audiointerface sammen med analog mixer?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
beatsbyrash
Medlem
Indlæg: 13
Sted: Frederiksberg C

audiointerface sammen med analog mixer?

Indlæg af beatsbyrash »

Hi

Ønsker flere indgange til mit Apogee Duet, og jeg tænker derfor at købe en analog mixer. Altså tage main output fra mixeren og "køre" ind i Apogee Duet. Er dette muligt? Er andre løsninger bedre?

På forhånd tak,

beatsbyrash

Medlemsavatar
david mondrup  
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Du får jo ikke flere separate indgange med den løsning. Det kræver et andet lydkort.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
beatsbyrash
Medlem
Indlæg: 13
Sted: Frederiksberg C

Indlæg af beatsbyrash »

Nej, det er rigtigt. Men jeg kan have tilsluttet mine synths til mixeren uden at skulle skifte kabler konstant? Jeg tænkte på om der kunne forekomme forsinkelser ved den metode?

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

En af mine venner overvejer faktisk samme setup: Han vil sætte alle sine synth'er til en god analog mixer, for så kan han bare tænde for den (eller de) synther han vil have ind i sit lydkort. Han håber blandt andet på at få et lidt andet overblik, samt at kunne drage fordel af at have en god analog EQ let tilgængeligt for hver synth, så man nemt kan give dem lidt forskellig karakter inden de bliver mixet sammen til et stereospor. Jeg kan klart godt se pointen i det.

Der burde ikke være nogen tekniske problemer i det. Og der er ingen nævneværdig forsinkelse i en analog mixer. Ikke engang 1 sample faktisk, så det behøver du heller ikke være nervøs for.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
beatsbyrash
Medlem
Indlæg: 13
Sted: Frederiksberg C

Indlæg af beatsbyrash »

@joachip, det er præcis det der var planen.

Default avatar
beatsbyrash
Medlem
Indlæg: 13
Sted: Frederiksberg C

Indlæg af beatsbyrash »

Er der nogen som har erfaringer med Mackie ProFX12v2 12-Channel Professional Effects Mixer?

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Jeg ville personligt blive sindssyg af ikke at kunne mixe hver synth i min DAW enkeltvis (eftersom de alle ville komme tilbage via samme indgang), men det er selvføgelig et workflow spørgsmål :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Tænker også at jeg nok ville kunne give dem forskelligt eq og comp, og det er ikke muligt hvis der er mixet sammen til ét signal inden det kommer i lydkortet.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
beatsbyrash
Medlem
Indlæg: 13
Sted: Frederiksberg C

Indlæg af beatsbyrash »

Det var også tiltænkt at optage et spor ad gangen. :)

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Jeg er med KristianNielsen og Hald, find en fælles clock frekvens og lav en aggregate-device med begge lydkort defineret. Jeg ville foreslå at du brugte en hybrid mixer som f.eks. https://www.presonus.com/products/StudioLive-AR8-USB ... hvor du så har 6(8) kanaler ind parallelt med din Apogee Duet.

Jeg har eklæringsvis, kun gjort det med produkter fra samme firma - det dog handler om hvilket af værktøjerne der er master clock for den anden og visse andre indstillinger:



--sd

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

beatsbyrash skrev:Det var også tiltænkt at optage et spor ad gangen. :)
Så giver det pludseligt god mening :-D
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

beatsbyrash skrev:Nej, det er rigtigt. Men jeg kan have tilsluttet mine synths til mixeren uden at skulle skifte kabler konstant? Jeg tænkte på om der kunne forekomme forsinkelser ved den metode?
Det kan du sagtens og der kommer ingen forsinkelse. Du skal bare være opmærksom på at de fleste analoge mixere, som er til at betale, lyder som en blanding af pap og våd and ;)
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hvad med en patchbay i stedet?

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

beatsbyrash skrev:Er der nogen som har erfaringer med Mackie ProFX12v2 12-Channel Professional Effects Mixer?
Ja. Er ikke selv mackie fan og jeg vil ikke anbefale dig at købe en mixer med indbygget effekt enhed, det er aldrig af fornuftig kvalitet.

I det segment er det bedste jeg selv har haft fingre i Allen & Heath. Har selv en Zed 18, den er fremragende til prisen:
https://www.allen-heath.com/ahproducts/zed-18/

Men der er selvfølgelig andre muligheder, en ældre Midas eller soundcraft hvis du vælger den rigtige model.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »


Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

jeg har i tidernes morgen gjort lidt det samme, det er en dejligt måde at arbejde på.
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Jeg bruger en Soundcraft EPM6 på den måde. Det virker fint.

Default avatar
beatsbyrash
Medlem
Indlæg: 13
Sted: Frederiksberg C

Indlæg af beatsbyrash »

Sætter stor pris på alle svarene. Jeg kommer helt sikkert til at bruge jeres input til inspiration i forhold til at finde en løsning! Tak.

Medlemsavatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Indlæg: 1179
Sted: 3730

Indlæg af Old Dub Dude »

Nårhhh så'n alle synths og trommemaskiner og effekter osv. ind i analog pult, og så stereo ind i lydkort.... hæhæ så oldschool er vi stadig nogle der er!

Billede
Mer bass i hi-hatten
k [color=#FF0000]snabel-a[/color] daffydub [color=#FF0000]punktum[/color] com

Medlemsavatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Indlæg: 1179
Sted: 3730

Indlæg af Old Dub Dude »

Ps. Køb en pult med insert pr kanal, så kan du eq + compe alt hva du orker imens det hele spiller live og så et par Aux sends til verbs delays osv.
Fuldstændig som dengang vi mixede ned til bånd!
Mer bass i hi-hatten
k [color=#FF0000]snabel-a[/color] daffydub [color=#FF0000]punktum[/color] com

Nyt svar