Bounce

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Brugeravatar
stig-b
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Sjælland

Bounce

Indlæg Skrevet: 13. okt 2019, 12:27

Hej..

Et godt tip til, hvorfor lyden på mine Bounce´er anderledes end den lyd som er der når jeg bare lytter på mixet??

hvad går galt ?

Vh.
Stig.
Brugeravatar
LarsRøv
Bag pulten
Bag pulten
Sted: Dopenhagen

Re: Bounce

Indlæg Skrevet: 13. okt 2019, 12:52

Nu er du i logik kan jeg se, men i fl studio skal man indstille bounce kvaliteten til 512 point sync.
Selv raket videnskab er ikke raket videnskab!
Jens Larsen
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 13. okt 2019, 12:59

Hej

Har du sørget for at slå Normalize fra - i Bounce "boxen"

VHJens :-)
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 13. okt 2019, 13:04

Eskporterer du i samme samplerate som projektet er? Eller afspiller du i en anden samplerate end din fil er lavet i?
Gravity Assist - 20160713 Atmo Jam - 14 minutters Ambient/Drone jam fra Juli 2016:
https://youtu.be/G03catbxvy8
Brugeravatar
Madelaire
Executive Producer
Executive Producer
Sted: København

Indlæg Skrevet: 13. okt 2019, 13:39

stig-b skrev:Hej..

Et godt tip til, hvorfor lyden på mine Bounce´er anderledes end den lyd som er der når jeg bare lytter på mixet??

hvad går galt ?

Vh.
Stig.

Hvis du bouncer i wav burde det lyde ens. Hvis lavere kvalitet, kan der være forskellige udfordringer. Hvordan lyder det forskelligt? Hvis du tager et screenshot af bounce vinduet, kan vi måske komme det nærmere :)
Brugeravatar
stig-b
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 13. okt 2019, 14:13

Madelaire skrev:
stig-b skrev:

Hvis du bouncer i wav burde det lyde ens. Hvis lavere kvalitet, kan der være forskellige udfordringer. Hvordan lyder det forskelligt? Hvis du tager et screenshot af bounce vinduet, kan vi måske komme det nærmere :)

Det har bare en anden lyd når jeg afspiller det ved at trykke på wav-filen og lader det spille
Her er et sreenshot af setup til Bounce
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2019-10-13 kl. 14.08.59.png
Skærmbillede 2019-10-13 kl. 14.08.59.png (460.56 KiB) Vist 298 gange
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 13. okt 2019, 14:15

MP3 burde ikke skulle vælges, men jeg kender ikke Logics bounce. MP3 er komprimeret, det er du ikke interesseret i hvis du laver wav.
Gravity Assist - 20160713 Atmo Jam - 14 minutters Ambient/Drone jam fra Juli 2016:
Brugeravatar
stig-b
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 13. okt 2019, 14:20

Christoffer I. N. skrev:MP3 burde ikke skulle vælges, men jeg kender ikke Logics bounce. MP3 er komprimeret, det er du ikke interesseret i hvis du laver wav.

Den laver selv en konvatering af wav-filen til Mp3 efter den har bounced Wav-filen.. Så der burde ikke være nogen form for komprimering i Wav-filen.
Brugeravatar
MrBacon
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 13. okt 2019, 15:08

Hvad afspiller du filen med? Itunes? Har du slået alle de indbyggede effekter fra i itunes (er der ikke både eq, stereo effekt, limiter osv?)
Brugeravatar
stig-b
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 13. okt 2019, 15:30

Både i Itunes og det som den umiddelbart starter op i når jeg afspiller filen har bare en anden lyd end den som jeg har når jeg sidder og arbejder med nummeret i Logic... Jeg fatter ikke en meter :(
Brugeravatar
Madelaire
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 13. okt 2019, 16:06

Det ser da ellers rigtigt nok ud. Hmm... er alt routet til samme output (1 og 2 er standard)? Prøv evt at bounce realtime i stedet for offline. Burde ikke være nødvendigt hvis ikke du har outboard med i mixet, men synes jeg har oplevet nogle tredjepart plugins der brokkede sig over offline.
Brugeravatar
stig-b
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 13. okt 2019, 16:52

Madelaire skrev:Det ser da ellers rigtigt nok ud. Hmm... er alt routet til samme output (1 og 2 er standard)? Prøv evt at bounce realtime i stedet for offline. Burde ikke være nødvendigt hvis ikke du har outboard med i mixet, men synes jeg har oplevet nogle tredjepart plugins der brokkede sig over offline.

