Bounce

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Bounce

Indlæg af stig-b »

Hej..

Et godt tip til, hvorfor lyden på mine Bounce´er anderledes end den lyd som er der når jeg bare lytter på mixet??

hvad går galt ?

Vh.
Stig.

Medlemsavatar
LarsRøv
Medlem
Indlæg: 321
Sted: Dopenhagen

Indlæg af LarsRøv »

Nu er du i logik kan jeg se, men i fl studio skal man indstille bounce kvaliteten til 512 point sync.
Selv raket videnskab er ikke raket videnskab!
www.assrecords.dk

Default avatar
Jens Larsen
Medlem
Indlæg: 361

Indlæg af Jens Larsen »

Hej

Har du sørget for at slå Normalize fra - i Bounce "boxen"

VHJens :-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Eskporterer du i samme samplerate som projektet er? Eller afspiller du i en anden samplerate end din fil er lavet i?

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

stig-b skrev:Hej..

Et godt tip til, hvorfor lyden på mine Bounce´er anderledes end den lyd som er der når jeg bare lytter på mixet??

hvad går galt ?

Vh.
Stig.
Hvis du bouncer i wav burde det lyde ens. Hvis lavere kvalitet, kan der være forskellige udfordringer. Hvordan lyder det forskelligt? Hvis du tager et screenshot af bounce vinduet, kan vi måske komme det nærmere :)

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Madelaire skrev:
stig-b skrev:
Hvis du bouncer i wav burde det lyde ens. Hvis lavere kvalitet, kan der være forskellige udfordringer. Hvordan lyder det forskelligt? Hvis du tager et screenshot af bounce vinduet, kan vi måske komme det nærmere :)

Det har bare en anden lyd når jeg afspiller det ved at trykke på wav-filen og lader det spille
Her er et sreenshot af setup til Bounce
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2019-10-13 kl. 14.08.59.png
Skærmbillede 2019-10-13 kl. 14.08.59.png (460.56 KiB) Vist 530 gange

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

MP3 burde ikke skulle vælges, men jeg kender ikke Logics bounce. MP3 er komprimeret, det er du ikke interesseret i hvis du laver wav.

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Christoffer I. N. skrev:MP3 burde ikke skulle vælges, men jeg kender ikke Logics bounce. MP3 er komprimeret, det er du ikke interesseret i hvis du laver wav.

Den laver selv en konvatering af wav-filen til Mp3 efter den har bounced Wav-filen.. Så der burde ikke være nogen form for komprimering i Wav-filen.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Hvad afspiller du filen med? Itunes? Har du slået alle de indbyggede effekter fra i itunes (er der ikke både eq, stereo effekt, limiter osv?)

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Både i Itunes og det som den umiddelbart starter op i når jeg afspiller filen har bare en anden lyd end den som jeg har når jeg sidder og arbejder med nummeret i Logic... Jeg fatter ikke en meter :(

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Det ser da ellers rigtigt nok ud. Hmm... er alt routet til samme output (1 og 2 er standard)? Prøv evt at bounce realtime i stedet for offline. Burde ikke være nødvendigt hvis ikke du har outboard med i mixet, men synes jeg har oplevet nogle tredjepart plugins der brokkede sig over offline.

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Madelaire skrev:Det ser da ellers rigtigt nok ud. Hmm... er alt routet til samme output (1 og 2 er standard)? Prøv evt at bounce realtime i stedet for offline. Burde ikke være nødvendigt hvis ikke du har outboard med i mixet, men synes jeg har oplevet nogle tredjepart plugins der brokkede sig over offline.

Nu har jeg prøvet det også, men samme resultat... Det som jeg kan høre forsvinder i bounced, er rumklange...
Jeg er ved at blive idiot af det her :(

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Nu har jeg gået de enkelte spor og Busser igennem, og det som ikke kommer med ud på Bounced er "Space D" plugin - og hvad skyldes det så lige?? - jeg bruger den på nogle spor som plugin og bruger den også på forskellige busser med foerskellige reverb settings.... Men hvorfor hulen forsvinder det i bounced?????

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

stig-b skrev:Nu har jeg gået de enkelte spor og Busser igennem, og det som ikke kommer med ud på Bounced er "Space D" plugin - og hvad skyldes det så lige?? - jeg bruger den på nogle spor som plugin og bruger den også på forskellige busser med foerskellige reverb settings.... Men hvorfor hulen forsvinder det i bounced?????
Det er mærkeligt... og du har ikke fået slået low latency mode til vel?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »


Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Prøv at erstatte SpaceDesigner med et andet reverbplugin og så høre om der stadig ikke kommer rumklang med i dit bounce. Bare for at tjekke om det er SpaceDesigner, der er problemet eller det ligger et andet sted.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

bluefonia skrev:Prøv at erstatte SpaceDesigner med et andet reverbplugin og så høre om der stadig ikke kommer rumklang med i dit bounce. Bare for at tjekke om det er SpaceDesigner, der er problemet eller det ligger et andet sted.

God ide... tak for det - det må lige prøves af :)

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

er der andre måder man kan bounce på - andre programmer måske ??

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Nej, - ikke mig bekendt.

Prøve evt. også at bounce et andet projekt og se om det samme sker. Det kan nemlig også være din aktuelle projekt-fil, der er gået ged i på en eller anden måde.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Du kan route alt til samme bus (inkl aux’er du sender til) og så lave et audio spor med den bus som input. Så er det bare at indspille på det spor. Det er lidt besværligt, men vel en ok nødløsning hvis det kun er i dette projekt problemet opstår.

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Nu har jeg skrevet til Apple forum om Logic, og må se om der kommer noget fra dem.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Mono/stereo?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

lakris skrev:Mono/stereo?
Hm ja det skulle jo nok i så fald vælges under File type, hvor der nu er valgt Interleaved, som burde være fint. Hvad er der ellers af muligheder?

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Prøv at lav en "Realtime" istedet for "Offline" bounce, og se om rumklangen også forsvinder der?

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har spottet en fejl.

Men det har ikke noget med rumklang og lign. at gøre.

Du har din "Master" (offeset) fader skruet næsten helt ned.

Den skal stå i unity og så bør du efterfølgende ikke røre ved den. I stedet skal du bruge volumen på dit lydkort, monitor controller eller lign.

Hvis du åbner mixeren og ude til højre i den lokale menu slår "Master/VCA" til, så vil en lilla "Master" fader dukke op. Den skal du skrue op til unity (0).

Efterfølgende må du ikke bruge hverken den eller den grå slider, der ses oppe i transporten på dit screenshot lige over "No Overlap". Jeg vil anbefale at du helt fjerner den ved at ændre din transport. Det gør du ved at højreklikke og redigere i hvad der er synligt i transporten.

Nyt svar