Problemer med Audient interface

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
JeBr
Medlem
Indlæg: 28

Problemer med Audient interface

Indlæg af JeBr »

Hej

Jeg har lige erhvervet mig et audient 22 men har lidt problemer med det.

Jeg oplever en (relativt) kraftig brummen når jeg optager akustisk guitar. jeg gætter på at det skyldes manglende jordforbindelse. Når jeg lægger én hånd på strengene og rører ved interfacet med den anden, går det væk. Signalkæden er guitar - Radial DI - interface preamp. Det samme problem er der når jeg bruger interfacets DI-indgang

Endvidere oplever jeg en horribel latency ved indspilning af guitar. Så meget at jeg ikke kan monitorere igennem min DAW. Med en mic er der intet.

Interfacet erstatter mit gamle som var et lexicon alpha. Det fungerede upåklageligt, til trods for at det koster en ottendedel af id22.

Nogle forslag, inden jeg sender interfacet tilbage?
Senest rettet af JeBr tors 4. jul 2019 21:03, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

JeBr skrev:Hej

Jeg har lige erhvervet mig et audient 22 men har lidt problemer med det.

Jeg oplever en (relativt) kraftig brummen når jeg optager akustisk guitar. jeg gætter på at det skyldes manglende jordforbindelse. Når jeg lægger én hånd på strengene og rører ved interfacet med den anden, går det væk. Signalkæden er guitar - Radial DI - interface preamp. Det samme problem er der når jeg bruger interfacets DI-indgang

Endvidere oplever jeg en horribel latency ved indspilning af guitar. Så meget at jeg ikke kan monitorere igennem min DAW. Med en mic er der intet.

Interfacet erstatter mit gamle som var et lexicon alpha. Det fungerede upåklageligt, til trods for at det koster en ottendedel af id22.

Nogle forslag, inden jeg sender interfacet tilbage?
Er den akustiske til nylon eller stålstrenge ?

Default avatar
JeBr
Medlem
Indlæg: 28

Indlæg af JeBr »

Stålstrenge

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

JeBr skrev:Stålstrenge
Det kan ikke være pickuppen som har en defekt. Jeg har en guitar med nylonstrenge som også brummede. Der sidder der en smal kobber eller sølvstrimmel i under sadlen, som havde fået et knæk. jeg ved godt stålstrenge bruger en anden type pickupper.
Mhst. dit lydkort kan jeg ikke rigtigt sige hvad som er galt. jeg har selv et Audient iD14. og det er bare plug and play. Du er klar over at du kan indstille din latency i Audient´s driver ? Og så er der vist også noget med samplesrate som skal modsvare din latency . Så vidt jeg husker har jeg bare sat min latenzy på auto i Audients driver.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

De små problemer jeg har været ude med Latency har f.eks. været at min DAW, ved en fejl har læst Windows lyddriver. Jeg bruger Studio One. Jeg prøvede Protools First og det er ikke kompatibelt med Audient og man bliver henvist til en universal driver. Jeg har også prøvet kraftig humming og latency, men det viste sig at jeg var kommet til at indsætte en funktion som lagde en masse effekter i min insert liste. Og der var temmelig meget kompressor og en voldsom gate. Som gav både humming og noget som mindede om latency. Eller måske nærmere tonen og sustain blev cuttet af gaten. Jeg ved ikke så meget om emnet, men jeg tror du skal bruge driveren som hører til dit Audient iD22.
Og måske nogen herinde kan oplyse hvilken sample rate og latency som passer sammen og i forhold til hvad. F.eks. din computer .
Alle de problemer jeg har haft har med lydkortetet har, siden, vist sig at være fejl 40 :-D

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

JeBr skrev:Endvidere oplever jeg en horribel latency ved indspilning af guitar. Så meget at jeg ikke kan monitorere igennem min DAW. Med en mic er der intet.
To ting der skaber høj latency ved indspilning: Høj buffer setting i din DAW og tunge plugins på sporet du er ved at optage som skaber latency (Slå evt også plugins fra på master bussen).
Check lige de to ting.

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

Jeg har et Audient Id22, og her er der ikke problemer med latency. Det er et super lydkort. Hvilken daw bruger du?

Default avatar
JeBr
Medlem
Indlæg: 28

Indlæg af JeBr »

Kimex skrev:De små problemer jeg har været ude med Latency har f.eks. været at min DAW, ved en fejl har læst Windows lyddriver. Jeg bruger Studio One. Jeg prøvede Protools First og det er ikke kompatibelt med Audient og man bliver henvist til en universal driver. Jeg har også prøvet kraftig humming og latency, men det viste sig at jeg var kommet til at indsætte en funktion som lagde en masse effekter i min insert liste. Og der var temmelig meget kompressor og en voldsom gate. Som gav både humming og noget som mindede om latency. Eller måske nærmere tonen og sustain blev cuttet af gaten. Jeg ved ikke så meget om emnet, men jeg tror du skal bruge driveren som hører til dit Audient iD22.
Og måske nogen herinde kan oplyse hvilken sample rate og latency som passer sammen og i forhold til hvad. F.eks. din computer .
Alle de problemer jeg har haft har med lydkortetet har, siden, vist sig at være fejl 40 :-D
Driveren er installeret.

Default avatar
JeBr
Medlem
Indlæg: 28

Indlæg af JeBr »

benjisan skrev:
JeBr skrev:Endvidere oplever jeg en horribel latency ved indspilning af guitar. Så meget at jeg ikke kan monitorere igennem min DAW. Med en mic er der intet.
To ting der skaber høj latency ved indspilning: Høj buffer setting i din DAW og tunge plugins på sporet du er ved at optage som skaber latency (Slå evt også plugins fra på master bussen).
Check lige de to ting.
Jeg har forsøgt at justere buffer settings men intet lader til at virke. Ingen plugins på sporet.

Default avatar
JeBr
Medlem
Indlæg: 28

Indlæg af JeBr »

Tweed skrev:Jeg har et Audient Id22, og her er der ikke problemer med latency. Det er et super lydkort. Hvilken daw bruger du?
Du har ingen latency når du monitorerer igennem din daw? Hvilken daw bruger du?

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

Jeg er Mac-bruger, og med Cubase 10, som jeg bruger, er der ingen problemer.

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

Har du set denne gennemgang af, hvordan man sætter kortet op med forskellige DAWs

Nyt svar