ikke burde være noget større problem at lave... ja... den ville så nok blive lidt dyrere, men det havde jeg så foretrukket... man kan så sige, at deres editor til den bløder mig lidt op, da jeg alligevel altid arbejder med editorer... men alligevel... havde været nice med en knob pr. parameter :) ...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Peter
Medlem
Indlæg: 517
Sted: Kbh

Indlæg af Peter »

Jeg er helt sikkert til knob per function.
Men Miniaturens firmware har udviklet sig meget siden den blev introduceret, og for mig at se er det added value til et produkt der allerede var færdigt, da det forlod fabrikken.
Nogle funktioner er så mere besværlige at komme til af den grund.

At de så introducere den samme synth med mere vidtrækkende OSC'er og nyt navn/farveskema for at sælge lidt flere af den, synes jeg er helt forståeligt.
En god måde at få gjort reklame for en allerede fed synth engine

Nyt svar