RME ADI-8 Pro mk1 med sync problemer

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Jesper Møller
Medlem
Indlæg: 324

RME ADI-8 Pro mk1 med sync problemer

Indlæg af Jesper Møller »

Hej

For et par år siden købte jeg en RME ADI-8 Pro MK1 konverter. Jeg har været ret glad for at indspille med den. Fantastisk lydkvalitet.

Dog har jeg det problem at hver gang jeg tænder ADI-8'eren, så skal den bruge halvanden time på at synkronisere med min computer og lydkort, før jeg kan optage med den.

Er det normal procedure?

Når enheden synkroniserer begynder den at blinke - med alle lys - intensivt i meget høj hastighed.

Efter at have gennemgået denne proces fungerer enheden perfekt, men det ville være rart, hvis jeg kunne undgå at skulle igennem dette hver gang.

Enheden er tilsluttet mit TC Electronic Konnekt 48 lydkort med fiberkabler.

På forhånd, tak!

Med venlig hilsen

- Jesper

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nej, det er alt for lang tid. Min ADI-8 AE gør det umiddelbart efter opstart, på så få sekunder at jeg aldrig lægger mærke til det.
Har du prøvet andre ADAT/TOSLink kabler? Koster jo ca. 50 kr. for et sæt i din lokale Harald Nyborg.
Evt. prøvet at tage de 4(8?) stik ud og i igen?

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

det lyder som knas med strømforsyningen - altså, hvis alt står og blinker lidt halv random ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Jesper Møller
Medlem
Indlæg: 324

Indlæg af Jesper Møller »

Tak for svar. Ville det ikke give mere mening at det var strømforsyningen hvis problemet var konstant og ikke løste sig?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Joe.. Og så alligevel.
Det kræver nok noget mere information.
Du købte den for flere år siden. Har den opført sig sådan altid?

Medlemsavatar
Jesper Møller
Medlem
Indlæg: 324

Indlæg af Jesper Møller »

Ja, den har opført sig sådan fra jeg købte den.
Det er en brugt enhed skal det lige siges. Og det er den første udgave, så den har en del år på bagen.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Min "diagnose" bygger på min egen erfaring med mine to RME ADI-8 QS, som begge to har fået skiftet PSU med nogle års mellemrum. Det var som om de skulle "varmes op" eller noget .. for der var altid kun bøf når de havde været slukket. Prøv evt. at beskrive dit problem på RMEs forum .. de plejer at være gode til at diagnosticere, og hjælpe med at få det hele op at køre i en fart :).
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Jesper Møller
Medlem
Indlæg: 324

Indlæg af Jesper Møller »

Hvor lang tid var dine om at starte?

Min skal igennem sådan et langt ritual.
Lige nu ser det ud som om den er i en eller anden installations proces.
Først blinker den helt vildt, herefter lyser dioderne på frontpanelet op på forskellige måder.
Fx kører der den fra den yderste venstre og igennem alle ind til den når den yderste højre. :?

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Måske du kan update firmware ?

Nyt svar