Nu har jeg prøvet det også, men samme resultat... Det som jeg kan høre forsvinder i bounced, er rumklange...
Jeg er ved at blive idiot af det her :(
Brugeravatar
stig-b
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 13. okt 2019, 17:17

Nu har jeg gået de enkelte spor og Busser igennem, og det som ikke kommer med ud på Bounced er "Space D" plugin - og hvad skyldes det så lige?? - jeg bruger den på nogle spor som plugin og bruger den også på forskellige busser med foerskellige reverb settings.... Men hvorfor hulen forsvinder det i bounced?????
Brugeravatar
Madelaire
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 13. okt 2019, 17:55

stig-b skrev:Nu har jeg gået de enkelte spor og Busser igennem, og det som ikke kommer med ud på Bounced er "Space D" plugin - og hvad skyldes det så lige?? - jeg bruger den på nogle spor som plugin og bruger den også på forskellige busser med foerskellige reverb settings.... Men hvorfor hulen forsvinder det i bounced?????

Det er mærkeligt... og du har ikke fået slået low latency mode til vel?
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: På kanten

Indlæg Skrevet: 13. okt 2019, 18:12

Brugeravatar
bluefonia
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg Skrevet: 13. okt 2019, 18:14

Prøv at erstatte SpaceDesigner med et andet reverbplugin og så høre om der stadig ikke kommer rumklang med i dit bounce. Bare for at tjekke om det er SpaceDesigner, der er problemet eller det ligger et andet sted.
iMac i7 3.4Ghz 32 Gb · MacBook Air · Apollo Twin · Adam A7X · Studio One 4.5/Logic Pro X · Vintage Design M73D MKll · RNC 1773
Brugeravatar
stig-b
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 13. okt 2019, 18:16

bluefonia skrev:Prøv at erstatte SpaceDesigner med et andet reverbplugin og så høre om der stadig ikke kommer rumklang med i dit bounce. Bare for at tjekke om det er SpaceDesigner, der er problemet eller det ligger et andet sted.

God ide... tak for det - det må lige prøves af :)
Brugeravatar
stig-b
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 13. okt 2019, 18:55

er der andre måder man kan bounce på - andre programmer måske ??
Brugeravatar
bluefonia
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg Skrevet: 13. okt 2019, 19:02

Nej, - ikke mig bekendt.

Prøve evt. også at bounce et andet projekt og se om det samme sker. Det kan nemlig også være din aktuelle projekt-fil, der er gået ged i på en eller anden måde.
iMac i7 3.4Ghz 32 Gb · MacBook Air · Apollo Twin · Adam A7X · Studio One 4.5/Logic Pro X · Vintage Design M73D MKll · RNC 1773
Brugeravatar
Madelaire
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 13. okt 2019, 19:06

Du kan route alt til samme bus (inkl aux’er du sender til) og så lave et audio spor med den bus som input. Så er det bare at indspille på det spor. Det er lidt besværligt, men vel en ok nødløsning hvis det kun er i dette projekt problemet opstår.
Brugeravatar
stig-b
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 13. okt 2019, 20:33

Nu har jeg skrevet til Apple forum om Logic, og må se om der kommer noget fra dem.
Brugeravatar
lakris
Forum Donator
Forum Donator
Sted: CPH, Denmark

Indlæg Skrevet: 13. okt 2019, 21:36

Mono/stereo?
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 13. okt 2019, 21:46

lakris skrev:Mono/stereo?

Hm ja det skulle jo nok i så fald vælges under File type, hvor der nu er valgt Interleaved, som burde være fint. Hvad er der ellers af muligheder?
Brugeravatar
KristianNielsen
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Holbæk

Indlæg Skrevet: 14. okt 2019, 13:29

Prøv at lav en "Realtime" istedet for "Offline" bounce, og se om rumklangen også forsvinder der?
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 14. okt 2019, 13:48

Jeg har spottet en fejl.

Men det har ikke noget med rumklang og lign. at gøre.

Du har din "Master" (offeset) fader skruet næsten helt ned.

Den skal stå i unity og så bør du efterfølgende ikke røre ved den. I stedet skal du bruge volumen på dit lydkort, monitor controller eller lign.

Hvis du åbner mixeren og ude til højre i den lokale menu slår "Master/VCA" til, så vil en lilla "Master" fader dukke op. Den skal du skrue op til unity (0).

Efterfølgende må du ikke bruge hverken den eller den grå slider, der ses oppe i transporten på dit screenshot lige over "No Overlap". Jeg vil anbefale at du helt fjerner den ved at ændre din transport. Det gør du ved at højreklikke og redigere i hvad der er synligt i transporten.

Tilbage til "Andet Udstyr & Lydteknik"