Superbooth 2019 hardware tråden

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Re: Superbooth 2019 hardware tråden

Indlæg af Christoffer I. N. »

Schlappi Engineering 100 Grit filter og hidsig distortion:


Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Blev helt kåd da jeg så den her. Fra mit eget perspektiv er dette den “perfekte” live oscillator.

Sem 3440 baseret. Indbygget waveform mixer. Og - Octave switch :-D

Billede

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Gamechanger Audio Motor Synth:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Morten og andre modular-brugere herinde, hvad synes I om moduler der er så komplekse som eksempelvis VPME Quad Drum?


Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Motor synth ser lidt interessant ud... den vil jeg gerne se nogle flere video'er af :)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Sjove moduler fra Instruo:



Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Savner man Modular videoer fra Superbooth har DivKid uploadet minimum 1 video hver dag siden Superbooth.

Her en video med lidt nyt om Hexinverter Mindphaser:


Den var også med til Superbooth sidste år:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?p=653106#p653106

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Jeg har bestilt en Summit - glæder mig virkelig til at modtage den. Synes at den lyder fantastisk!!
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

fugmann skrev:Jeg har bestilt en Summit - glæder mig virkelig til at modtage den. Synes at den lyder fantastisk!!
Bestilt ved Thomann?
Der står 5-6 ugers leveringstid - hvordan fungerer det? Betaler man upfront eller når de får den på lager og sender den afsted?

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

metal skrev: Bestilt ved Thomann?
Der står 5-6 ugers leveringstid - hvordan fungerer det? Betaler man upfront eller når de får den på lager og sender den afsted?
De trækker beløbet når de sender den.

Sidste gang jeg havde en pre-order havde jeg skiftet dankort i mellemtiden så betalingen fejlede og der skrev de til mig at de fordi jeg var så god en kunde havde de bare sendt den alligevel og så kunne jeg betale senere. Skulle nok se at få styr på mit GAS. :roll: Men super kundeservice.

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Jeps - lovgivningen indenfor EU siger, at de først må trække beløbet idet de afsender varen.
Og ja, den er bestilt hos Thomann - skal smide 7 kilo mere, hvis 4Sound skal levere den :-/
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Jeg ville bare ønske de gad lave Summit i en modul version også, så var jeg på den på notime :/ ... men det kommer garanteret ikke til at ske, det har jeg på fornemmelsen... desværre...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Jeg er også virkelig varm på Summitten:



men testede lige keybedden ud (det er det samme som på Novations SL MkIII) og sammenlignede med keybedden på en Prophet 6 - Det skulle jeg ikke have gjort :( Damn, de keys på Prophetten føles bare godt!

Tror nu at jeg bider til bolle alligevel inden længe...

Er du tilfreds med midiimplementeringen på din Peak Razmo og er den tilstrækkelig bugfri?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

petal skrev:Jeg er også virkelig varm på Summitten:



men testede lige keybedden ud (det er det samme som på Novations SL MkIII) og sammenlignede med keybedden på en Prophet 6 - Det skulle jeg ikke have gjort :( Damn, de keys på Prophetten føles bare godt!

Tror nu at jeg bider til bolle alligevel inden længe...

Er du tilfreds med midiimplementeringen på din Peak Razmo og er den tilstrækkelig bugfri?
Nok fordi at siden Prophet 6 kom frem, har Sequential brugt FATAR TP/9S i alle deres efterfølgende synths... Det er et ok keybed, men TP/8S skulle være endnu bedre.

Ang. PEAK MIDI... yep! ... 100% perfekt og all inclusive :) ... har lavet fuld editor til den i SoundDiver, og det hele spiller bare... Der er nogle der brokker sig over implementeringen dog, men det er vidst mest folk med controllere fordi nogle parametre er med CC, andre med NRPN og nogle mærkelige ranges som jeg har forstået det... jeg havde intet problem med det, da SoundDiver fint kan klare de mest underlige bit-mønstre i parametrene.

Det er derfor jeg er så irriteret over den Summit ikke er i en modul version... ville dæleme gerne have dual timbral mode, 16 voices samt de nye split filter modes (split filter modes kan ikke laves til PEAK, det er en hardware forbedring... har spurgt Novation direkte).
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Razmo skrev: Det er derfor jeg er så irriteret over den Summit ikke er i en modul version... ville dæleme gerne have dual timbral mode, 16 voices samt de nye split filter modes (split filter modes kan ikke laves til PEAK, det er en hardware forbedring... har spurgt Novation direkte).
En modul-udgave ville bare give mig flere hovedbrud. Har egentlig rigeligt med keys efterhånden og heraf medfølgende begyndende udfordringer med pladsen, men en synth skal helst have keys for at jeg klikker 100% med den. Jeg elsker min Peak, men kan også drømme om at layer 2 patches eller have 16 voices. Det ekstra filter er selvfølgelig også et plus, men ikke så meget som at have modulationsmulighederne direkte på panelet og en knap til de loopable envelopes. Jeg har det ok med menu-diving, men en dedikeret knap er bare hurtigere.
men testede lige keybedden ud (det er det samme som på Novations SL MkIII) og sammenlignede med keybedden på en Prophet 6 - Det skulle jeg ikke have gjort :( Damn, de keys på Prophetten føles bare godt!
Interessant.. skal omkring 4sound i Aalborg i dag, men de har sikkert ikke en SL MkIII stående mere... Keys på Prophet er gode. Lysår fra REV2, som skuffede mig.

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Jeg ville ønske Novation havde puttet en keybed i Summitten, som føltes lige så godt som Fatars, det er desværre ikke helt tilfældet. Et kort øjeblik overvejede jeg faktisk at købe en Prophet 6 eller REV2 + en Peak i stedet for, men det er Summit-enginen og alle de dejligt mange pots og knapper der stopfodrer min GAS på 3-stjernet Michelin-niveau lige nu :)

Godt at høre at midiimplementeringen på Peak'en er god og at den er bugfri. Det giver håb for at Summitten har samme "format" på det punkt! Jeg vil meget gerne kunne styre og automatisere den fra Ableton Live.

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

OK - bed til bolle i torsdags og modtog min Summit i dag.
Er godt tilfreds so far - også med Sumittens keybed :)

Nyt svar