Kan mit UA apollo Twin tåle +48v phantom?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Emil
Medlem
Indlæg: 87
Sted: Odense

Kan mit UA apollo Twin tåle +48v phantom?

Indlæg af Emil »

Kære Alle

Jeg har et UA apollo interface, jeg godt kunne tænke mig at have med ud for at afvikle mit band live.

Hvis lydmanden ved et uheld tror han skal føde en DI box kan mit UA apollo twins udgange så tåle at få +48v phantom i et par timer? eller er der en risiko for at det dør?

Så har jeg tænkt at man kunne købe 4x DI´s eller phantom blockers bare for en sikkerheds skyld. Men da lydkortet i forvejen sender et fornuftigt line lvl. ud så synes jeg det virker lidt omsonst, at skulle sende signalet igennem "endnu mere unødvendig elektronik", især hvis der sidder en indbygget phantom blocker på udgangene.

Er det noget i har god dårlig erfaring med?

De bedste hilsner
Emil

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det gad jeg osse godt at vide.

Sidst satte vi en enkelt linedrive på, da vi kun havde et ubalanceret kabel at gøre med, så det er osse en mulighed.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Nu behøver en linedriver jo ikke være en alvorligsag med meget elektronik, men bare en trafo ... og ja der ryger lidt af toppen i sådan nogle med mindre de hedder Lundahl. Jeg kom til at tænke på ... https://www.xlaudio.dk/produkter/live/s ... ane-bb22im

Og ja jeg har været meget tæt på at tage livet af min iPhone med phantom ... den kom dog til live efter at have været lukket et kvarter. Men jeg gider ikke prøve efter om mit lydkort kan overleve på samme måde.

En: https://www.radialeng.com/product/trim-two

Kunne være et andet bud!

--sd

Medlemsavatar
Gyraf
Professor i DIY
Indlæg: 658
Sted: Aarhus (Lyd-) Havn

Indlæg af Gyraf »

De allerfleste moderne elektronisk balancerede udgange kan ikke tåle p48 pga. det chipset man bruger (That/SSM).

Jakob E.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har tidligere brugt lydkort med en splittet XLR som fik phantom tilbage fra mixeren, efter en længere snak med 2 elektronikhoveder mente de godt at jeg kunne det på mit daværende setup. MEN, jeg ville nok ikke gøre det i dag. Så som Søren Dyhr snakker om, få en DI-boks ind imellem, så er der ikke noget at være nervøs over.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar