Bedste Headset til producering/mixning

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Re: Bedste Headset til producering/mixning

Indlæg af Smittefar »

Så er det vist ved at være shootout tidBillede

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Smittefar skrev:Så er det vist ved at være shootout tidBillede

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Venter spændt på dommen :)

Og en mere endelig dom fra Dub-Dude måske
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev:Så er det vist ved at være shootout tidBillede

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Heldigvis er det årets længste dag. Så der er masser af tid til det :-P

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Til gengæld skal jeg spille to jobs i aften, og det ene er mit første akustiske solo job nogensinde, så jeg når ikke engang at sætte dem til i dag

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Indlæg: 1179
Sted: 3730

Indlæg af Old Dub Dude »

har lyttet lidt mere nu:
Ollo er nok IKKE for alle! har som sagt haft dt880'ere og de er lidt i samme boldgade, men Ollo'erne er anderledes i toppen, ikke bright - tværtimod.... ku måske godt være en anelse nervøs for om de opfanger eventuelt Sibilante otagelser, for de er MEGET bløde og tilgivende i toppen, men samtidig mangler der ikke rigtig noget ifht. "åbenhed" i toppen - de er bare lidt afdæmpede deroppe hvor vi enten har mistet hørelsen, eller er følsomme overfor "smertefulde" frekvenser... ved ikk om det gi'r mening - men jeg tror at der vil være nogen iblandt os der ville ønske at de var mere bright! Mig passer de nu godt til! men selvom både producent og diverse brugere hævder at de er Neutrale hele vejen, så vil nogen nok være uenige og hævde at der mangler top! det minder lidt om første gang jeg hørte "focal" - de har sgu osse en "sound" men er alligevel til at stole på...... håber i ka bruge det! konklusion: jeg er Ollo fan - de passer til min hørelse og mit hovede!
Senest rettet af Old Dub Dude lør 22. jun 2019 18:58, rettet i alt 1 gang.
Mer bass i hi-hatten
k [color=#FF0000]snabel-a[/color] daffydub [color=#FF0000]punktum[/color] com

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Old Dub Dude skrev:har lyttet lidt mere nu:
Ollo er nok IKKE for alle! har som sagt haft dt880'ere og de er lidt i samme boldgade, men Ollo'erne er anderledes i toppen, ikke bright - tværtimod.... ku måske godt være en anelse nervøs for om de opfanger eventuelt Sibilante otagelser, for de er MEGET bløde og tilgivende i toppen, men samtidig mangler der ikke rigtig noget ifht. "åbenhed" i toppen - de er bare lidt afdæmpede deroppe hvor vi enten har mistet hørelsen, eller er følsomme overfor "smertefulde" frekvenser... ved ikk om det gi'r mening - men jeg tror at der vil være nogen iblandt os der ville ønske at de var mere bright! Mig passer de nu godt til! men selvom både producent og diverse brugere hævder at de er Neutrale hele vejen, så vil nogen nok være uenige og hævde at der mangler top! det minder lidt om første gang jeg hørte "focal" - de har sgu osse en "sound" men er alligevel til at stole på...... håber i ka bruge det! konklusion: jeg er Ollo fan - de passer til min hørelse og mit hovede!
Fedt med et review !

postede selv en tråd herinde omkring dem lige da de kom ud da jeg selv overvejer dem!

mixer normalt på monitors og sub men med baby på vej bliver det nok mere på headphone med tiden. pt er jeg på et Dt 770 pro med havde tænkt på Ollo som en opgradering.

mixer mest elektronisk musik som techno, dnb og ligende

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Spørgsmål til jer der har erhvervet jer et sæt Ollo:

kan de drives af alminde udgang på f.eks et scarlett Focusrite 2i2? Har også et Focusrite Saffire liggende jeg endnu ikke ved om jeg køber.. anyways..

kan disse lydkort drive dem ordentligt? Eller kræver de en headphone amp ved siden af ? De DT770 Pro jeg har nu er 80 Ohm modellen og dem kan jeg godt trække. Ved dog ikke hvordan de lyder med en lækker amp, dette har jeg ikke prøvet.

Og kan se Ollo HPS S4 er 32 Ohm. Betyder de er nemmere at drive en f.eks 80 Ohm ?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jenkins skrev:
Og kan se Ollo HPS S4 er 32 Ohm. Betyder de er nemmere at drive en f.eks 80 Ohm ?
Ja.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

SustainerPlayer skrev:
Jenkins skrev:
Og kan se Ollo HPS S4 er 32 Ohm. Betyder de er nemmere at drive en f.eks 80 Ohm ?
Ja.
Tak, Hans !

Lidt OFF topic men,

Er der noget at hente på hhv. Ollo og DT770 ved at investere i en seperat AMP ? Også i generalthed. Vil man opleve en bedre respons/lyd ? Eller er der udelukkende hvis man køre høj ohm headset så man man kan drive dem ?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det findes jo altid noget der et bedre, men jeg kan også fint trække mine BD990-250 ohm på diverse audio interface (focusrite og Roland er testet)
Jeg tror, man skal op i noget til et par tusinde, hvis det virkelig skal være bedre.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Old Dub Dude skrev:...... håber i ka bruge det! konklusion: jeg er Ollo fan - de passer til min hørelse og mit hovede!
Hmmm, ehh, et klart og utvetydigt "måske" :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:

Lad os se hvad Smittefar siger når de er sammenlignet lidt med 990'erne :)

Der er jo også den lukkede variant

Ku være lidt blæret med ens eget logo på :-)


(men så er det vel lidt svært at returnere, kan man i det hele taget fortryde købet og sende retur ?)

Det der afbetalings-halløj er noget gylle at promovere, et skridt tilbage,...

Hmmmmm
/Dub

Medlemsavatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Indlæg: 1179
Sted: 3730

Indlæg af Old Dub Dude »

Smittefar - har du fået dine? Syns du min “review” er helt off? Så gi lyd i tråd... og ps. Ligesom med monitors, så skal de jo brændes ind i ca. 100 timer, og det er mine laaaangt fra
Mer bass i hi-hatten
k [color=#FF0000]snabel-a[/color] daffydub [color=#FF0000]punktum[/color] com

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Old Dub Dude skrev:Smittefar - har du fået dine? Syns du min “review” er helt off? Så gi lyd i tråd... og ps. Ligesom med monitors, så skal de jo brændes ind i ca. 100 timer, og det er mine laaaangt fra
Det kan da ikke tage langt tid, der må være nogle headFI typer der har nogle metoder til at gøre det hurtigt, tænker at smide dem ind i et tøjskab med noget pink noise, så er de klar til mandag.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Indlæg: 1179
Sted: 3730

Indlæg af Old Dub Dude »

Hald
Du har ret
Er bare forfløjen i sommeren
Sætter dem til at koge i morgen!
Mer bass i hi-hatten
k [color=#FF0000]snabel-a[/color] daffydub [color=#FF0000]punktum[/color] com

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jo, jeg har fået mine og har haft dem i et par uger, men jeg har stadig til gode at lave noget seriøst på dem. Jeg har haft frygtelig travlt med at spille guitar, men nu er der guitar-sommerferie, så nu kan der mixes lidt igen. Men jeg har dog nået at lytte på dem, og jeg har haft dem på en del tid.

Først det lidt negative: Jeg synes, de er sådan lidt klaustrofobiske at have på lidt lige som lukkede hovedtelefoner. Det bryder jeg mig egentlig ikke specielt meget om. Bøjlen er også megafølsom, man skal stort set bare puffe til den, så synger det i hele hovedet. Kopperne er lige små nok. Jeg lægger egentlig ikke mærke til, at de strammer, men når jeg tager dem af, kan jeg mærke at kanten af ørerne er lidt ømme. Jeg ville ønske at højre/venstre kablerne var tydeligere markeret (gerne med farve). Jeg skal lede efter det lille "L" for at finde ud af, hvilken kop, der skal på hvilket øre.

Derudover er de superflotte, de er elegant udført og har et eksklusivt look.

Lyden:
Til at starte med afslørede de en dyb brummelyd på hovedtelefonudgangen på min monitor controller :( Først troede jeg, det var hovedtelefonerne, men jeg kan konstatere, at den samme brummen også er på andre hovedtelefoner (og den er der ikke, hvis jeg sætter den til udgangen på mit lydkort). Det irriterede mig tilstrækkeligt til, at jeg ikke rigtig brugte dem i starten. Jeg har åbenbart ikke andre høretelefoner, der er lige så følsomme og har lige så meget bund. Så jeg har ikke lagt mærke til det før.

Men altså den der bund ikke ... Den står godt nok lækkert. Præcis og punchy. Jeg har altid kæmpet med at høre hvad jeg laver i bunden - både på højttalere og mine forskellige hovedtelefoner. Her hjælper Ollo gevaldigt (ud fra hvad jeg nu har hørt med de ting jeg har lyttet på). Det hele står bare virkelig veldefineret, og man har fornemmelsen af, der er magt over tingene i bunden. Det er dejligt. Nu skrev jeg længere oppe, at jeg ikke mente en bedre hovedtelefonforstærker gjorde den store forskel - Det må jeg tage i mig igen. Med Olloerne er der tydelig forskel på lyden fra mit lydkort, gennem min SPL 2control monitor controller og hovedtelefonudgangen på mine Creative computerhøjttalere. 2control har bare lige lidt mere magt over tingene og præsenterer lyden en anelse mere stramt.

Resten af lydbilledet er rart og behageligt. Jeg har ikke tænkt på det som andet end ret balanceret, men det er klart, det er en helt anden balance end mine DT990ere, som jeg også synes er balancerede. Der er måske lidt en tilt-EQ til forskel, med lidt mere top til 990erne og lidt mere bund til Olloerne.

I næste uge skal jeg i sommerhus, og jeg skal have et mix-projekt med til nætterne. Jeg regner med at tage både Olloer og 990ere med og så bruge dem som midlertidige monitors. Det burde give mig en lidt bedre fornemmelse for, hvordan de er at mixe på.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Smittefar skrev:Kopperne er lige små nok. Jeg lægger egentlig ikke mærke til, at de strammer, men når jeg tager dem af, kan jeg mærke at kanten af ørerne er lidt ømme.
Det er det værste. Når man har røde, varme og ømme ører efter 1 time eller noget. Det er derfor, at jeg er så glad for BD.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg kasserede straks AT M50X af samme grund

De lød nu heller ikke skide godt

Mine Phillips til 300 kr kan spise dem til enhver tid :-)

I nogle tilfælde kan man finde nogle mere rummelige kanter til efter-montering
MrBacon skrev:
Smittefar skrev:Kopperne er lige små nok. Jeg lægger egentlig ikke mærke til, at de strammer, men når jeg tager dem af, kan jeg mærke at kanten af ørerne er lidt ømme.
Det er det værste. Når man har røde, varme og ømme ører efter 1 time eller noget. Det er derfor, at jeg er så glad for BD.
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

En lille update efter ferieturen - Jeg havde husket Ollo hovedtelefonerne, men jeg havde glemt det lille kabel, så de var ubrugelige. Så det blev til endnu en uge i DT990'erne. Selv om jeg godt nok synes, jeg skal mixe bas meget lavt i DT'erne for at opnå et balanceret resultat, så er de stadig meget behagelige at mixe på. Nu hvor jeg er kommet hjem igen, må jeg jo så referencelytte på Olloer og monitors.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Endnu en update, det mix jeg havde lavet i Sverige hang sgu ikke rigtig sammen. Men Olloerne afslørede hurtigt, at barn lå 3dB for lavt, og lige pludselig samlede hele nummeret sig.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Smittefar skrev:Men Olloerne afslørede hurtigt, at barn lå 3dB for lavt, og lige pludselig samlede hele nummeret sig.
Synes ellers du plejer at have barn i fokus (se evt. profilbillede).

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Haha, sorry, bas skulle der stå, damn autocorrect

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Endnu en lille update. Jeg har nu mixet noget mere med mine Olloer - samtidig har jeg fået mig et par M-Audio iLoud Micro speakers. Jeg må sige, at kombinationen Ollo+iLoud lader mig lave mix, der translaterer væsentligt bedre end kombinationen DT990+Adam A7. Jeg bruger stadig mine A7ere til lige at tjekke, hvordan det lyder i rummet, men mit rum er så håbløst, så iLoud brugt som ultra-nær-felts-monitors faktisk giver et bedre billede af bunden.

Nå, men for nu at vende tilbage til Olloerne, så har jeg nu brugt dem ret meget, og jeg synes faktisk de er rigtig behagelige at have på, og de lyder altså meget behageligt og afslørende. Jeg har aldrig kunnet høre min bund så godt, som jeg kan nu.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Smittefar skrev:Endnu en lille update. Jeg har nu mixet noget mere med mine Olloer - samtidig har jeg fået mig et par M-Audio iLoud Micro speakers. Jeg må sige, at kombinationen Ollo+iLoud lader mig lave mix, der translaterer væsentligt bedre end kombinationen DT990+Adam A7. Jeg bruger stadig mine A7ere til lige at tjekke, hvordan det lyder i rummet, men mit rum er så håbløst, så iLoud brugt som ultra-nær-felts-monitors faktisk giver et bedre billede af bunden.

Nå, men for nu at vende tilbage til Olloerne, så har jeg nu brugt dem ret meget, og jeg synes faktisk de er rigtig behagelige at have på, og de lyder altså meget behageligt og afslørende. Jeg har aldrig kunnet høre min bund så godt, som jeg kan nu.
Lige hvad jeg ventede og håbede på at høre ,...

De lukkede Ollo er dog også i spil her, som kandidater til køb, lukkede plejer jo at være endu bedre bas-mæssigt, samt isolerende, men tænker at de svarer nogenlunde til de åbne ellers, ved ikke om du i din research er støt på info omkring dette ?

Er de både "el-bas dybe" og "sub-synth dybe" ?

DT770 har pt været bedste bud på "sub-dybde" iflg mine små tests, ikke at den er oppe i niveau, men hvis der boostes lidt er den der, stram og tydelig

Din konklussion om at Ollo og iLoud har slået DT990/A7 er også tankevækkende ,.. jeg er i et lignende scenario
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Nu går jeg jo sædvanligvis i en stor bue uden om ting, der rimer på 'ynth'. Jeg kan fint høre H'et på min 5-strengede (32 Hz)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Smittefar skrev:Nu går jeg jo sædvanligvis i en stor bue uden om ting, der rimer på 'ynth'. Jeg kan fint høre H'et på min 5-strengede (32 Hz)
Tak, sikkert fint, jeg søger videre vedr. forskelle til den lukkede variant,..
/Dub

Nyt svar