Opgradering af hjemmestudie

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
Morten78
Medlem
Indlæg: 7

Opgradering af hjemmestudie

Indlæg af Morten78 »

Hej alle,

Jeg har fået mulighed for at opgradere mit setup, så jeg kan optage og mixe med bedre udstyr og lave mit musik i en bedre lydkvalitet. Jeg kunne godt tænke mig nogle kommentarer og ideer til det udstyr jeg påtænker at købe, her er en del inde med større erfaring, end mig :-D
Jeg tænker at beholde min MacBook Pro og Logic Pro X som DAW, det fungerer rigtigt godt for mig.
Jeg indspiller vokaler, akustiske instrumenter og bas/elguitar (trommer får jeg typisk lavet af andre).

Mit nuværende setup:
Interface - Presonus 1824c
mics - Røde NTK, SM57, SM58, Sennheiser 845 + 865s
Monitor - Yorkville YSM1p

Overvejer:
Interface - Behringer X32 og s16 (inkl. Zaor Marea x32 pult)
mics - Neumann 107 og Shure SM7B
Monitor - Genelec 8040BPM
Effekter - TC M-One XL og D-Two
Pre-Amp - Universal AUDIO 610 Solo

Nogle tanker?

mvh,
Morten

Medlemsavatar
the19thbear  
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Hvordan er dit rum? Akustisk regulering og monitors er der hvor jeg først ville bruge penge.
Du er dækket ind med div mikrofoner og lydkort ser det ud til. Du kunne måske dog godt bruge nogle andre stor-membrans kondensator mikrofoner. Men kun måske. Hvorfor behringer x32 i stedet for dit presonus interface? Vil du gerne optage flere kanaler?
Hvis du ikke selv indspiller trommer, er det ikke særligt nødvendigt. Selv hvis du gør, burde presonus være fint (medmindre du vil optage fuldt band).
Du kan altid, via adat, få 8 ind/ud mere.
Jeg ville umiddelbart beholde dit presonus interface. Købe en god kondensator mic eller 2. Evt andre monitors (kender ikke dine) og så bruge penge på akustisk regulering (kender ikke dit rum).

Ville være rart at vide lidt mere om hvad du vil.
:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Default avatar
Morten78
Medlem
Indlæg: 7

Indlæg af Morten78 »

Mit rum er ganske ok til indspilning. Jeg har lavet nogle paneler til væggene og basfælder i hjørnerne, efter masser af nørderi på emnet ;-)
x32 pga outboard mixing, istedet for at bruge softwaren til det (derfor også de to effekt enheder og pre-amp). Jeg ved at mange er udelukkende på at mixe i DAW, men jeg elsker den taktile sansning ved knapper og det gir mig lige så meget nydelse at røre, som at høre :-)
Tænker du at en anden stormembran, end 107'eren?

Medlemsavatar
the19thbear  
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

107eren har jeg aldrig prøvet, men det virker som en fin mic.
Hvis du gerne vil køre digitalt setup erX32 et billigt og godt bud.

Det er et lidt atypisk setup du ønsker dig (og intet galt i det). De fleste der vælger mixerpult, vælger analog pult istedet for digital. Jeg er mere "i boksen", mand (med diverse hardware ting), så kan nok ikke hjælpe dig så meget mere:)
Håber der kan komme nogle andre på banen.
:)

Default avatar
Morten78
Medlem
Indlæg: 7

Indlæg af Morten78 »

Jeg synes lidt af det tiltrækkende med en digital pult er, at den kan gemme alle indstillingerne fra det ene nummer, til det andet, det er en kæmpe fordel, når man (jeg) er lang tid om at færdiggøre mine sange :wink:

Nyt svar