tla 5001 IKKE mII. god?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

tla 5001 IKKE mII. god?

Indlæg af the19thbear »

Jeg står og tænker på at købe en TLA 5001, IKKE mkII'eren..
er der ngoen der kender til den? er det den samme "indmad" som mkII'eren bare uden instrument ind??

tak!

Medlemsavatar
Lasso
Medlem
Indlæg: 1775
Sted: DK

Indlæg af Lasso »

Nu kan sælgeren jo lige så godt selv svare :-D

Efter min, helt objektive mening, er der bestemt ikke tale om en neutral preamp.

Man skal købe den hvis man kan lide den farve den uden tvivl lægger på signalet, særligt når rørene bliver drevet.

Man skal ikke købe den hvis man kan lide en steril og neutral indgang.

Jeg har brugt den meget til trommer og guitar - altså signalet der godt må blive fedet lidt op og få farve inden computeren.

Kunne også forestille mig at det kunne være fedt at smide noget synth halløj igennem den.

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Lasso skrev:Nu kan sælgeren jo lige så godt selv svare :-D

Efter min, helt objektive mening, er der bestemt ikke tale om en neutral preamp.

Man skal købe den hvis man kan lide den farve den uden tvivl lægger på signalet, særligt når rørene bliver drevet.

Man skal ikke købe den hvis man kan lide en steril og neutral indgang.

Jeg har brugt den meget til trommer og guitar - altså signalet der godt må blive fedet lidt op og få farve inden computeren.

Kunne også forestille mig at det kunne være fedt at smide noget synth halløj igennem den.
Hvordan er den på vokal? Jeg har egentlig bestemt mig for en tla rør preamp på vokal (de bliver solgt på brugtmarkedet i det prislejde jeg vil give), ville dog godt have modellen med eq... Jeg søger noget der gerne farver og giver noget fylde...

Bruger ligenu en behringer t1953 compressoren og/eller en joemeek prochannel vc3...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

fedt heheh :-D .. så mødes vi igen!..
jeg har en spirit soundcraft mixer, som jeg bruger for tiden til at optage trommer. Alt for stor(24 kn og 4 grupper).. bruger også en eller andet snottet IMQ stageline 4 ch. preamp´og har en tube mp project til vokal. den er faktsik bedre end jeg troede..
det jeg leder efter er noget jeg kan bruge istedet for min kæmpe mixer.
Så ja, en 4 kanals preamp ville være perfekt, så kan jeg bruge den sammen med den anden 4 kanals IMQ stageline til trommer, og så har jeg 8 ind.+ en preamp til vokal..

jeg synes 2000kr er lidt i overkanten, men jeg kigger i pengepunge i december måned.

er du evt. intereseret i at bytte med noget??
Jeg har en sjov gammel ensoniq EPS 12 bit sampler??
eller soundcraft mixeren plus penge??

ha det godt og tak for det du skrev
-troels

Medlemsavatar
Lasso
Medlem
Indlæg: 1775
Sted: DK

Indlæg af Lasso »

the19thbear skrev:fedt heheh :-D .. så mødes vi igen!..

jeg synes 2000kr er lidt i overkanten, men jeg kigger i pengepunge i december måned.

er du evt. intereseret i at bytte med noget??
Jeg har en sjov gammel ensoniq EPS 12 bit sampler??
eller soundcraft mixeren plus penge??
Eh - jeg tror du forveksler mig? Troede det var den 5001 jeg har til salg på brugtmarkedet du henviste til..

Anyways - den koster 2500,hvilket er en fair pris. Og nej, jeg er bestemt ikke interesseret i bytte ting hehehe :-D

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

ahh! ok, jeg forveksler dig :-D ... det er nemlig, som det står i overskrifte: IKKE MKII'eren..som du har men 1'eren. ( eller faktisk hedder den ingenting, bare 5001).
Kender du noget til den?

OK, så du vil ha 2500kr og er ikke intereseret i at bytte :).. det er jo fedt med 4 instrument ind ( de mangler på den tidligere model).

Bare rolig, jeg holder øje med dine preamps! det kommer an på pengene til december :-D

Medlemsavatar
Lasso
Medlem
Indlæg: 1775
Sted: DK

Indlæg af Lasso »

Det ER 5001'eren jeg sælger. Se her:

http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?t=7924

Hvad fa'en...det er fredag, men du burde nok drikke mindre :-D

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

ok... det går da helt galt det her!..... jeg troede det var en MKII'er.... jo jeg vælter rundt i det!
jeg har kontakt via email med en anden som også sælger den samme.. total forvirring.. :lol:

men tak! :-D

Medlemsavatar
Zaki
Medlem
Indlæg: 970
Sted: DK, Valby

Indlæg af Zaki »

Jeg har aldrig prøvet 5001, men jeg har en 5001 mkII


Som Lasso siger, så er den alt andet end neutral, men efter min mening et rigtig godt værktøj til at farve ting, man gerne vil have farvet. Det er ikke high-end og jeg synes ikke den er "sjov nok" til prisen, hvis man køber nyt, men til en god brugtpris er den super.

Jeg gav 2200,- for min på ebay, men med engelsk strømforsyning (og den er ikke switchable :? ), så 2500 synes jeg ikke lyder tosset.

Nyt svar